جاباما
۶۵۰۹۰۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

راه اندازی سامانه برای پیگیری نقض حریم خصوصی

محمدجواد آذری جهرمی در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و معارفه معاونان جدید این وزارتخانه بر لزوم توجه ویژه به حقوق مردم و ارائه خدمات امن، ارزان و پرسرعت تاکید کرد.

خبرگزاری مهر: وزیر ارتباطات گفت: برای پیگیری نقض حریم خصوصی مردم دستور راه اندازی سامانه ای را دادیم و پرونده های مربوط به این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرند.

محمدجواد آذری جهرمی در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و معارفه معاونان جدید این وزارتخانه بر لزوم توجه ویژه به حقوق مردم و ارائه خدمات امن، ارزان و پرسرعت تاکید کرد.

وی گفت: ما موظف به نظارت بر ارائه کیفیت خدمات هستیم و رگولاتوری با ابزارهایی که در اختیار دارد، باید مطالبات مردم را پیگیری کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه پیامک های تبلیغاتی مزاحم یکی از مواردی است که رگولاتوری باید بر آن نظارت داشته باشد، گفت: روز گذشته و به دستور رئیس سازمان تنظیم مقررات، سر شماره یکی از اپراتورها که اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی می کرد، متوقف شد.

وی با بیان اینکه باید نظارت جدی بر خدمات این حوزه صورت گیرد، تاکید کرد: دِین مردم بر گردن ما است و ما باید نسبت به حریم خصوصی کاربران مسئول باشیم.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه باید بدانیم اطلاعات مردم در اپراتورها چگونه نگهداری می شود، خاطرنشان کرد: اپراتور حقی ندارد که اطلاعات مشترکان را در اختیار سایرین قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه شاهد هستیم که ارسال برخی پیامک ها این شائبه را برای مشترک ایجاد می کند که اپراتور اطلاعاتش را در اختیار برخی ارسال کنندگان پیامک قرار می دهد، گفت: در این زمینه هیچ گذشت و کوتاهی پذیرفته نیست و ما شرعا و قانونا مسئول رسیدگی به این موضوع هستیم.

وزیر ارتباطات از رگولاتوری خواست تخلفات در این حوزه را اعلام و با آن برخورد کند و بر لزوم رسیدگی به شکایت مردم در استان ها تاکید کرد.

وی گفت: بازرسی وزارت ارتباطات باید حرکت کرده و وضعیت استانها را بازرسی و رصد کند. مدیران استانی نیز باید پاشنه بالا بکشند و مطالبات مردم را پیگیری کنند. ما نیاز به مدیرانی که فقط در دانشگاه ها باشند و به میدان نیایند، نداریم.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه چند سال پیش دیتابیس یکی از اپراتورهای موبایل لو رفت، گفت: این موضوع با مذاکره میان دو مدیر حل شد اما باور کنید در هر جای دنیا که بود، موضوع کاملا متفاوت پیش می رفت.

وی ادامه داد: اگر نسبت به نقض حریم خصوصی مردم بی تفاوت باشیم، نمی توانیم اعتماد آنها را جلب کنیم. برای پیگیری نقض حریم خصوصی مردم دستور راه اندازی سامانه ای را دادیم و پرونده های مربوط به این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرند.

وزیر ارتباطات با انتقاد از وضعیت ارائه تعرفه های جدید اینترنت نیز گفت: تعرفه های جدید را ابلاغ کردیم، اپراتورها از مشترکان پول می گیرند اما سرعت واقعی را ارائه نمی دهند؛ این نظام باید اصلاح شود و رگولاتوری باید به این موارد رسیدگی کند.

آذری جهرمی اعمال تعرفه های جدید اینترنت را در مدت زمانی کمتر از یک ماه باعث افزایش و رشد ۲۰ درصدی محتوای داخلی عنوان کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج