۶۵۱۴۴۰
۱ نظر
۱۳۲۹۴
۱ نظر
۱۳۲۹۴
پ

با قوی‌ترین سلاح‌های کمری دنیا آشنا شوید

کمی بیش از چهار دهه پیش، به لطف پخش اولین قسمت از سری فیلم های «هری کثیف» ساخته «کلینت ایستوود»، رولورهای سری «۴۴. مگنوم» به عنوان یکی از قدرتمندترین و صدالبته آشناترین سلاح های کمری دنیا در حافظه بسیاری از مردم در سراسر دنیا جا افتادند.

مجله همشهری دانستنیها - حامد پناهی: کمی بیش از چهار دهه پیش، به لطف پخش اولین قسمت از سری فیلم های «هری کثیف» ساخته «کلینت ایستوود»، رولورهای سری «۴۴. مگنوم» به عنوان یکی از قدرتمندترین و صدالبته آشناترین سلاح های کمری دنیا در حافظه بسیاری از مردم در سراسر دنیا جا افتادند. آذر امسال اولین قسمت هری کثیف درست چهل و شش ساله شد. آن هم درحالی که قدرت مگنوم به لطف رولور لوله بلند ایستوود هنوز هم در ذهن بسیاری زنده است. با این حال حقیقت این است که در دنیای تفنگ های کمری، سلاح های به مراتب غریب تری هم وجود دارند که در این گزارش برخی از قوی ترین و غریب ترین آن ها را با هم مرور می کنیم.

توپ دستی؛ Smith & Wesson. ۴۶۰
رولور پنج تیر 460 اسمیت وسون که در حقیقت نمونه اقتباس شده از گونه 500 این شرکت به شمار می رود و رسما یک از قوی ترین رولورهای بازار است. این رولور پس از شلیک لگد شدیدی دارد آن قدر که برای یک شلیک دقیق واقعا به پایه نیاز دارد هر چند که شاید ظاهر آن با پایه و چشمی کمی غریب به نظر برسد.
با قوی‌ترین سلاح‌های کمری دنیا آشنا شوید

تک تیر بزرگ؛ Thompson Center Contender G2
این تپانچه تک تیر نوظهور، در حقیقت یک تفنگ شکاری تمام عیار است که مانند تفنگ های شکاری تنها یک تیر در خزانه خود دارد، اما همان یک تیر برای خلاص کردن شکارش کفایت می کند. این تفنگ که توانایی شلیک گلوله های «۴۴.» مگنوم یا حتی «۴۱۰.» شات گان را هم دارد، با تنها یک تیر می تواند یک بوفالوی بزرگ را خلاص کند. این سلاح، دقت بسیار خوبی دارد و در دستان یک تیرانداز ماهر، همان یک تیر برای تیراندازی با آن کفایت می کند.
با قوی‌ترین سلاح‌های کمری دنیا آشنا شوید

رولور هری؛ Smith & Wesson Model ۲۹

رولور غول آسای کلینت ایستوود در هری کثیف را یادتان هست؟ این رولور دقیقا همان سلاح است. «مدل ۲۹ اسمیت وسون» در زمان عرضه خود در اواسط دهه ۵۰ میلادی (۱۳۳۰) قوی ترین سلاح کمری دنیا بود. این سلاح در آن زمان به چنان شهرت رسید که تا دهه ۷۰ (۱۳۵۰)، همچنان یکی از رولورهای اصلی مورد علاقه کلکسیونرهای محلی و حتی کلانترها در ایالات متحده آمریکا بود. با این حال تولید مدل ۲۹ در اواخر دهه ۹۰ (۱۳۷۰) متوقف شد و گونه های جدیدتر رولور جای آن را گرفتند.
با قوی‌ترین سلاح‌های کمری دنیا آشنا شوید

قوی ترین خشاب خور؛ Desert Eagle
«دزرت ایگل»، رسما بزرگ ترین و قوی ترین سلاح کمری خشاب خور دنیاست. این سلاح که شاید ظاهر بسیار خاص آن را از فیلم هایی مانند «ماتریکس»، «غارتگر» و بازی های «مکس پین» و «فار کرای» یادتان باشد، در اصل به وسیله موسسه تحقیقاتی مگنوم به عنوان سلاحی جنگی طراحی شده است. این تپانچه غول آسا رسما به وسیله هیچ کدام از نیروهای مسلح دنیا استفاده نمی شود. با یک نشانه گیری خوب، یک گلوله این سلاح برای از کار انداختن موتور یک خودروی در حال حرکت یا حتی سوراخ کردن یک دیوار آجری کافی است. ضمنا هیچ جلیقه ضدگلوله ای هم نمی تواند جلوی شلیک مستقیم آن ایستادگی کند. با این حال دزرت ایگل سلاح کمری بسیار سنگینی است و برای شلیک پشت سر هم در درازمدت هم ساخته نشده است.
با قوی‌ترین سلاح‌های کمری دنیا آشنا شوید

رولور غول آسا؛ Smith & Wesson. ۵۰۰
این سلاح احتمالا مخوف ترین رولور «اسمیت وسون» است که تاکنون ساخته شده؛ به زبان ساده تنها یک گلوله آن برای از پای انداختن تقریبا هر جانوری کفایت می کند. مهم نیست که یک خرس خشمگین گریزلی رو به رویتان ایستاده با این سلاح نیازی به شلیک دوباره نیست. قدرت گلوله های این سلاح کمری غول آسا با گلوله های یک مسلسل قدرتمند کالیبر 50 برابری می کند، برای همین هم سلاح هنگام شلیک لگد بسیار قدرتمندی را به بدن تیرانداز منتقل می کند. به همین دلیل ساده نشانه گیری با این رولور اصلا ساده نیست.
مدل 500 به طور رسمی قوی ترین رولور ساخت اسمیت وسون دنیاست، با این حال چند تایی رولور بزرگ تر هم وجود دارند که البته به فراگیری و محبوبیت این مدل نیستند.
با قوی‌ترین سلاح‌های کمری دنیا آشنا شوید

رولور فیل کش؛ Pfeifer- Zeliska. ۶۰۰ Nitro Express
این رولور اتریشی، بزرگ ترین و سنگین ترین سلاح کمری دنیاست. شاید باور نکنید اما این رولور شش کیلوگرم وزن دارد و با طولی نزدیک به یک متر، از بسیاری از مسلسل های دستی دنیا هم بزرگ تر است. این سلاح هفده هزار دلاری، پنج تیر است و ظاهر آن از روی رولورهای وسترن آمریکایی الهام گرفته شده. هرکدام از گلوله های غول آسای آن هم 40 دلار قیمت دارند. ضمنا بد نیست بدانید که گلوله های مورد استفاده این سلاح در اصل برای تفنگ های شکاری بزرگ شکار فیل در اوایل قرن بیستم طراحی شده بودند.
با قوی‌ترین سلاح‌های کمری دنیا آشنا شوید

نوستالژی؛ Optima. 50 cal Black Powder
اگر هنوز هم در دوران دزدان دریایی مشهور زندگی می کردیم، این سلاح احتمالا رفیق گرمابه و گلستان آن ها بود. شاید باورنکردنی به نظر برسد، اما این، یک تپانچه سرپر مدرن است که می تواند گلوله های کالیبر ۵۰ خود را با دقت و قدرت بالا تا مسافت صدمتری شلیک کند. به عبارت ساده تر این تپانچه در حقیقت یک تفنگ شکاری برد کوتاه قابل حمل است که اگر درست هدف گیری شود، می تواند از پس هر چیزی بربیاید. البته نگهداری و تیراندازی با این سلاح آن قدرها هم که به نظر می رسد، ساده نیست.
با قوی‌ترین سلاح‌های کمری دنیا آشنا شوید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سینا

      الیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج