۶۵۱۳۲۶
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

۳ تناقض بنزین ۱۵۰۰ تومانی با برنامه ششم

ارائه پیشنهاد دولت برای افزایش یکباره ۵۰درصدی قیمت بنزین و افزایش ۳۳درصدی قیمت گازوئیل در سه بخش مغایر با قانون برنامه ششم توسعه است.

خبرگزاری تسنیم: در حالی این روزها مسئولان دولت از پیشنهاد افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان در هر لیتر و افزایش قیمت گازوئیل به ۴۰۰ تومان در هر لیتر خبر می‌دهند که افزایش یکباره ۵۰درصدی قیمت بنزین و ۳۳درصدی قیمت گازوئیل هیچ سنخیتی با اسناد بالادستی چون قانون برنامه ششم توسعه ندارد.

در متن قانون برنامه ششم توسعه در ماده ۳۹ این قانون آمده است: "به‌منظور ارتقای عدالت اجتماعی، افزایش بهره‌وری در مصرف آب و انرژی و هدفمندکردن یارانه‌ها در جهت افزایش تولید و توسعه نقش مردم در اقتصاد، به دولت اجازه داده می‌شود که قیمت آب و حاملهای انرژی و سایر کالاها و خدمات یارانه‌ای را با رعایت ملاحظات اجتماعی و اقتصادی و حفظ مزیت نسبی و رقابتی برای صنایع و تولیدات، به‌تدریج تا پایان سال ۱۴۰۰ با توجه به مواد (۱)، (۲) و (۳) قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸.۱۰.۱۵ اصلاح و از منابع حاصل به‌صورت هدفمند برای افزایش تولید، اشتغال، حمایت از صادرات غیرنفتی، بهره‌وری، کاهش شدت انرژی، کاهش آلودگی هوا و ارتقای شاخصهای عدالت اجتماعی و حمایت‌های اجتماعی از خانوارهای نیازمند و تأمین هزینه‌های عملیاتی و سرمایه‌گذاری شرکتهای ذی‌ربط در چهارچوب بودجه‌های سالانه اقدام لازم را به‌عمل آورد".

ازاین‌رو، ارائه پیشنهاد دولت برای افزایش یکباره ۵۰درصدی قیمت بنزین و افزایش ۳۳درصدی قیمت گازوئیل در سه بخش مغایر با قانون برنامه ششم توسعه است.

۱. تأکید قانون برنامه ششم به افزایش تدریجی قیمت آب و حامل‌های انرژی طی ۵ سال طول اجرای این برنامه

۲. رعایت ملاحظات اجتماعی و اقتصادی

۳. حفظ مزیت نسبی و رقابتی برای صنایع و تولیدات.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع

      جان خودتو شما خیلی ملاحظه میکنید که قبض برقی که پاییزه چراباید44300تومان بیاد چرابرای برق عمومی که خانه اسانسور نداره چراباید104400تومان بیاد بعداین عدالت بازم نقشه دارین ماراضی نیستیم خدا نگذه ازتون

    • بنام

      ما اشتباه بزرگی کردیم به آقا مرسلیم رای ندادیم بنزین ۴۵۰۰تومان بزنیم این دیگه خوب بود

      پاسخ ها

      • معزی

        چرا همش راه سخت برای ملت ور نظر میکیرید یکم اسان باشه مثل پرداخت نیم بهاه جرایم رانندکی یا بانکها دعیره تراخدا مردم توان ندارند اکثریت قشر ضعیفند تمام سران بچه شان در خارجن براشان تخم مرغ ۷۰۰ مناسبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج