جاباما
۶۵۱۸۰۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هم طارمی مخالف است، هم برانکو

محرومیت طارمی آخر دی‌ماه به پایان می‌رسد و او می‌تواند در بازی برابر پیکان در هفته بیست و یکم که روز جمعه ۶ بهمن و به میزبانی پیکان برگزار می‌شود، به میدان برود.

ایران ورزشی: از محرومیت چهار ماهه‌ای که فیفا برای مهدی طارمی حکم کرد، کمتر از یک ماه دیگر باقی مانده؛ در واقع به اندازه ۴ بازی دیگر. پرسپولیس - تراکتورسازی، پرسپولیس - نفت تهران، مشکی‌پوشان - پرسپولیس و پرسپولیس - گسترش فولاد چهار دیداری هستند که مهدی طارمی در ادامه محرومیتش باید آنها را از پای تلویزیون تماشا کند اما بعد از آن، دوباره او را در ترکیب پرسپولیس خواهیم دید. محرومیت طارمی آخر دی‌ماه به پایان می‌رسد و او می‌تواند در بازی برابر پیکان در هفته بیست و یکم که روز جمعه ۶ بهمن و به میزبانی پیکان برگزار می‌شود، به میدان برود. البته این به شرطی است که او و برانکو از پس اصرارها و تلاش‌های همزمان باشگاه بربیایند و اجازه جدایی و انتقال مهدی طارمی را ندهند.

هر برگی که از تقویم می‌افتد، مهدی طارمی را یک قدم به پرسپولیس نزدیک‌تر می‌کند و این دقیقا همان اتفاقی است که پروفسور کروات انتظارش را می‌کشد. باشگاه اما اصرارش بر این است که تا پیش از پایان محرومیت چهار ماهه طارمی، او را به آنسوی مرزهای فوتبال ایران بفرستد.

این ماه (دی) را که پشت سر بگذاریم، مهدی طارمی بند‌های فیفا را از دست و پایش باز می‌کند و بار دیگر در میدان می‌بینیمش؛ البته اگر باشگاه تا آن موقع او را رد نکرده باشد. خود طارمی هم البته از خدا می‌خواهد که هر چه زودتر به فوتبال اروپا سفر کند و شتابش برای تبدیل کردن همین آرزو به واقعیت بود که او را از بازی‌های رسمی محروم کرد.

مهدی طارمی هنوز شب‌ها خواب بازی در اروپا را می‌بیند و حتی برایش مهم نیست که پرسپولیس محروم از نقل و انتقالات، بعد از او چطور می‌خواهد جای خالی‌اش را پر کند. انگار نه انگار که او مهم‌ترین دلیل این محرومیت بود. این بازیکن آنقدر به خودش فکر می‌کند که حتی حاضر نیست به خاطر پرسپولیس، یک انتقال چند ماهه را بپذیرد وگرنه چه دلیلی دیگری داشت برای «نه» گفتن به پیشنهاد الغرافه؟

این باشگاه قطری پیشنهادش برای جذب مهدی طارمی را همین چند روز پیش به تهران فرستاد و باشگاه هم ۶ میلیارد تومان روی رضایتنامه این بازیکن قیمت گذاشت. غافل از اینکه او اصلا میلی به رفتن ندارد؛ اگر چه بعد از توافق پرسپولیس و ریزه‌اسپور شنیدیم که برای تلافی محرومیت و جریمه‌اش شرط باشگاه برای انتقال به تیم‌های خارجی (پیش از پایان قراردادش) را پذیرفته است.

بر خلاف شنیده‌هایمان اما مهدی طارمی مقابل مسوولان باشگاه ایستاد و به پیشنهاد الغرافه که شایعه‌ها می‌گفتند یک میلیون دلار قیمت دارد، «نه» گفت. او به باشگاه اعلام کرده که اگر هدفش بازی در تیم‌های مطرح اروپایی نبود، خیلی پیش از اینها مقابل پیشنهاد القادسیه کویت و لخویا قطر سر خم می‌کرد.

البته که طارمی آنقدر توانا هست که بازی کردنش در اروپا در حد یک رویا باقی نماند اما آیا اصلا پیشنهادی هست برای فکر کردن؟ بعد از ۴ ماه دوری از فوتبال، کدام تیم اروپایی خواهان مهدی طارمی شده که او و باشگاه برای گزینش بهترین تیم این‌طور به رقابت افتاد‌ه‌اند؟ اتفاقا شایعه انتقال او به یونان هنوز بر سر زبان‌هاست اما موضوع مهم اینکه سایت گاتزتای یونان این خبر را دروغ خوانده: «باز هم رسانه‌های ایرانی سناریوی پیوستن مهدی طارمی به یکی از تیم‌های آ.ا. ک آتن، پاناتینایکوس و پانیونیوس را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند. در تابستان هم چنین صحبت‌هایی درباره پیوستن این بازیکن به لیگ یونان شنیده می‌شد و در ادامه از یک تیم قطری سخن به میان آمد. حال آنکه مهدی طارمی از طرف فیفا چهار ماه محروم شده است.»
خود طارمی البته ترجیح می‌دهد فصل را با پرسپولیس به پایان برساند و بعد از جام جهانی به اروپا برود اما مدیران پرسپولیس برای اینکه محرومیت او را تلافی کرده باشند، به انتقال او در پایان محرومیتش اصرار می‌ورزند.

حال آنکه نه مهدی طارمی این خواسته باشگاه را پذیرفته و نه برانکو به رفتن او رضایت می‌‌دهد و این نارضایتی را در پرسش و پاسخ دیروزش با خبرنگاران به زبان آورد: «از باشگاه چیزی به من اعلام نشده اما در رسانه‌ها خواندم که ماجرا از چه قرار است. در مورد پیشنهاد یک میلیون دلاری الغرافه هم نظرم این است که این انتقال نه به درد طارمی می‌خورد و نه به درد پرسپولیس.»

تا اینجای کار دو مخالف داریم که مقابل تنها موافق انتقال مهدی طارمی که سرپرست باشگاه پرسپولیس است، ایستاده‌اند اما آیا زورشان به او می‌چربد؟ آیا گرشاسبی می‌داند که جدایی طارمی وعده‌های او به ایوانکوویچ را مخدوش خواهد کرد و چه بسا حتی او را به ترک پرسپولیس ترغیب کند؟

مهم‌ترین شرط ماندن برانکو، تمدید قرارداد همه بازیکنان پرسپولیس است که آقای سرمربی وعده‌اش را هم گرفته اما جدایی طارمی آن‌هم در این موقع از فصل، آنقدر غیرمنتظره و ناامیدکننده هست که برانکو ایوانکوویچ را به تعلل و تامل بیشتر برای تمدید قراردادش وادار کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج