۶۵۰۹۱۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اپراتورها بیجا می‌کند اطلاعات مشترک را بفروشند

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تقدیر از مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید از تمام کسانی که در طول دولت یازدهم برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش کردند تشکر کرد.

خبرگزاری ایلنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اپراتور تلفن همراه بیجا می‌کند که اطلاعات مشترک را به شرکت‌های تبلیغاتی بفروشد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تقدیر از مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید از تمام کسانی که در طول دولت یازدهم برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش کردند تشکر کرد. در چهار سال ابتدایی دولت آقای روحانی شاخص‌های ارتباطی پیشرفت زیادی داشت. افزایش پهنای باند و شاخص‌های فناوری اطلاعات جهانی، تسهیل مقررات و قانون‌گذاری، تثبیت ساختار وزارت ارتباطات از جمله اقدامات کابینه فناوری اطلاعات دولت یازدهم بود.

وی با بیان اینکه هر زمانی ضرورت خاص خود را دارد، گفت: در طول دولت یازدهم تیم جنگنده و قوی لازم بود که روی کار بیایند و فعالیت‌های مهمی را انجام دهند این افراد کارهای بزرگی را انجام دادند.

آذری جهرمی گفت: باید مسیر مدیرپروری و انتقال کار به جوانان را طی کنیم. اکنون در صدر وزارتخانه یک را جوان گذاشته‌اند اما باید بدنه نیز جوان شود. باید از نیروهای جوان در وزارتخانه استفاده شود. اهدافی که محقق شده، بزرگ بوده اما اهدافی که پیش روی ماست بزرگ‌تر است. من اعلام کردم که از نیروهای جوان و بانوان در عرصه اجرایی استفاده شود.

وی درباره برنامه‌ها و اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات یکی از مهم‌ترین اهداف است که در سه فاز انجام شده، یک سند از سوی شورای عالی فضای مجازی تعریف شده است که میثاق‌نامه و سند اجرایی شبکه ملی اطلاعات است. شبکه ملی اطلاعات یک ابرپروژه است. سایر دستگاه‌ها در شبکه ملی اطلاعات دخیل هستند اما مجری این شبکه وزارت ارتباطات است.

وی افزود: برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات برنامه دو ساله وجود دارد و اتکای ما سند تعریف شده است. هیچ کسی نمی‌تواند بر اساس استدلال خود از شبکه ملی اطلاعات برداشت داشته باشد. شبکه ملی اطلاعات زیرساخت اقتصاد دیجیتال، توسعه اشتغال و ارائه خدمات به مردم است. این شبکه زیربنای توسعه آتی کشور است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: از مدیران استانی انتظار می‌رود تا به مناطق کمتر توسعه یافته نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا پایان دهه فجر امسال تمامی شهرها به نسل سه و نسل چهار مجهز می‌شوند تنها چهل شهر به ۳ جی متصل نیستند.

وی ادامه داد: در زلزله اخیر کرمان و هرمزگان مردم مناطق کمتر توسعه یافته نسبت به ارتباطات شاکی بودند. روستائیان برای دسترسی به تلفن ثابت رضایت ندارند. مناطق روستایی ارتباطات مورد نیاز ندارند این در حالی است که بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار چهار خدمت اصلی ارتباطات را دریافت کنند. ۶۴ هزار روستا و آبادی پالایش شده است و مورد بازدید قرار گرفته که چه امکاناتی در اختیار دارند.

آذری جهرمی تاکید کرد: تمام تلاش ما برای ارائه خدمات در مناطق روستایی است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه مدیران استانی نماینده وزیر در استان‌ها هستند گفت: مدیران استانی باید پیگیر این دسته مسائل باشند. مدیران استانی نمایندگان وزیر در استان هستند. در حقیقت باید مشکل را حل و پیگیر مسائل باشند.

آذری جهرمی درباره مشکلات در روستاها گفت: حق مردم خدمات است و باید از سوی مردم و مسئولان پیگیری شود در لایحه بودجه سال جاری تمهیداتی ایجاد شده است.

وی با اشاره به موضوع دولت الکترونیک و دولت همراه گفت: دولت الکترونیک و دولت همراه موضوع مهمی است و باید ساز و کار آن به صورت درست و اصولی انجام شود. از ظرفیت‌های شورای عالی فضای مجازی استفاده شده است و باید این مساله پیگیری شود.

آذری جهرمی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌های صورت گرفته باید ۲۰ سرویس به مردم ارائه شود. آقای رئیس جمهور به دولت الکترونیک تاکید ویژه‌ای دارند. باید هر چند پروژه آماده را تا دهه فجر آماده و ارائه کنیم.

وی با اشاره به دولت همراه تاکید کرد: اگر بخواهیم با فساد مقابله و شفافیت ایجاد کنیم یکی از ابزارهای آن دولت الکترونیک است. برای تایید یک مدرک تحصیلی مردم ۱۷ هزار تومان پرداخت می‌کنند در حالی که می‌تواند این مساله به صورت الکترونیکی انجام شود.

آذری جهرمی درباره شرکت‌های نوپا گفت: جوانان در بخش خصوصی هستند که اقتصاد دیجیتال را ایجاد می‌کنند و اشتغال‌زایی را فراهم می‌کنند جوانان به ما می‌گویند حمایت نمی‌خواهیم، گیر ندهید. اگر بخواهیم اقتصاد و فرهنگ داشته باشیم باید این خدمات را خودمان ارائه دهیم. برای شرکت‌های نوپا زیرساخت‌های خوبی انجام شده است. نیروی انسانی ما در جهان رتبه اول را دارد اما در ریسک پذیری امتیاز یک را داریم که مشکل بزرگ است. ایجاد مرکز تسهیل‌گری و توانمندسازی فاوا باید در تمامی مراکز استان‌ها به صورت جدی دنبال شود تا شرکت‌های نوپا از خدمات رایگان بهره‌مند و سرمایه‌گذاران به آنها متصل شوند.

آذری جهرمی با بیان اینکه طرح تکاپو با همکاری وزارت کار یکی از مهمترین طرح است گفت: این طرح با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفت استان انجام شده است. پارک‌های علم و فناوری سجاد و کریدور فاوا مسائل مهمی هستند که به صورت جدی باید پیگیری شوند.

وزیر ارتباطات درباره حقوق مصرف کننده گفت: باید به حقوق مصرف کننده توجه ویژه شود. مردم در فضای مجازی نیاز به خدمات امن و پرسرعت دارند ما موظف هستیم که کیفیت را پیگیری و نظارت کنیم. روز گذشته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور بستن یکی از سرشماره‌های تبلیغاتی اپراتور تلفن همراهی را داد چرا که این اپراتور با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی اقدام به سلب آرامش مردم کرده بود.

وی تاکید کرد: اپراتور تلفن همراه بیجا می‌کند که اطلاعات مشترک را در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی برای فروش بگذارد. وضعیتی که درست شده در تهران توسط سازمان تنظیم مقررات پیگیری می‌شود اما در شهرستان‌ها توسط چه نهادی قرار است پیگیری شود؟ برای نمونه شرکت‌های فروش اینترنت سرعت بالا به مشترک می‌فروشند اما بعد اعلام می‌کنند که مشترک نمی‌تواند از تمام ظرفیت استفاده کند و سرعت پایین‌تری دریافت می‌کند. وظیفه ما پیگری است باید هر نهاد و اپراتوری تخلف کرد این مسئله پیگیری شود.

آذری جهرمی با اشاره به منتشر شدن دیتابیس یکی از اپراتورهای تلفن همراه گفت: وقتی دیتابیس اپراتور یعنی اطلاعات مشترکان منتشر می‌شود باید پیگیری شود. موضوع، حریم شخصی مردم است برای نظام حریم خصوصی باید سامانه‌ای راه‌اندازی کنیم. چرا وقتی یک اپراتور تخلف می‌کند نباید پرونده آن را به دستگاه قضایی منتقل کرد؟ دیتابیس یک اپراتور هر جای دنیا لو می‌رفت اتفاق دیگری می‌افتاد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شرکت پست اظهار داشت: در عرصه پست به مدیرعامل شرکت پست ایران تاکید شده است که باید به وضعیت معیشت همکاران پستی رسیدگی شود. طرح ساماندهی نیروهای پست امری مهم است. همچنین سعی می‌کنیم تا اپراتورهای پستی سریع‌تر کار خودشان را شروع کنند.

وی با بیان اینکه از زمان اجرایی شدن مدل جدید اینترنت ترافیک داخلی رشد داشته است، گفت: رشد محتوای داخلی از زمان عرضه مدل جدید اینترنت ۲۰ درصد رشد داشته و مسئله مهمی است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: تکنولوژی اینترنت اشیا، جوان است. حرکت دنیا به سمت فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی است که تازه شروع شده و ادامه خواهد داشت. ما ظرفیت نیروهای جوان را داریم. امروز این امانت به ما داده شده است و باید از آن به خوبی استفاده کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سرسام گرفتم

      فروختن که پیامهای تبلیغاتی شهری دریافت میکنیم کم مانده از هایپر سر کوچه پیام بدن جنس جدید آمد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج