۶۵۰۹۲۲
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

در ادامه این مطلب شما را با چندین ستاره بزرگ و شناخته شده آشنا می کنیم که علیرغم شهرت و ثروت زیادشان هنوز زندگی خاکی و معمولی دارند.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: عموماً همه بر این باورند که وقتی به شهرت می رسید و پول زیادی در می آورید زندگی شما به طور کلی تغییر می کند برخی در جستجوی چنین زندگی هستند اما برخی دیگر از آن دوری می کنند. اما اگر این ستاره های بزرگ به شهرت و ثروت خوشامد گفته اما زندگی آن ها تغییر محسوسی نکند چه؟ در مورد سوپراستارهایی که هنوز از فروشگاه های معمولی خرید کرده و کارهای ساده خود را به دستیارانشان واگذار نمی کنند جه؟ در ادامه این مطلب شما را با چندین ستاره بزرگ و شناخته شده آشنا می کنیم که علیرغم شهرت و ثروت زیادشان هنوز زندگی خاکی و معمولی دارند.
۱- لئوناردو دی کاپریو
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

لئوناردو دی کاپریو این روزها یکی از بازیگران هالیوودی است که در زمینه کارهای خیریه فعالیت قابل توجهی دارد و حسن نیت او از خانه خودش شروع می شود. او سه خودرو با سوخت غیرفسیلی دارد که یکی از آن ها مدل تسلا است. وی گفته که تنها اهمیت پول برای وی این است که به او آزادی بیشتری برای انتخاب پروژه هایی که به عنوان یک بازیگر برای او اهمیت دارند می دهد. به عبارت دیگر وی پول را به خاطر این که زندگی تجمل گرایانه ای داشته باشد نمی خواهد.
وی بیشتر نگران این است که چیزی برای کسانی که در فقر زندگی می کنند به جای بگذارد و بیش از همه قصد دارد این کار را با تاثیر مثبت بر روی محیط زیست و نه روی هم انبار کردن کالاهای لوکس بی مصرف انجام دهد. بنیاد خیریه او در سال ۲۰۱۳ بیش از ۳ میلیون دلار بری حفظ محیط زندگی ببرها و ۱۵ میلیون دیگر نیز برای اجرای پروژه های نو و موثر در زمینه بهبود شرایط محیط زیست در سراسر جهان جمع آوری کرده است.

2- جی لنو
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

شاید یکی از مشهورترین مجرهای برنامه های زنده شبانه در تاریخ تلویزیون جی لنو باشد که در طول سه دهه فعالیت خود طرفداران زیادی کسب کرده و ثروت زیادی نیز بدست آورده است. ثروت خالص او در زمان نوشتن این مقاله بیش از 350 میلیون دلار برآورد شده است. اما وی در تمام طول این سال ها زندگی ساده ای داشته است.
وی در دوران جوانی دو شغل داشت که یکی را برای پرداخت هزینه ها و دیگری را برای اهداف آینده اش انجام می داد. وی پس از بازنشسته شدن از برنامه ی شبانه خود که بخش اعظم درآمدهای حضور در این برنامه را پس انداز کرده است، زندگی بسیار ساده ای دارد که با آن چه در برابر دوربین دیده می شود کاملاً متفاوت است. بر اساس ادعاهای خود او، جی لنو حتی یک دلار از درآمدهای خود از بابت برنامه تلویزیونی اش را خرج نکرده است.

۳- سارا جسیکا پارکر
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

جسیکا پارکر بازیگری است که حتی در اوج شهرت نیز در یک آپارتمان در نیویورک سیتی زندگی می کرد که اجاره آن ۷۰۰ دلار در ماه بود و با خرید کفش های بدلی و هر شب ساندویچ خوردن بیگانه نبود. بر اساس برآوردها وی در حال حاضر بیش از ۹۰ میلیون ثروت خالص دارد. وی در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۸ گفته که تلاش سخت برای پول درآوردن برایش اهمیت دارد و در طول تمام سال های جوانی اش لباس های دیگران را به تن پسرش می پوشانده است.
وی گفته که مادرش تمامی لباس های دوران کودکی برادران پارکر را نگه داشته بود. به همین دلیل وی هیچ نیازی نمی دیده که برای پسرش لباس های نو بخرد و ادعا کرده که به یاد نمی آورد برای فرزندش لباس نو خریده باشد. وی در یک خانواده نسبتاً مرفه اما صرفه جو بدنیا آمده و همراه با همسرش، متیو برودریک و سه فرزندشان در یک آپارتمان نسبتاً ساده در نیویورک سیتی زندگی می کنند. علاوه بر این گفته می شود که وی بخشی از لباس های شخیت کِری در سریال محبوبش را انتخاب کرده و برای خود نگهداشته است. به همین دلیل پس از پایان این سریال وی دیگر نیازی به خرید لباس های جدید نخواهد داشت.

4- سارا میشل گلار
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

این بازیگر مشهور سریال های تلویزیونی که همه او را با نقش بافی در سریال «باقی قتل خون اشام» می شناسند نیز به لطف زندگی دوران کودکی همراه با سختی خود این روزها زندگی ساده ای را برای خود انتخاب کرده و پول هایش را ریخت و پاش نمی کند.
پدر او زمانی که سارا کودکی بیش نبود آن ها را ترک کرد و بدین ترتیب او صرفه جویی و ساده زیستی را از مادرش آموخت. به همین دلیل وی از استفاده از کوپن های تخفیف خجالت نکشیده و همیشه دوست دارد بهترین معامله ها را انجام دهد. او این روزها با دو فرزندش سرگرم است و به گفته ی خودش همواره از کوپن های تخفیف استفاده کرده و زمانی که تخفیف وجود داشته باشد از فروشگاه های عمده فروشی ماهی می خرد. وی در این باره گفته است:" من همیشه از کوپن های تخفیف استفاده می کنم. چرا باید برای چیزی که دیگران بابت آن پول کمتری می پردازند شما پول بیشتری بپردازید؟".

۵- تایرا بنکس
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

شاید باور نکنید که این سرمایه گذار، سوپرمدل، بازیگر و مجری مشهور که از دانشگاه هاروارد نیز فارغ التحصیل شده زندگی بسیار ساده و معمولی داشته باشد. در واقع تایرا بنکس چیزهای زیادی از مادر خود آموخته است که در سال های اول فعالیت تایرا همراه او بوده و همه جا با او سفر می کرد. وی درس های زندگی ساده را به دخترش آموخت و شیوه کسب درآمد و پس انداز کردن تا حد ممکن را به او یاد داد. در مصاحبه ای با روزنامه نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۸، تایرا بنکس خود را زنی «سرفه جو و ساده زیست» نامید.
وی اعتراف کرده که در دوران کودکی نیز مقداری از پول توجیبی خود را پس انداز کرده و تنها ولخرجی های او در سال های اخیر مربوط به خوراکی و محصولات آرایشی گران قیمت بوده است. وی همچنین گفته که همواره از حسابدار خود می پرسد که آیا می تواند فلان چیز را بخرد که برای زنی با بیش از ۹۰ میلیون دلار ثروت خالص کمی عجیب بنظر می رسد.

6- دَیو گرول
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

دیو گرول عضو یکی از بزرگ ترین گروه های موسیقی راک تاریخ است اما هنوز هم مثل یک موسیقیدان ساده زندگی می کند. اگر چه همکاری او با گروه نیروانا و فو فایترز ثروتی 225 میلیون دلاری را برای وی به همراه داشته اما گرول همچنان از زیاده روی در خرج کردن پول هایش واهمه دارد. وی در مصاحبه ای با بیزینس اینسایدر در سال 2003 اعتراف کرد که علی رغم داشتن مقدار زیادی پول از خرج کردن آن واهمه دارد.
وی که از ورشکست شدن به شدت می ترسد هیچ وقت نتوانسته مدرک دیپلم خود را بگیرد. وی گفته که با توجه به این که مدرک حرفه ای و دانشگاهی خاصی ندارد و باید هزینه های خانواده اش که متشکل از همسر و سه فرزند است را بپردازد بنابراین در خرج کردن پول هایش بسیار محتاطانه عمل می کند. اما با توجه به موفقیت آلبوم ها و کنسرت های گروه فو فایترز به نظر نمی رسد که دیو گرول نگرانی از بابت پول درآوردن داشته باشد.

۷- زوی دِشنل
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

این بازیگر سرشناس سریال های تلویزیونی اکنون برای هر اپیزود از سریال «دختر جدید» (New Girl) ۱۲۵.۰۰۰ دلار دستمزد می گیرد اما علاقه ای به زرق و برق و خرج کردن بی حساب و کتاب پول هایش ندارد. بر اساس اسناد مالی مربوط به جدایی از همسرش در دادگاه مشخص شده که وی به شدت ساده زیست و صرفه جو بوده و با احتیاط پول هایش را خرج می کند و البته قصد دارد آینده خود را تضمین نماید. بر اساس این اسناد اگر چه وی هر ماه حدود ۱۰۰.۰۰۰ دلار با خود به خانه می برد اما هزینه های او در حدود ۲۲.۵۰۰ دلار در ماه بود یعنی کمتر از ۲۵ درصد از درآمد ماهانه اش.
جالب تر این که تنها ۱۰۰۰ دلار از این مبلغ مربوط به هزینه های جاری مانند قبض ها و دو هزار دلار نیز برای کارهای خیریه بوده است. در حدود نیمی از درآمد او در حساب بانکی اش سپرده گذاری شده و مابقی آن نیز صرف خرید سهام، اوراق قرضه و املاک شده بود. در همین مدت سه کارت اعتباری خود خالی از اعتبار پولی بودند اما وی برای پرداخت هزینه های خود با هیچ مشکلی روبرو نبود.

8- جنیفر لارنس
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

جنیفر لارنس در حال حاضر یکی از مشهورترین و پردرآمدترین بازیگران هالیوودی است که علاوه بر حضور در پروژه های بزرگ تاکنون یک بار نیز برنده جایزه اسکار شده است. او در حال حاضر بیش از 75 میلیون دلار ثروت دارد و هر زمان که لازم ببیند پول هایش را خرج می کند. اما او خود گفته که بعد از موفقیت در حوزه بازیگری و بالا رفتن دستمزد و درآمد نیز زندگی وی تغییر چندانی نکرده است. وی حتی تا یک سال پیش در همان آپارتمانی که قبل از دوران شهرتش در آن زندگی می کرد به سر می برد.
وی در مصاحبه ای در سال 2013 در این باره گفته است:" من طوری بزرگ شدم که برای پول ارزش قایل باشم، که به پول احترام بگذارم، حتی اگر مقدار زیادی از آن را داشته باشم". وی حتی دستیار شخصی نیز ندارد و خودش خریدهایش را انجام می دهد و البته در معاملاتش سعی می کند چانه زنی کند و تخفیف بگیرد. همچنین وی به جای سوار شدن بر خودروهای لوکس هنوز از یک شورلت ولت معمولی استفاده می کند.

۹- پل مک کارتنی
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

پل مک کارتنی یکی از اعضای گروه موسیقش مشهور بیتلز است. به گفته ی دخترش استلا، پل مک کارتنی افسانه ای بسیار خسیس است زیرا علی رغم ثروت فروان و درخواست دخترش برای فرستادن او به مدرسه خصوصی او را به یک مدرسه دولتی فرستاد. ثروت مک کارتنی از مرز یک میلیارد دلار گذشته است اما به گفته ی دیو گیلمور، از گروه پینک فلوید وی در یک مهمانی به افتخار همسر سابقش برای نوشیدنی ها از مهمانان پول گرفت. شاید باورکردنی نباشد اما بهرحال او برای بدست آوردن این همه پول تمام زندگی اش تلاش کرده است.

10- کریستن بل
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

این بازیگر سرشناس که دو فرزند نیز دارد اجازه نداده که شهرت و ثروت سبک زندگی ساده زیستانه اش را تغییر دهد. به گفته ی کریستن بل هزینه مراسم عروسی او و همسرش تنها 142 دلار بود که بخشی از آن صرف خرید بنزین شد.
وی حتی به شوخی خود و همسرش را «ذاتا جنگلی و دهاتی» نامیده است در صورتی که روی هم بیش از 20 میلیون دلار ثروت دارند. وی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده که از کوپن های تخفیف و محصولات دارای تخفیف استفاده کرده و در پیش گرفتن این رویه را نیز به مجری برنامه پیشنهاد کرد.

۱۱- شایا لباف
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

با توجه به سر و وضع ظاهری و شیوه لباس پوشیدنش در انظار عمومی، شایا لباف بیشتر به یک دوره گرد شبیه است تا یک بازیگر سرشناس. او اگر چه در فیلم های پرفروشی بازی کرده است اما وی گفته که با زندگی فقیرانه کاملاً آشناست زیرا در دوران کودکی در یک خانواده فقیر به دنیا آمده است. زندگی سخت دوران کودکی او را بسیار فروتن و ساده زیست بار آورده و از این که در بزرگسالی به موفقیت دست یافته خدا را شاکر است. وی گفته که درس های دوران سخت کودکی باعث شده که به این موفقیت ها دست پیدا کند. وی از زمانی که تنها ۱۰ سال داشته کار می کرده و برای کمک به خانواده اش دنبال راهی برای کسب درآمد بوده است.

12- میک جَگر
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

او یکی از بزرگ ترین خوانندگان و موسیقیدانان حوزه راک اند رول و عضو یکی از مشهورترین گروه های موسیقی راک است. این عضو گروه موسیقی رولینگ استونز، در سال 1999 و در جریان جدایی از همسر سابقش توسط او متهم شد که هیچ گاه برای هزینه های خانه و بچه هایشان پولی پرداخت نکرده است و جری هال همسر خود را فردی خسیس توصیف کرد. دیگر همسر او ماریان فیثفول نیز همسر سابق خود برا بسیار خسیس توصیف کرد.
اما جَگر در مصاحبه ای با روزنامه گاردین خود را ساده زیست تعریف کرده و گفته که هم نسلی های او یاد گرفته بودند که به جای دور انداختن اشیاء خراب شده آن ها را تعمیر کنند. وی گفته که نسل او مانند کسانی که دوستانشان را به سفرهای تفریحی می برند و هزاران دلار برای چیزهای بی ارزش خرج می کنند بزرگ نشده اند.

۱۳- هیلاری سوانک
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

هیلاری سوانک برنده دو جایزه اسکار همواره نقش زنان سرسخت را بازی کرده است که راهشان را در جامعه آشفته خود پیدا کرده اند. اما جالب این است که وی در زندگی شخصی و واقعی اش نیز با شرایط مشابهی روبرو بوده است. در واقع هیلاری سوانک در یک کانکس در واشنگتن بزرگ شده است و وی در مصاحبه ای با شبکه ای بی سی در این باره چنین گفته است:" من یک رویا در سر داشتم... من باید با تلاش راهم را از آنجا باز می کردم و واقعاً خوش شانس هستم". بعد از نقل مکان به کالیفرنیا، وی و مادرش برای مدتی در ماشین خود زندگی کردند که باعث شد این بازیگر جوان قواعد ساده زیستی را برای همیشه یاد بگیرد.
این روزها سوانک زندگی بسیار راحتتری دارد اما جایی که از آنجا آمده را فراموش نکرده است. وی در مصاحبه ای با دیلی میل گفته که به خاطر تمام سختی هایی که تحمل کرده به خود افتخار می کند و خدا را به خاطر این که ماه به ماه می تواند هزینه های زندگی اش را بدون مشکل بپردازد شکر می کند زیرا برخلاف گذشته در امنیت مالی قرار دارد. وی گفته که مانند دیگر افراد عادی پلو هایش را خرج کرده و قبل از این کار به خوبی فکر می کند و البته اول از همه به تامین هزینه های خانواده اش اهمیت می دهد.

14- مارک زاکربرگ
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

مارک زاکربرگ موسس فیسبوک و یکی از ثروتمندترین میلیاردرهای جهان همواره با تی شرت ها و شلوارهای ساده و تکراری در محل کار و انظار عمومی ظاهر می شود . از همه جالب تر این که وی علیرغم ثروت باور نکردنی خود مراسم عروسی اش را در حیاط پشتی خانه اش در پالو آتو به سادگی هر چه تمامتر برگزار کرده و پس از آن نیز همراه همسرش در سفر به رم مانند افراد بسیار معمولی در فروشگاه مک دونالدز مشغول خوردن ساندویچ دیده شدند.
وی همچنین گفته که علاقه ای به زندگی مجلل و ثروت اندوزی نداشته و خیال دارد که 99 درصد از سهام شرکتش را در سال های آینده به مراکز خیریه و در راه فعالیت های بشردوستانه ببخشد. جالب این که وی یک ماشین ساده هاش بک فولکس واگن نیز دارد که از ماشین بسیاری از افراد معمولی ساده تر است.

۱۵-کَری آندروود
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

کری آندروود خواننده جوان موسیقی کانتری که در مدت زمان بسیار کوتاهی به شهرتی خیره کننده دست یافت می توانست مانند بسیاری دیگر از ستاره های جوان خیلی زود دچار نخوت شده و خود را گم کند. وی در مصاحبه ای گفته که همراه با همسرش در دوران نامزدی در یک ایستگاه مترو غذا می خورده و آنجا در واقع «پاتوق همیشگی» آن ها بوده است .وی همچنین گفته که همواره خودش خریدهای خانه را انجام می دهد و برای کم کردن هزینه هایش از کوپن های تخفیف استفاده می کند.

16- هالی بری
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

این بازیگر برنده جایزه اسکار نیز اجازه نداده که زرق و برق و شهرت دنیای هالیوود سبک زندگی او را تغییر دهد و مانند تمامی افراد حاضر در این لیست زندگی ساده ای دارد. وی در مصاحبه ای گفته که علی رغم داشتن ثروتی قابل توجه از آن دسته زنان هالیوودی نیست که ماشین های آنچنانی و مقادیر زیادی طلا و جواهرات داشته باشد. همچنین وی گفته که همواره سعی می کند هزینه هایش را کم کرده و پس انداز کند زیرا نمی داند که تا کی می تواند درآمد بالایی داشته باشد.
البته وقتی بدانید که هالی بری زندگی سختی در دوران کودکی داشته و پدرش همواره مادرش را در برابر چشمان او کتک می زده با او موافق خواهید بود. وی گفته که سعی می کند زنی قوی باشد و از فرزندانش مراقبت کند تا تجربیات خودش تکرار نشوند.

۱۷- توبی مگوایر
ستاره‌های بزرگی که مانند مردم معمولی زندگی می‌کنند

توبی مگوایر که با فیلم «مرد عنکبوتی» شناخته شد ظاهر بسیار ساده ای دارد. او در زمان حضور در فرانچایز «مرد عنکبوتی» بیش از ۳۶.۵ میلیون دلار دستمزد گرفت اما این موضوع باعث نشده که وی پول هایش را بی حساب خرج کند. او در مصاحبه ای گفته که در دوران کودکی و نوجوانی زندگی سختی داشته و این موضوع به او یاد داده که همیشه در مسایل مالی «محافظه کار» باشد و به انباشته کردن وسایل تجملاتی و گران قیمت نیز علاقه ای ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • maedeh

      سلمان خان رو یادتون رفت

    • بدون نام

      اینا مسلمونن یا ما...

      پاسخ ها

      • eve

        شما احتمالن.مگه مسلمون بودن دلیل بر خوب بودن میشه؟

    • Drive

      کیانو ریوز رو از قلم انداختید. دیگه از کیانو افتاده تر نداریم. از همه ی اینا زندگی ساده تری داره.
      کسی که با مترو اینور انور میره. با بی خانمان ها وقت میگذرونه!
      دی کاپریو زندگی عادی داره؟ من خودم طرفدارشم ولی طرف تا بقالی هم با جت شخصی میره!

    • بدون نام

      زندگی معمولی داریم تا زندگی معمولی....کاش میگفتی به چه زندگی ،با چه معیار هایی ،زندگی معمولی میگین

    • ارین

      شماره 10 عکس کریستن بل اشتباه درج شده

    • بدون نام

      ولی بنظر من ادم تا زمانی ک میتونه یه زندگی اروم با امکانات کامل برا خودش فراهم چرا از پولش استفاده نکنه

      یعنی پول جمع کنه ک اخرش چی بشههه؟؟
      نمیگم زندگی خیلییی پر زرق و برق ولی زندگی ای ک اسایش انسان رو فراهم کخه

    • بدون نام

      بیشتر هم هستند و مشهور تر از اینا تو هالیوود و بالیوود و حتی فوتبال بیشتر بزارید..

    • بدون نام

      به نظر من دیگه یه جورایی عادت کردن به صرفه جویی. توان تغییر ندارن.

    • رضا

      سلام
      ممنون از برنامه فوق‌العاده عالی و خوبتون.
      در خصوص این مقاله واقعا با اطمینان میگم که در بین تمامی این افراد جای (کیانو ریوز) خالیه
      آقای ریوز ۹۰ درصد دستمزدش رو به انجمن‌های خیریه اهدا میکنه و به جز موتور سیکلت از یک مدل وسیله نقلیه دیگه‌ای نداره. و مثه همه مردم از تاکسی ، مترو و اتوبوس استفاده میکنه اکثر. و موارد دیگه‌ای که اینجا نمیتونم بهشون اشاره کنم چون نمیخوام نظرم بیشتر از این شبیه یک مقاله بشه
      در اخر بازم از شما عزیزی که این مقاله رو نوشت تشکر میکنم بابت زحمتی که کشیدی. و تشکر ویژه‌ای از کل مجموعه دارم که همچین برنامه‌ای مفید و عالی تهیه کردین و در اختیار ما قرار دادین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج