جاباما
۶۵۱۳۶۷
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

چرا کریسمس در کره شمالی ممنوع است؟

پایگاه اینترنتی اکسپرس در مطلبی به موضوع برگزاری مخفیانه مراسم کریسمس در کره شمالی پرداخت.

باشگاه خبرنگاران: دولت پیونگ یانگ چندی پیش برگزاری هرگونه جشن و سرور خارج از قوانین این کشور را ممنوع کرد. سال گذشته نیز «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی برگزاری جشن های کریسمس در ۲۵ دسامبر را به طور کامل در این کشور ممنوع اعلام کرد. او همچنین به عموم مردم کشورش دستور داد روز ۲۴ دسامبر - تاریخ تولد مادربزرگش- را به جای کریسمس جشن بگیرند.

جشن کریسمس با آغاز سلسله کیم در سال ۱۹۴۸ ممنوع شد. با این حال شهروندان مسیحی به صورت پنهانی با اجرای آئین مخصوص شب کریسمس، این روز را پاس می داشتند.

قانون اساسی کره شمالی اجازه آزادی مذهبی را به همه شهروندانش می دهد. با این حال برگزاری جمعی و عمومی جشن ها، اعیاد و مناسبت های مربوط به مذاهب مختلف کاملا ممنوع است و تخطی از آن مجازات زندان و حبس ابد به دنبال دارد. به رغم تمامی این ممنوعیت ها، مسیحیان کره شمالی، همزمان با تولد عیسی مسیح (ع)، با تشکیل گروه های کوچک و بدون هیاهو، مراسم آئینی آن را به جا می‌آورند.

به گفته سخنگوی دیده بان «اوپن دور» مسیحیان کره شمالی حق حضور در کلیسا و زمزمه مناجات ربانی را ندارند. تنها درخت کریسمسی که در کره شمالی تزئین شده متعلق به سال ها قبل است. آخرین بار نیز نظامیان کره ای یک دکل ۱۸ متری را با چراغ تزئین کردند ولی هیچگاه پای آن جشنی برگزار نشد. عده ای این مراسم را در خانه های خود و در قالب گروه های ۱۰ یا ۲۰ نفره برگزار می کنند؛ گاهی اوقات گروه های ۶۰ یا ۷۰ نفره از مسیحیان با تجمع در کوهستان های مخفی، کریسمس را جشن می گیرند.

بر اساس داده های دیده بان «اوپن دور» حدود ۷۰ هزار مسیحی به دلیل اشاعه دین خود در حبس به سر می برند. این در حالی است که ۳۰۰ هزار کره ای دین خود را مخفی نگه می دارند.

چندی قبل نیز سرویس اطلاعاتی کره جنوبی مدعی شد پیونگ یانگ نسبت به اقتدار مذهب هراس دارد و با ایجاد یک سامانه ویژه، هرگونه اجتماع با هدف سرگرمی، دعا و آوازخوانی را کنترل می کند. بر اساس ادعای سازمان سیا، در حال حاضر، فعالیت های مذهبی خودمختار در کره شمالی وجود ندارد و گروه های مذهبی تحت نظارت دولت فقط به «توهم آزادی مذهبی» دسترسی دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما با اینها دوست وبرادریم .کاش یه عکس مادر بزرگش را هم برای مردم ایران میفرستاد که ما هم برای ایشان دعا میکردیم شایدزلزله دست از سر ما برداره.

    • یک اریایی

      چون خندیدن شادی گناه و گریه کردن ثوابه البته برای مردم کره

    • بدون نام

      بچه هاتون و ننر بار نیارید میشن مث کیم

    • بدون نام

      هرجي سنك زير باي لنك

    • بدون نام

      مگر در ایران در روسیه کوبا غیر کره شمالی است

    • بدون نام

      چی میکشن مردم بدبخت کره از کیم جونگ اون دیکتاتور

    • بدون نام

      مردم کره شمالی و جنوبی هر دو یک ملت بوده اند حالا کره شمالی شده جهنم و کره جنوبی شده بهشت آسیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج