جاباما
۶۵۱۴۳۵
۱۷ نظر
۵۰۱۳
۱۷ نظر
۵۰۱۳
پ

رئیس سازمان ثبت‌ احوال :

فرصت دریافت کارت ملی هوشمند تمدید نمی شود

رئیس سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: برای تمدید کارت ملی هوشمند تنها تا پایان سال جاری فرصت باقیست و این فرصت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: حمید درخشان‌نیا در آیین افتتاح ایستگاه سیار خدمات کارت هوشمندی ملی در موسسه خیریه جامع سالمندان استان مرکزی و در جمع خبرنگاران با اشاره به سوم دی که به عنوان روز ملی ثبت احوال و اول تا هفتم دی که به عنوان هفته ثبت‌احوال نامگذاری شده است، بیان کرد: روز ملی ثبت‌احوال یادآور تلاش صدساله برای ثبت‌احوال در کشور است. برای اولین بار از سال ۱۲۹۷هویت در ایران به صورت رسمی و نوین به ثبت رسید و امروز شاهد ثبت نوین و الکترونیکی کلیه احوال در این سازمان هستیم.

وی کارت هوشمند ملی را یکی از نشانه‌های عملکرد الکترونیکی ثبت‌احوال در کشور دانست و گفت: در این کارت کلیه مشخصات بیومتریک افراد اعم از تصاویر، اثر انگشت و امضای الکترونیکی وجود دارد. تاکنون بیش از ۳۰ میلیون کارت ملی هوشمند در کشور صادر شده است. این پروژه برای حدود ۶۰ میلیون ایرانی بالای ۱۵ سال تدوین شده و باید تا پایان سال ۱۳۹۷ به اتمام برسد.

درخشان‌نیا تصریح کرد: به جهت تسریع در صدور کارت و دقت کار و افرادی که توانایی مراجعه به مراکز ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند ملی را ندارند ایستگاه سیار راه‌اندازی شده است. در حال حاضر ۱۰۰ ایستگاه در نقاط مختلف کشور فعال است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده این تعداد ایستگاه به ۸۰۰ ایستگاه افزایش می‌یابد تا در کلیه روستاها و نقاط دور دست خدمات ارائه شود.

وی با بیان اینکه در هر ایستگاه دو نفر مشغول به خدمات رسانی هستند، افزود: افرادی که تا پایان سال ۸۹ کارت ملی قبلی را دریافت کرده‌اند ملزم به تعویض کارت و دریافت کارت هوشمند ملی هستند چراکه تا پایان سال، کارت قبلی آنها از اعتبار ساقط می شود و عدم دریافت کارت ملی هوشمند و نبود هیچ گونه ابزار هویتی مانعی برای انجام امور آنان خواهد بود.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه فرصت دریافت کارت ملی هوشمند تا پایان سال ۹۶ است و به هیچ عنوان این فرصت تمدید نمی‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون نفر باید تا پایان سال جاری کارت ملی خود را تعویض کنند و حدود هفت میلیون نفر از واجدین شرایط نیز می‌توانند برای سال ۹۷ اقدام به تعویض و دریافت کارت کنند.

وی در خصوص تعویض شناسنامه نیز عنوان کرد: تعویض شناسنامه برای افرادی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شناسنامه دریافت کرده‌اند ضرورتی ندارد مگر در مواردی که شناسنامه آسیب دیده یا گم شده باشد، در غیر این صورت ضرورتی برای تعویض شناسنامه وجود ندارد و امری اختیاری است، اما دریافت کارت هوشمند ملی امری الزامی است و تنها تا پایان سال جاری فرصت باقیست.

درخشان‌نیا در خصوص تعداد ازدواج و طلاق ثبت شده در کشور طی ۹ ماهه نخست سال جاری عنوان کرد: طی ۹ ماهه نخست سال جاری ۴۸۱ هزار و ۸۰۹ مورد ازدواج و ۱۳۳ هزار و ۳۶۶ واقعه طلاق در کشور ثبت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۲۴۶ ولادت به ثبت رسیده است که شامل ۵۸۶ هزار و ۲۰۵ مورد تولد پسر و ۵۵۲ هزار و ۴۱ مورد تولد دختر می‌شود. براین اساس به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶ پسر متولد شده است و میانگین سن مادران در تولد اول ۲۸ سال و ۱۰ ماه و پدران ۳۱ سال به ثبت رسیده است.

درخشان‌نیا افزود: ۱۰۷۶ مورد از ازدواج های ثبت شده در ۹ ماهه نخست سال مربوط به زنان بالای ۶۰ سال و ۷۸۱۲ ازدواج مربوط به مردان بالای ۶۰ سال بوده است.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور تعداد فوت در ۹ ماهه نخست سال جاری را ۲۷۶ هزار و ۳۹۲ مورد عنوان کرد و گفت: نرخ عمومی مرگ در کشور ۴.۷ و شایع‌ترین علل مرگ بیماری قلبی و عروقی، سرطان‌ها، تومورها، بیماری دستگاه تنفسی و حوادث غیرعمدی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واسه هرکارت ملی۴۰ هزارتومن

      پاسخ ها

      • تهرونی

        مگرمی خواهيدخونهبفروشئم که اين هم پول بی زبان بدهنيم گاغذپاره ای فرداتوی گمدمثل همينهای که هيچ وقت حالشوننمی سرسم گيلوچند

    • بدون نام

      این هم زور است..مردم که درخواست کارت ملی نکرده اند.این کار دولت است ودولت خواسته پس بابت کارت ملی نباید از مردم پول گرفت.مگر با زور .مثل بقیه کارهای زور.مثل ارزش افزده که شامل چیزهای خنده دار هم میشه.شما از حربه استفاده مط کنید مردم که حربه.ندارنر چکار کنند

    • بدون نام

      حالا 40تومان رو ضربدر 80میلیون کنید،بعد هزاران میلیارد رو بین خودشون هاپولی میکنن،عجب ملتی عجب مملکتی،

    • mehri

      اینجا ایران است ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این کارت نهایتش 2هزارتومن ارزش مادی داره از دولت تدبیر امید چطور انتظار می ره مردم رو تکنا بزاره و اینکه چه علتی تاریخ ميزارن وتهدید میکنن

    • بدون نام

      دروغ میگه هیچکی نرفته برا تعویض جز خودشونیا

    • کوروش

      اقایون خودشان تا به حال برای گرفتن کارت ملی مقثل افراد عادی اقدام کردن تا ببینن در وضعیتی که گرفتن مرخصی برای افراد کارگرو کارمند مثل سم می مونه برای کار فرما قرار گرفتن یا یکی از خانواده در صف با مشکلات متععد موندن
      من حاضرم 40 تومن رو 50 تومن بدم کارت رو بیارن با پست بدن در خونه ف عکسم رو که دارن مشخصات رو که دارن مگه دیگه چه چیزیی میخواد

    • حیدر امیرپور

      حالا اگه کارت نگیریم دولت چیو میخواد ازمون بگیره که حالا نگرفته اینها همش کلک پوله اگه نگیریم دیگه چی میشه

    • محمد

      به هرکدام پنج کیلو تخم مرغ جیره بهمون بدین تا برویم کارتهارا عوض کنیم اما تخم مرغا گندیده نباشه که اینجا هم کلاه سرمون بزارین اقایان خدمتگزار ملت

    • منصور اميريان

      سلام. چي تا حالا تو اين كشور براي چندين بار تمديد نشده كه اين نشه؟ چرا يه حرفي مي زنيد كه بعد عمل نكنيد و اعتماد مردم را خدشه دار كنيد؟

    • بدون نام

      باسلام
      اونایی که هنوز برای کارت هوشمند ملی اقدام نکردند مطمعناً وضعیت مالیشون خوب نیست. بنده شخصا به علت تنگدستی نتونستم هنوز کارت ملیم رو تعویض کنم. لطفا دولت اونایی که نتونستند تعویض کنند رو رایگان کند تا ماهم اقدام کنیم.
      خدا خیرتون بده.

      پاسخ ها

      • مسعود.

        پول.نداریم.نان.بکیرم.کارت.پیشکش.

    • p

      سلام ، عجب دولتی داریم بخدا هر روز ی برنامه برای تیغ زدن مردم دارن جای که رایگان باشه پولی گذاشتن حالا هم که پولی گذاشتن ی زمان خاصی رو تعیین کردن برای ملت خب شاید ی فقیری تا اون زمان پول نداشته باشه کارت همه خانوادشو هوشمند کنه، ایااین زمان نباید تمدید بشه !!!!

    • بدون نام

      اقا این کف دست ما اگه مویی داره بکنید،۴۵ تومن یارانه با هزار منت میدن به ما ،نون و تخم مرغ و همه چی رو گرون میکنن انتطارم دارن برا تعویض کارت ملی اقدام‌کنیم

    • ن

      من حقیقتش پول ندارم کارت ملی عوض کنم خدا نفرینشن بکنه

    • جواد

      خب با یه حساب سر انگشتی میشه فهمید این ۶۰ میلیون نفر اگه حداقل ۲۰۰۰۰ تومن بابت کارت ملی بخوان هزینه کنن میشه یه چیزی حدود ۱،۲۰۰ میلیارد تومن
      البته این بجز هزینه های جانبی مثل دفتر پیشخوان ،پست ،عکس ، ایاب و ذهاب و اون چند ساعت زمانی که برای انجام این کار باید هزینه کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج