۶۵۱۶۲۱
۱۱ نظر
۵۰۱۶
۱۱ نظر
۵۰۱۶
پ

رتبه سوم ایران در مصرف شیشه

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: زمانی در مصرف ماده مخدر شیشه رتبه دوم جهان را داشتیم، اما امروز رتبه سوم داریم.

خبرگزاری مهر: سردار علی مویدی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: حرکت برشی در موضوع اعتیاد و پرداختن به یک بخش از آن مانع پرداختن به اصل موضوع می‌شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در سال ۲۰۰۶ جهان ۲۰۸ میلیون مصرف‌کننده مواد مخدر داشت که این میزان در پایان سال ۲۰۱۵ به ۲۵۵ میلیون رسیده، یعنی در کمتر از ۱۰ سال بیش از ۴۰ میلیون نفر اضافه شده و نشان می‌دهد که روند افزایش اعتیاد شیب تندی داشته است.

وی با بیان اینکه طی این ۱۰ سال، ۲۳ درصد به مصرف‌کنندگان مواد در دنیا اضافه شده است، گفت: برآورد نرخ شیوع در سال ۲۰۰۶ در حدود ۴/۹ درصد بوده که در سال ۲۰۱۵ به ۵/۳۹ درصد در دنیا رسیده است.

مویدی با بیان اینکه میانگین نرخ شیوع اعتیاد در ایران از ۵/۳۹ درصد کمتر است، افزود: در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ بیش از ۳۴۵ نوع مواد روان گردان جدید در دنیا شناسایی شده است و در حال حاضر بیش از ۷۰۰ نوع مواد روان‌گردان در جهان وجود دارد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در سال ۲۰۰۱ حدود ۷ هزار و ۶۰۶ هکتار زمین در افغانستان زیر کشت رفته بود که این میزان در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۳۲۸ هزار هکتار رسیده است و کشور ما نیز که در کنار کانون تولید عظیم مواد مخدر قرار گرفته و قطعا از این افزایش کشت تاثیر می‌گیرد.

وی گفت: در سال ۱۳۹۰ تحقیقی در کشور در کشور انجام شد و مشخص کرد که در ایران ۶/۹ درصد مصرف کننده وجود دارد، اما این میزان در سال ۱۳۹۴ به ۵/۳۹ درصد رسید.

مویدی با اشاره به این موضوع که در این سال‌ها تعداد مصرف کننده در ایران کاهش یافته، افزود: این کاهش بر اساس آمار بوده و اگر ما به واقعیت‌های آماری توجه نکنیم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به برنامه‌های این ستاد در سال ۱۳۹۷ گفت: تلاش شده تا اقدامی متمرکز بر علم درباره اعتیاد انجام شود؛ امروز تمرکز بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر مدنظر ما است.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با اعتیاد افزایش یافته و در سطح محلات، مدارس و نیروهای مسلح آموزش داده شده است.

مویدی جمع‌آوری معتادین را کافی ندانست و گفت: حفاظت از فرد معتاد و خانواده وی اهمیت فراوانی دارد.

سردار علی مویدی گفت: سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر را مقام معظم رهبری ۱۲ سال پیش ابلاغ فرمودند و جهت‌گیری کلی ستاد طی ۴ سال اخیر نیز بر موضوعاتی چون متمرکز شدن بر فرمایشات رهبری، اتخاذ یک استراتژیک واحد و تقویت دانش راهبردی برنامه ریزی است.

قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه چرا در امر پیشگیری از مواد مخدر قوانین تکمیلی نداریم، اظهار کرد: مشکل ما این است که می‌خواهیم زود به نتیجه برسیم، این در حالی است که بحث اعتیاد فرایندی زمان‌بر است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته به صورت متوازن برنامه ریزی نکردیم، گفت: در استان‌های شرقی و جنوب شرقی کشور متمرکز شدیم، زیرا می‌دانستیم که از این مسیر آسیب می‌بینیم.

مؤیدی با اشاره به اینکه در سال ۱۹۶۱ قانون مبارزه با مواد صنعتی در سازمان ملل وضع و در سال ۱۹۷۱ تکمیل شد، افزود: از آن زمان تاکنون هنوز مجلس نتوانسته قانونی را تکمیل کند.

وی با بیان اینکه بهتر بود مجلس قبل از اینکه به بحث قاچاقچیان ورود پیدا کند، به پیشگیری بپردازد، ادامه داد: زمانی در مصرف ماده مخدر شیشه رتبه دوم جهان را داشتیم، اما امروز این رتبه به سوم رسیده است.

قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در سیاست‌ها باید بیش از۵۰ درصد به پیشگیری از اعتیاد بپردازیم، اظهار کرد: نظام براساس قانون ماده ۱۶، تعیین می‌کند که ۳ تا ۶ ماه معتادان را باید نگهداری اجباری کنیم.

مؤیدی با اشاره به اینکه در کل کشور۵۰ تا ۶۰ هزار معتاد متجاهر داریم بیان کرد: بعد از ۶ ماه نگهداری از معتادان متجاهر باید به فکر اشتغال و صیانت از آن‌ها باشیم، لذا برای اشتغال آن‌ها بسترسازی صورت گرفته است.

قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ۶ هزار نفر از معتادان متجاهر بهبود یافته را ساماندهی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: معمولا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد معتادان پاک می‌مانند. امروز در تهران ۹۳۵ نفر جمع‌آوری شدند که ۴۰۰ نفر آن‌ها معتاد متجاهر بودند، متاسفانه در بیمه سلامت بحث معتادان گنجانده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر دغدغه مردم را کم خواهیم کرد، گفت: تا رسیدن به وضعیت قابل قبول فاصله داریم.

قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در سال ۹۱، هزار و ۳۰۰ سازمان مردم نهاد داشتیم که این تعداد امروز به بیش از ۲ هزار رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نییمدونم چرا به لطف بعضی ها در تمام کارهای منفی رتبه اول تا پنجم رو در جهان داریم و در تمام کارهای مثبت و خوب رتبه های آخر رو داریم.خوشا به این‌کشور که نامش اسلامیست ولی بر عکس اسلام‌عمل میکند

    • حسن

      ازبس مردم افسرده اند

    • بدون نام

      فقط گل

    • بدون نام

      وقتی که یک معتاد یک مریض خوانده شد ودرچطری قرار گرفت و در جامعه پذیرفته شد و عادی شد ولی ازاین شخص بیمارچه کارهاوچه خلاقیت هایی بروزمکندکه الی ماشاالله بسیارمتفکرومبتکروباتبوغ


      قرار

    • بیخیال

      به زودی با کمک دست اندرکاران به مقام اول میرسم.. ...

    • بدون نام

      تو بهترینها آخریم .تو بدترینها اول !!!

    • بدون نام

      عجب رتبه های میاربم..عصبانیت،گرانی ،تورم،اختلاس ،دزدی،آلودگی،موادمخدر ،مصرف زیادآب،برق،گاز،وووو...

    • زینب

      کدام کشور در داشتن خبرگزاریهای با تعهد ، منصف ، شجاع ، با وجدان ، با آرمان ، آزاده ، صادق ، نان به نرخ روز نخور و........ رتبه اول را دارد؟

    • هادی

      واقعا"جای تاسفه!!!!! سوم؟؟؟؟؟؟
      بچه ها یه کم همت کنید اول بشیم دل این بنده خداها نشکنه.

      پاسخ ها

      • بیخیال

        ایشالا بزودی تو هرچی کار خلافه اول میشیم

    • و

      بهتربن راه برای مبارزه با مواد مخدر کشت آن در داخل کشور است وسازماندهی معتادان برای گرفتن کوپن مواد دیگر لازم نیست از افغانستان وارد شود ولاقل جلوی کار سود جویان مواد فروش گرفته می شود وکمتر کسی به کار طمع می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج