۶۵۱۲۵۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

آتش سوزی در تالاب نوروزلو

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: یکشنبه شب شاهد آتش سوزی در دو بخش جنگلی و میدانی تالاب نوروزلو بودیم که با تلاش آتش نشانان منظقه اواخر شب مهار شد.

خبرگزاری مهر: معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: یکشنبه شب شاهد آتش سوزی در دو بخش جنگلی و میدانی تالاب نوروزلو بودیم که با تلاش آتش نشانان منظقه اواخر شب مهار شد.
حجت جباری در خصوص جزییات این حادثه اظهارداشت: به دلیل اینکه حادثه در شب اتفاق افتاده تخمین اینکه وسعت آتش سوزی تا چه اندازه ای بوده امکان نداشت ولی امروز کارشناسان محیط زیست در حال بررسی ابعاد حادثه هستند.

وی علت اصلی آتش سوزی را عوامل انسانی دانست و اضافه کرد: تالاب نوروزلو به وسعت یک هزار و ۱۰۰ هکتار جزو بهترین تالاب های استان بوده که در مسیر رودخانه زرینه رود قرار دارد و به نظر می آید علت حادثه عمدی باشد.

جباری با تاکید بر اینکه عمدی یا غیرعمدی بودن حادثه هنوز مشخص نیست و در دست بررسی است گفت: با بررسی سوابق آتش سوزی های گذشته در این تالاب به نظر می آید حادثه عمدی باشد چرا در سالهای اخیر عده ای سودجو با آتش زدن بخش جنگلی و نیزارهای تالاب قصد دارند بخشی از تالاب را تبدیل به اراضی کشاورزی کنند.

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با قدردانی از تلاش آتش نشانان منطقه افزود: به دلیل وزش تندباد در منطقه شب گذشته و با توجه به شرایط موجود، اکیپ های آتش نشانی از شهرهای میاندوآب، شاهین دژ، بوکان به موقع توانستند آتش را مهار و از ایجاد خسارات های زیاد جلوگیری کنند که جای تقدیر دارد.

جباری با تاکید بر حفظ تالاب ها به عنوان اکوسیستم های ارزشمند گفت: اهمیت حفظ تالابها وقوانین سازمان در خصوص تالاب بدون همکاری و جلب مشارکتهای جوامع محلی ممکن نخواهد شد و به همین منظور روستاییان و جوامع محلی نقش بسیار زیادی را در احیاء تالاب ها ایفا می کنند.

تالاب نوروزلو ۱۱۵۰ هکتار مساحت دار و به دلیل داشتن امتیازها و ویژگی‌های خاص و پتانسیل‌های منحصر به فرد نظیر پوشش گیاهی مناسب شامل درختان گز، نی زارها و وجود وحوش اعم از گراز وحشی، روباه، گرگ، خرگوش و انواع در سال ۹۱ به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شده است.

این تالاب همه ساله پذیرای پرندگانی نظیر سنقور، اردک، کاکایی و چنگر بوده و عبور زرینه رود از میان این تالاب باعث شده پس از بررسی و تحقیقات لازم از سوی کارشناسان مربوطه این تالاب به منطقه حفاظت شده تبدیل شود.

این تالاب پیشتر درمالکیت امور آب میاندوآب بود و از چهار سو با روستاهای مشیرآباد، میرزانظام، آیدیشه و گوگجلو همجوار است، در گذشته از سوی عده‌ای از روستاییان تعارضاتی به این تالاب شده و بخشی از درختان و نیزارهای آن تخریب شده است.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کار دشمنه!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج