۶۵۱۳۴۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هواوی آنر ویو ۱۰؛ یک میان رده پرچمدار!

خانواده آنر با مدل های گوشی های میان رده از نظر قیمتی و مشخصات با کیفیت، چندان غریبه نیست. ولی وقتی قیمت این نوع گوشی کمی بالاتر رود، چه اتفاقی می افتد؟ در این صورت، با گوشی هوشمندی سر و کار خواهیم داشت که تا حد زیادی شبیه View ۱۰ می ماند.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: خانواده آنر با مدل های گوشی های میان رده از نظر قیمتی و مشخصات با کیفیت، چندان غریبه نیست. ولی وقتی قیمت این نوع گوشی کمی بالاتر رود، چه اتفاقی می افتد؟ در این صورت، با گوشی هوشمندی سر و کار خواهیم داشت که تا حد زیادی شبیه View ۱۰ می ماند.
آنر ویو ۱۰ گوشی دارای مشخصات قدرتمندی است که به لطف صفحه نمایش با نسبت تصویر ۱۸:۹ و کناره های نازکش، از رقبای سرشناسی مثل سامسونگ گلکسی اس ۸ چیز زیادی کم ندارد. فقط تفاوت اینجاست که برای خرید این گوشی، دیگر لازم نیست یکی از کلیه هایتان را بفروشید تا بتوانید از پس قیمتش بر بیایید!
هواوی آنر ویو ۱۰؛ یک میان رده پرچمدار!

برای درک بهتر این گوشی، هواوی میت ۱۰ یا میت ۱۰ پرو را تصور کنید، که به جای شیشه از فلز ساخته شده، و البته بسیار هم ارزان تر است. حتی همان ویژگی های دوربین دوگانه با قابلیت های هوش مصنوعی که در ابتدای سال در پرچمدار دوقلوی هواوی دیدیم، در اینجا نیز وجود دارد. تمام این ها پکیجی درست کرده که گوشی وان پلاس در مقابلش کمی باید نگران باشد.

طراحی و ساخت

با سایز ۵.۹۹ اینچ، ویو ۱۰ از صفحه بزرگی برخوردار است. ولی به لطف کناره های نازک گوشی، در دستان شما احساس سنگینی به وجود نمی آید. در قسمت پایین گوشی حتی فضایی هم برای حسگر اثر انگشت وجود دارد، ولی با توجه به اینکه این سنسور در بقیه مدل های آنر در پشت گوشی قرار دارد، قرار گرفتن حسگر در جلوی View ۱۰ کمی نامتعارف به نظر می رسد.

ویو 10 از اول هم هرگز قرار نبود جذابیت گوشی تمام شیشه ای آنر 9 را داشته باشد، ولی بدنه فلزی آن حداقل در مقابل ضربه و خراش دوام بیشتری می تواند داشته باشد. حتی یکی از نمایندگان هواوی در هنگام رونمایی از گوشی، آن را روی زمین انداخت و هیچ اتفاق بدی برای گوشی نیفتاد. ظاهراً دلیل این موضوع این است که هر گوشه تلفن لایه نرمی دارد که در مقابل ضربه مقاومت می کند، هر چند که شاید شما همچنان ترجیح دهید که قابی را روی گوشی استفاده کنید تا خیالتان راحت تر باشد.
هواوی آنر ویو ۱۰؛ یک میان رده پرچمدار!

لنزهای دوگانه دوربین در پشت گوشی تقریباً حالا دیگر به نوعی تبدیل به امضای Honor شده اند، و هیچ چیز دیگری نیز وجود ندارد که در طراحی یکپارچه فلزی پشت گوشی حواس شما را پرت کند. اینطور که به نظر می رسد طراحی شیشه ای فقط مخصوص گوشی های گران قیمت تر است، به همین خاطر بدنه فلزی ویو 10 مستقیماً آن را در کنار OnePlus 5T قرار می دهد. اینکه کدام یک از نظر شما بهتر به نظر برسد، بستگی به این دارد که چقدر به رنگ آبی علاقه داشته باشد (که آنر ویو 10 با این رنگ عرضه خواهد شد)، اینکه سنسور اثر انگشت در جلوی گوشی در ذوق شما بزند یا نه، و اینکه چه حسی نسبت به Alert Slider وان پلاس داشته باشید. تصمیم دشواری است، به خصوص که هر دو گوشی هم دقیقاً قیمت یکسانی دارند.

صفحه نمایش و صدا

اگر به مجموعه مشخصات دو گوشی نگاه کنید، یک تفاوت بزرگ خواهید: صفحه نمایش. در نمایشگر وان پلاس از تکنولوژی AMOLED استفاده شده، در حالی که آنر LCD را انتخاب کرده است. صفحه نمایش ال سی دی به این معناست که کنتراست تصویر نمی تواند خیلی بالا باشد و صحنه های تاریک، سیاهی کاملاً عمیقی نخواهند داشت، با این حال ویو 10 سفیدی واقعاً سفید و روشنایی بسیار زیادی دارد. زوایای مشاهده تصویر هم بسیار عالی به نظر می رسد.
هواوی آنر ویو ۱۰؛ یک میان رده پرچمدار!

رنگ ها به اندازه کافی سرزنده به نظر می رسند، و جزئیات زیادی نیز قابل مشاهده است. از صفحه با رزولوشن 2K خبری نیست، ولی پانل کمی بهتر از فول اچ دی با رزولوشن 2160x1080 خیلی چیزی کمتر از گوشی گران تر میت 10 ندارد. ولی چیزی که در اینجا بیش از همه اهمیت دارد، نسبت تصویر 18:9 است. ترند این روزهای بازار اسمارت فون ها همین است، و احتمالاً هر تلفن هوشمندی که سال آینده بدون این نسبت تصویر عرضه شود از همان ابتدا قدیمی به نظر خواهد رسید.

تا زمانی که گوشی ویو ۱۰ رسماً عرضه نشود نمی توانیم در مورد قدرت اسپیکرهای آن قضاوت کنیم. یک نمایشگاه شلوغ جای مناسبی برای زیاد کردن صدای گوشی نیست. پس تا عرضه رسمی گوشی باید صبر کنیم. قابلیت NFC باعث می شود که این گوشی را بتوان با دیگر گوشی ها همگام کرد و شبکه ای از اسپیکرها را به وجود آورد. اگر در یک اتاق با افرادی باشید که آن ها هم دیگر مدل های آنر را داشته باشند، و البته همگی بخواهید به آهنگی یکسان گوشی دهید، این ویژگی می تواند به کارتان بیاید.

دوربین

از لوگوی Leica در گوشی ویو ۱۰ خبری نیست، و قابلیت های اضافی پر هزینه مثل لرزشگیر اپتیکال تصویر کنار گذاشته شده اند تا قیمت این گوشی تا حد امکان پایین بماند، ولی با تمام این اوصاف دوربین ویو ۱۰ هنوز هم کیفیت بالایی دارد.

همان دوربین دوگانه 16 مگاپیکسل + 20 مگاپیکسل که در گوشی های اخیر هواوی استفاده شده، در اینجا نیز دیده می شود، به طوری که سنسور اصلی به طور تمام رنگی عکس می گیرد و سنسور دوم فقط عکس های سیاه و سفید می گیرد تا جزئیات را بهود دهد و در نور کم به کار بیاید. فوکوس خودکار phase-detect در شناسایی هدف ها بسیار سریع است، و دیافراگم f/1.8 به اندازه کافی وسیع است که هر وقت دکمه شاتر را فشار دهید، نور زیادی را به سنسور وارد کند.
هواوی آنر ویو ۱۰؛ یک میان رده پرچمدار!

قابلیت جدید مهمی که اضافه شده، تشخیص منظره AI یا هوش مصنوعی است، که دقیقاً مثل گوشی های میت 10 و میت 10 پرو عمل می کند. دوربین را در حالت Auto mode قرار دهید، آن را به سمت یکی از مناظر پشتیبانی شده بگیرید، و دوربین گوشی به طور خودکار تنظیمات را به شکلی عوض می کند که به بهترین شکل با منظره ای که از آن عکس می گیرید متناسب باشد. سگ و گربه ها در صدر فهرست قرار دارند، به همراه سلفی های گروهی و تئاترها. هر چند اگر کسی در سالن تئاتر عکس می گیرد، شایستگی این را دارد که دوربین گوشی اش را محکم به زمین بکوبیم! عملکرد دوربین کاملاً سریع است، هر چند برای قضاوت در مورد کیفیت تصویر باید منتظر عرضه رسمی آن بمانیم.

عملکرد و نرم افزار

تمام ویژگی های هوشمند هوش مصنوعی مربوط به پردازنده Kirin 970 هواوی می شود، که واحد پردازشگر وابسته به عصب در درون آن قرار داده شده است. این پردازنده است که کمک می کند گوشی بتواند زبان های مختلف را با استفاده از اپ مترجم مایکروسافت، در لحظه ترجمه کند.

این تراشه به خودیِ خود نیز به شکل عجیبی سریع است، و با ترکیب ۶ گیگابایت رم باعث شده که اندروید ۸ اورئو عملکرد بسیار روانی داشته باشد، که در هنگام اجرای دو اپلیکیشن در کنار هم واقعاً مفید است. بازی هایی مثل Modern Combat VS که برای صفحه نمایش با نسبت ۱۸:۹ بهینه شده حتی یک فریم را هم از دست نمی دهد، و هیچ لگ یا کندی نیز در اجرای آن دیده نمی شود.
هواوی آنر ویو ۱۰؛ یک میان رده پرچمدار!

اندروید Oreo در ویو ۱۰ کاملاً شبیه به میت ۱۰ است، و هر دو دارای پوسته EMUI ۸ هستند. این پوسته دیگر مثل قبل تحکم طلب و سلطه جو نیست، ولی یک سری تغییرات مثل قسمت نوتیفیکیشن، تنظیمات صفحه و آیکون های اپ در آن ایجاد شده است.

با وجود 128 گیگابایت حافظه داخلی در ویو 10، شما برای ذخیره اپ و بازی با مشکل کمبود فضا مواجه نخواهید شد. حتی اگر به فضای بیشتری نیز احتیاج داشته باشید شیار کارت حافظه میکرو اس دی برایتان وجود دارد، هر چند در این صورت مجبور خواهید بود از خیر سیم کارت دوم بگذرید.

دوام باتری با ظرفیت ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعت در حال حاضر آشکار نیست، ولی آنر وعده داده که حداقل یک روز کامل با استفاده های مختلف از گوشی طاقت بیاورد. جای تأسف است که باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گوشی گرانقیمت تر میت ۱۰ در اینجا به کار نرفته، ولی شارژ سریع از طریق USB-C به این معنی است که برای شارژ گوشی ویو ۱۰ خیلی معطل نخواهید شد.

نتیجه گیری اولیه در مورد آنر ویو 10

ویو ۱۰ نوعی تغییر برای آنر است: گوشی موبایلی با مشخصات بالا و قیمتی متوسط. صفحه نمایش با نسبت تصویر ۱۸:۹ و کناره های نازک از جمله ویژگی های خوب این تلفن هوشمند هستند که این روزها انتظار داریم گوشی مان داشته باشد.
هواوی آنر ویو ۱۰؛ یک میان رده پرچمدار!

روی کاغذ، به نظر می رسد که ۹۰% ویژگی های میت ۱۰ یا میت ۱۰ پرو را با قیمتی بسیار کمتر به دست خواهید آورد. باتری کوچک تر و دوربینی نسبتاً ساده تر، جزئیات ناچیزی هستند که در این گوشی فدا شده اند. ویو ۱۰ تا ماه ژانویه برای فروش عرضه نخواهد شد، و بازه قیمتی آن هم اندازه وان پلاس ۵T خواهد بود. به نظر می رسد که آنر نگران از دست دادن جایگاه خود در مقایسه با گوشی فوق العاده OnePlus ۵T است، و البته حق هم دارد که در این مورد نگران باشد.

آیا این گوشی عکس های بهتری خواهد گرفت؟ آیا دوام باتری بیشتری خواهد داشت؟ این ها سؤالاتی است که تا زمانی که گوشی به طور رسمی عرضه نشود و آن را جزء به جزء با وان پلاس 5T مقایسه نکنیم، نمی توان پاسخ داد. ولی با توجه به چیزهایی که تا الان دیده ایم، به نظر مر سید که View 10 بتواند انتظارات را برآورده کند.

مشخصات فنی
  • صفحه نمایش: 5.99 اینچ، ال سی دی با رزولوشن 2160x1080 پیکسل
  • پردازنده: هشت هسته ای HiSilicon Kirin 970
  • حافظه رم: 6 گیگابایت
  • دوربین: دوگانه 20 مگاپیکسل + 16 مگاپیکسل در پشت به همراه فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلش ال ای دی، 13 مگاپیکسل در جلو
  • حافظه ذخیره : 128 گیگابایت داخلی به همراه شیار کارت حافظه میکرو اس دی
  • سیستم عامل: اندروید 8 اورئو با پوسته EMUI 8
  • باتری: 3750 میلی آمپر ساعت غیر قابل خروج
  • ابعاد: 157x75x7 میلی متر
  • وزن: 172 گرم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج