۶۵۱۰۱۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

از اجرای مژده لواسانی در جشن نوشتار سینمایی، «خانه روشنان» در یک خانه قدیمی و اجرای فوق‌العاده «فعل» در تئاتر شهر از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

خبرگزاری ایسنا: «خانه روشنان» تازه ترین کار بهنود بهلولی است که پیش از این اجراهای متفاوتی مانند «توریست» و «تله موش» را از او شاهد بودیم. «خانه روشنان» نیز در پی اهداف گروه کارگاه، اجرایی متفاوت است با محوریت سه عنصر «محیط»، «مخاطب» و « امر اقتباس».

این تجربه ذیل طبقه بندی هنر اجرای محیطی با تیکه بر دو امر «آیین» و همچنین «آداب پذیرایی ایرانی»، در یک خانه ی قدیمی اتفاق می‌افتد.

در این اجرا نیز مانند کارهای پیشین این گروه، مخاطب نقش پررنگی دارد، او در این اجرا در نقش مهمان وارد اجرا می‌شود.

«خانه روشنان» در ادامه کارهای پیشین گروه پس از برگزاری کارگاه و طی پنج ماه تمرین، با استفاده از اتودهای خود بازیگران در محیط اجرا کامل شده و بخشی از بدنه آن در پیوند با حضور مخاطب حیات خواهد یافت.

این نمایش از اول دی تا ۳۰ دی در یک خانه قدیمی به آدرس خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک هجده ، ساعت ۷:۳۰اجرا میشود.

عوامل این نمایش به شرح زیر است: نویسنده: سیاوش حیدری،طراح و کارگردان: بهنود بهلولی،بازیگران: ادی احمدی، علیرضا بخشی استوار، نگار پیش آهنگ، شهرزاد حسنی، صحرا رزم جو، زانا رستمی، سوما زمانی، محمد ستاری فر، مینا صفری، امیر عبادی، مهتاب عربلو، مهسا عربلو، پروانه غفاری، فرزین فولاد پنجه، جواد کارگر، بهار کاظمی روشان، بردیا مشهودی،گروه کارگردانی: امیر حسین حسینی، جواد حیدری، موسیقی: امیرحسین ناظم زاده

اجرای فوق‌العاده نمایش «فعل» روز پنجشنبه ۷ دی‌ماه ساعت ۱۵


نمایش «فعل» به‌نویسندگی و کارگردانی محمد رضایی‌راد، که از ۲۲ آذر در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفته، در هفته‌ی اول اجرا با استقبال تماشاگران مواجه شد.

این نمایش هر شب ساعت ۱۹ در سالن چهارسوی مجموعه‌ی تئاترشهر اجرا می‌شود و به دلیل استقبال تماشاگران روز پنجشنبه ۷ دی‌ماه ساعت ۱۵ به روی صحنه می‌رود.

بازیگران «فعل» عبارتند از: میلاد رحیمی، باران کوثری، به‌آفرید غفاریان، فربد فرهنگ، رزیتا علیزاده، روجا جعفری، فرنوش نیک‌اندیش و مهبان جلالی.

نمایش «فعل» تنها ۳۰ شب اجرا خواهد شد و به دلیل برخورد با جشنواره تئاتر فجر، تمدید نمی‌شود.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند برای پیش‌خرید بلیت‌های خود، به سایت www.tik8.com مراجعه کنند.

«فعل» تازه‌ترین کار گروه تئاتر "خانه" به سرپرستی محمد رضایی‌راد است که در سال‌های اخیر آثاری چون "و آنک انسان"، "داستان‌هایی از بارش مهر و مرگ" و "بر اساس دوشس ملفی" را روی صحنه برده‌اند.

از جمله موفقیت‌های این گروه در سال‌های اخیر می‌توان به دریافت «مدال افتخار آکادمی سمندریان» (۱۳۹۴) و دریافت عنوان بهترین نمایش سال از «انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر» برای نمایش‌های «آنک انسان» (۱۳۹۳) و «بر اساس دوشس ملفی» (۱۳۹۵) اشاره کرد.

مژده لواسانی مجری پنجمین جشنواره نوشتار سینمایی شد

جعفر گودرزی مدیر اجرایی پنجمین جشنواره نوشتار سینمایی و عضو شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران گفت:مراسم اهدای جوایز به برترین های عرصه نوشتار سینمایی دوشنبه چهارم دی ماه با حضور اعضای انجمن منتقدان،فعالان و پیشکسوتان عرصه نقد و نوشتار سینمایی ،اهالی رسانه و هنرمندان صنوف مختلف سینما با مشارکت و حمایت بانک رفاه کارگران و بنیاد سینمایی فارابی برگزار میشود.

پنجمین جشنواره نوشتار سینمایی با دبیری اصغر نعیمی برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج