۶۵۱۶۸۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

لوبلاگ: ترامپ با کبریت بازی می کند

تارنمای خبری «لوبلاگ» در گزارشی نوشت: ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هر از چندگاهی با اقدامات خود یک کبریت روشن می کند و همه دنیا را به آتش می کشد.

خبرگزاری ایرنا: تارنمای خبری «لوبلاگ» در گزارشی نوشت: ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هر از چندگاهی با اقدامات خود یک کبریت روشن می کند و همه دنیا را به آتش می کشد.

این تارنما در مطلبی که به قلم ربکا گوردون نوشته شده، افزود: فراموش کردن زبانه های کوچک آتش، ساده است مانند بازنشر ویدئوهایی در مورد مسلمانان که ترامپ در پایان ماه نوامبر(اوایل آذر) انجام داد. جنون این روزها به سرعت در سراسر دنیا منتقل می شود.

حرکت بعدی ترامپ در صحنه جهانی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بود که هنوز از ذهن ها پاک نشده است و سراسر دنیا را به تحرک در آورده است.

مصطفی بایومی در مطلبی در روزنامه گاردین نوشت که پس از اعلام ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل آتشی در تمام منطقه خاورمیانه از فلسطین تا یمن به پا شد. پیش بینی او بدون هیچ تعجبی با تظاهرات در کرانه باختری، غزه و لبنان به حقیقت پیوست. در این تظاهرات تظاهرکنندگان پرچم آمریکا و پوسترهای ترامپ را به آتش کشیدند. پس از آن مشاهده کردیم که اولین موشک از غزه به سمت اسرائیل شلیک شد و حملات هوایی قابل پیش بینی اسرائیلی ها در واکنش به آن در پی داشت.

این اقدام ترامپ در زمانی رخ داده که جرد کوشنر داماد وی به دنبال ابتکار صلح خاورمیانه است. کوشنر دوست جدید محمد بن سلمان صاحب تخت و سلطنت جدید سعودی ها است.
نمی دانیم که در جریان گفت و گوهای آن دو در اواخر ماه اکتبر (آبان) چه گذشت، ولی هر چه بود احتمالا در مورد برنامه های سلمان برای دستگیری صدها چهره برجسته عربستان که 11 شاهزاده را هم شامل می شد، این مذاکرات صورت گرفت. آن ها بدون شک در مورد برنامه صلح جدید اسرائیلی ها و فلسطینی ها هم گفت و گو کردند که بر اساس گزارش ها آمریکا و عربستان روی این مساله تمرکز بسیاری دارند.

به گزارش نیویورک تایمز، فلسطینی ها خاک خود،فقط قسمت های ناهمجوارکرانه باختری وفقط حاکمیت محدود در سرزمین خود را طلب می کنند. اکثریت سرزمین های اشغالی در کرانه باختری که اکثر دنیا آن را غیرقانونی می دانستند، اسرائیلی باقی می ماند. فلسطینی ها قدس شرقی را به عنوان پایتخت خود نمی گیرند و هیچ حقی برای بازگشت پناهندگان فلسطینی و نسل های بعدی آن ها به این منطقه نیست.

اگر این توافق، 'توافق قرن' است که ترامپ قصد دارد آن را محقق سازد پس تعجبی هم ندارد که با اعلام اینکه سفارت آمریکا را به قدس انتقال می دهد، مقدمه آن را فراهم کند.

این اقدام ترامپ خیلی چیزها را در عرصه جهانی فاش کرد. او هدیه بزرگی به اسرائیل اعطا کرد و در قبال آن به غیر از تعریف و تمجید از سوی نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل چیزی دریافت نکرد. اسرائیل در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ با اعراب قسمت شرقی قدس را تصاحب کرد که از دیدگاه قوانین بین المللی غیرقانونی است. وضعیت نهایی قدس باید موضوع مرحله پایانی مذاکرات بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها باشد نه اینکه پیش از شروع مذاکرات هدیه ای به یک طرف پیش کش شود.

تا جایی که می توان متوجه شد هیچگونه قصد استراتژیک حداقل در منطقه خاورمیانه پشت این هدیه ترامپ نیست. در حقیقت سخنرانی ترامپ در مورد شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فقط به این دلیل بود که خود را از رئیس جمهورهای پیشین آمریکا متمایز کند تا حس خوبی را به خود منتقل کند.

او گفت: در حالیکه رئیس جمهور های قبلی وعده بزرگ انتخاباتی خود در مورد انتقال سفارت آمریکا به قدس را داده و در عملی کردن این موضوع شکست خورده اند، امروز من این کار را انجام دادم.

او افزود که 'برخی می گویند آن ها شجاعت نداشتند'. در حقیقت موضوع، ترامپ دقیقا این کار را انجام نداده است. فقط شبیه به همتایان سابق خود بدون درنگ انتقال سفارت را شش ماه دیگر به تعویق انداخت.

به جای به کارگیری یک استراتژی جامع در خاورمیانه، ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل عمدتا به خود خدمت کرد. این کار لذت فزاینده ای به ترامپ داد تا بار دیگر نام او در عناوین اصلی اخبار قرار گیرد.

رفتارهای روزانه ترامپ برای مبارزه طلبی، اضطراب را اشاعه می دهد و با آتش افروزی توجه ها را به سوی خود جلب می کند. هر بار فقط او را تصور کنید که کبریت دیگری را روشن کرده تا فتیله دیگری را بیافروزد و سپس عقب بنشیند تا نمایش آتش بازی خود را تماشا کند.

خاورمیانه تنها منطقه در جهان نیست که رئیس جمهوری آمریکا با تهدید کردن از افزایش آتش افروزی در آن لذت می برد. موقعیت جزیره کره را در نظر بگیرید که خطرناک ترین مساله ای است که دنیا امروز با آن روبرو است. چه کسی می تواند فراموش کند که او خاکستر گرم آتش که در بحران کره وجود داشت را با تهدید علیه کره شمالی دوباره برافروخت؟ تا به امروز این موضوع بدتر هم شده است.

برای مثال در هفته های اخیر نه تنها ترامپ بلکه هم مسلک های او لفاظی ها علیه این کشور را ادامه می دهند. مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا اوایل این ماه تهدید علیه این کشور را از سر گرفت و گفت: این یک مسابقه است چون رهبر کره شمالی به ظرفیت هسته ای نزدیک و نزدیک تر شده تا آمریکا را هدف قرار دهد و زمان زیادی باقی نمانده است.'

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) در مصاحبه خود با سی ان ان این پیام را ابلاغ کرد؛ اگر کره شمالی این رفتار بی پروا را ادامه دهد، در صورتی که آمریکا مجبور به دفاع از خود و متحدان خود به هر شکلی شود، کره شمالی نابود خواهد شد.

«ویپین نارانگ» کارشناس مسائل امنیتی در موسسه فناوری ماساچوست با اشاره به قدرت کره شمالی در شلیک هسته ای به سرزمین آمریکا اظهار داشت که دولت ترامپ شاید اجتناب ناپذیری چنین جنگی را پذیرفته و کره شمالی و ژاپن نیز ویران خواهند شد.

او به واشنگتن پست گفت:مردم بسیاری معتقدند که هنوز راهی برای توقف کره شمالی از رسیدن به یک موشک ICBM با کلاهک هسته ای برای استفاده علیه آمریکا وجود دارد. آن ها گفتند در صورتی که این حمله الان انجام گیرد فقط کره جنوبی و ژاپن متاثر از سلاح هسته ای هستند.

کره شمالی یک دشمن مشخص برای آمریکا تا 7 دهه آینده باقی می ماند و هرگز دشمنی آن ها در طول این مدت به صورت رسمی تمامی ندارد. این کشور در شبه جزیره ای قرار دارد که قدرتمندترین کشورهای جهان در آن جا هر ساله دو بار تمرین نظامی انجام می دهند.
رهبر کره شمالی فرصت بسیاری دارد تا ببیند که واشنگتن چه بر سر رهبران دیگر مثل صدام و قذافی آورده که برنامه های هسته ای خود را کنارگذاشتند.تهدید های آتش و خشم باعث نمی شود که کره شمالی زرادخانه های خود را محدود کند و آنها با این اقدام شاید هنوز موجب شوند که ترامپ احساس کند یک فرمانده ارشد واقعی است.

این تنها عرصه جهانی نیست که ترامپ آن را شعله ور کرده است. او موفق به از بین بردن لایحه درمانی اوباما نشد، اما جمهوری خواهان موفق شدند قانون مالیاتی او را به نتیجه برسانند.در حال حاضر مجلس نمایندگان و سنا نزدیک به مصالحه درنسخه های پیش نویس مالیاتی خود هستند.

اکثر دنیا مقابل ترامپ ایستاده اند. در نشست توافق آب و هوایی پاریس در این ماه بیل گیتس و ریچارد برنسون میلیاردرهای آمریکایی اعلام کردند که چندین پروژه بین المللی از نشست پاریس منتج شد و پول تزریق خواهد شد تا تغییرات آب و هوایی را محدود کند. رئیس بانک جهانی اصرار داشت که این موسسه کمک های مالی به برنامه هایی که شامل سوخت فسیلی هستند را تا دوسال آینده متوقف خواهد کرد.

آرنولد شوارتزینگر، مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک و جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا هر کدام تصریح کردند که جهان به سمت سوخت های پاکتر می رود و صرف نظر از اینکه دولت ترامپ در این امر مشارکت کند یا خیر، انتشارات گازهای آلوده کمتر می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپ روانیست انشاالله خودوحکومتش بآتش بکشد ایکاش دولتیان اینقدربه کدخدا بهاء نمیدادند وامریکارابزرگ نمیکردند..عزت اورا فقطایران وایرانیان میشکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج