۶۵۱۲۸۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

استقرار ۶۰ کانکس در میان مردم زلزله‌زده کرمان

استاندار کرمان با بیان این‌که متأسفانه در زلزله کوهبنان توزیع چادر در میان مردم زلزله زده با تاخیر صورت گرفت که علت این تاخیر را نمی‌دانم تصریح کرد: اما از مردم در این زمینه عذرخواهی می‌کنم و معتقدم باید در ساعات اولیه که مردم در شوک هستند، امدادرسانی به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

خبرگزاری ایسنا: استاندار کرمان با بیان این‌که متأسفانه در زلزله کوهبنان توزیع چادر در میان مردم زلزله زده با تاخیر صورت گرفت که علت این تاخیر را نمی‌دانم تصریح کرد: اما از مردم در این زمینه عذرخواهی می‌کنم و معتقدم باید در ساعات اولیه که مردم در شوک هستند، امدادرسانی به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

«علیرضا رزم‌حسینی» صبح امروز چهارم دی‌ماه در دیدار دبیر کل جمعیت هلال‌احمر کشور و رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: در زمان وقوع حادثه طبیعی و غیر طبیعی، نخستین سازمانی که مردم انتظار دارند به آن‌ها امدادرسانی کند، جمعیت هلال‌احمر است.

وی به زلزله‌های ۱۰۰ سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: در یکصد سال اخیر زلزله‌های به وقوع پیوسته در کشور ۱۳۰ هزار کشته را برجا گذاشته‌اند که ۳۴ درصد این کشته‌شدگان مربوط به استان کرمان است و این نشان‌دهنده آن است که زندگی مردم استان کرمان با زلزله آمیخته است.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که باید تدابیری در راستای کاهش تلفات زمین‌لرزه اندیشید، یادآور شد: اگر در گذشته به سمت ساخت و سازهای مستحکم حرکت کرده بودیم با این هجمه خسارت‌های مادی و معنوی روبرو نبودیم.

وی راه‌اندازی ستادهای مدیریت بحران منطقه‌ای را پیشنهاد داد و مطرح کرد: با راه‌اندازی این ستادها دیگر اگر حادثه‌ای در منطقه به‌وقوع پیوست منتظر ارسال کمک‌ها از سایر مناطق کشور نخواهیم بود.

رزم‌حسینی با اعلام این خبر که از دیشب ۶۰ کانکس به منطقه زلزله‌زده ارسال شده است، اظهار کرد: ۴۰۰۰ کانکس که قابلیت جابجایی دارند، در حال ساخت داریم تا در مواقع ضروری آنها را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با بیان این‌که زلزله در چند ثانیه همه هستی افراد را نابود می‌کند، یادآور شد: کرمان از لحاظ زلزله وضعیت خاصی دارد و همواره در آن وقوع زلزله بوده است و ۷ گسل‌های استان کرمان هم‌اکنون فعال است بنابراین باید به‌گونه‌ای به مردم آموزش دهیم تا در مقابل زلزله مقاوم باشند و دچار خسارت نشوند.

استاندار کرمان با بیان این‌که متأسفانه در زلزله کوهبنان توزیع چادر در میان مردم زلزله‌زده با تأخیر صورت گرفت که علت این تأخیر را نمی‌دانم تصریح کرد: اما از مردم در این زمینه عذرخواهی می‌کنم و معتقدم باید در ساعات اولیه که مردم در شوک هستند، امدادرسانی به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

وی با بیان این مطلب که اگر مردم در زلزله کوهبنان بیدار نبودند حتماً تلفات جانی حدود ۱۰۰ تن را شاهد می‌بودیم، ادامه داد: دولت ۲۰۱ میلیارد تومان تسهیلات برای مردم زلزله‌زده راور مصوب کرده است هم‌چنین ۱۰۷ میلیارد تومان نیز تسهیلات برای زلزله‌زدگان کوهبنان شامل کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته شد.

رزم‌حسینی از نقش رسانه‌ها سخن به میان آورد و یادآور شد: اطلاع‌رسانی و صحت خبر رسانه در این روزها در آرامش روانی مردم بسیار موثر بوده است هم‌چنین رسانه‌ها توانستند به مردم آگاهی دهند و از پخش شایعات جلوگیری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج