۶۵۰۹۹۹
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

درآمد ترکیه از گردشگری آب گرم

ترکیه که دارای بیشترین محوطه‌های آب گرم طبیعی در اروپاست، سالانه درآمد ۱۵ میلیارد دلاری از محل جذب گردشگری در این مقاصد جذب می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: ترکیه که دارای بیشترین محوطه‌های آب گرم طبیعی در اروپاست، سالانه درآمد ۱۵ میلیارد دلاری از محل جذب گردشگری در این مقاصد جذب می‌کند.

«ایلگاز ناساکوغلو»، دبیر کل انجمن مقاصد گردشگری سلامت و اسپا ترکیه اعلام کرد، این کشور به راحتی به درآمد ۱۵ میلیارد دلاری (حدود ۶۳۰۰ میلیارد تومان) از این بخش دست خواهد یافت.

ترکیه از لحاظ داشتن محوطه‌های طبیعی آب گرم در مکان نخست اروپا و هفتم جهان قرار دارد و دارای نزدیک به ۱۱۰۰ منبع آب گرم، ۲۶۴ محل مجاز ارائه‌دهنده خدمات اسپا و همچنین حدود ۵۰۰ محل ویژه آب گرم است، اما با این وجود برای منفعت بردن از صنعت رو به رشد گردشگری اسپا، باید امکانات بیشتری در این حوزه در ترکیه و مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا ایجاد شود.

سالانه شمار زیادی از گردشگران ووردی به ترکیه از کشورهای مختلف برای دریافت خدمات درمانی از محوطه‌های آب گرم در ترکیه استفاده می‌کنند و با توجه به افول بازار کشورهای اروپایی، این امکانات به ویژه در بازارهای روسیه، خاورمیانه و هند نیز با موفقیت همراه بوده است.

در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی، بیش از ۲۹ میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر کردند که در مقایسه با همین مدت در سال گذشته، ۲۸ درصد رشد داشته است، مهمترین عامل آن سفر بیش از ۴.۵ میلیون گردشگر روس است که از ژانویه تا اکتبر امسال به این کشور وارد شده‌اند.

ترکیه در این مدت از رونق گرفتن بازار گردشگری خود بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد داشته است.

بازار گردشگری ترکیه در پی سلسله حملات تروریستی ،کودتای نافرجام و تنش در روابط با روسیه در پی انهدام هواپیمای نظامی این کشور به شدت سقوط کرد و بیش از ۲۳ میلیون نفر کاهش یافت و اکنون صاحبان صنعت گردشگری ترکیه امیدوارند با شکست داعش و برقراری مجدد روابط دوستانه با روسیه، به جایگاه سابق خود به عنوان یکی از کانون‌های مهم گردشگری اروپا و جهان بازگردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • به یوم

      دمشون گرم حمام میچسبه اونم تو ترکیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج