۶۵۱۸۱۲
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

مظلومی: استقلال، ارکستر سمفونی اجرا کرد

برای پرویز مظلومی بازی استقلال و صنعت نفت آبادان هم شیرین بود و هم تلخ؛ او تیم محبوبش را برنده این بازی می‌دید اما صنعت نفت را که از سرزمین آبا و اجدادی‌اش برخاسته، بازنده.

ایران ورزشی: برای پرویز مظلومی بازی استقلال و صنعت نفت آبادان هم شیرین بود و هم تلخ؛ او تیم محبوبش را برنده این بازی می‌دید اما صنعت نفت را که از سرزمین آبا و اجدادی‌اش برخاسته، بازنده. در میان این تلخی و شیرینی‌ها اما حضور مظلومی در ورزشگاه آزادی به جهت مراسمی که باشگاه استقلال برایش گرفت، بسیار مهم بود. اقدامی که باشگاه استقلال انجام داد به نظر می‌رسد روابط تازه‌ای میان خود و یکی از مدعیان همیشگی نیمکت این تیم ایجاد کند. مظلومی حالا خودش را تمام قد حامی استقلال می‌داند. شاید همین حمایت‌ها استقلال را به قهرمانی در جام حذفی برساند

بعد از سال‌ها شما را در ورزشگاه آزادی دیدیم.

مسوولان باشگاه استقلال لطف کردند و قبل از بازی تماس گرفتند و گفتند به ورزشگاه بیا می‌خواهیم از پیشکسوت‌ها تجلیل کنیم. من هم به دعوت آنها لبیک گفتم و به ورزشگاه رفتم تا کنار آنها باشم. باشگاه استقلال کار بسیار خوبی می‌کند که هوای پیشکسوت‌هایش را دارد. از آنها ممنونم.

حضور شما با توجه به اینکه سال‌ها سرمربی این تیم بودید، قدری غیرمنتظره بود.

بله، چون بی‌دعوت جایی نمی‌روم. این بار اما مدیران استقلال تماس گرفتند و خواستند که کنارشان باشم. من هم که خودم را هیچ وقت از استقلال دور نمی‌دانم این دعوت را قبول کردم. به هر حال ۲۸ سال از عمرم را در باشگاه استقلال سپری کردم و نمی‌توانم از این باشگاه دور باشم. من هر چه دارم از باشگاه استقلال است.

چون مدعی نیمکت استقلال بودید و شاید هم هنوز باشید تصور نمی‌شد با آنها همراهی کنید.

من اهل کارشکنی و اینجور مسائل نیستم. اگر هم انتقادی کردم سعی‌ام بر این بوده که فنی و منطقی باشد. استقلال فقط مال امثال ما نیست. این باشگاه متعلق به همه است و من هم در بخشی از تاریخ آن نقش داشته‌ام و خوشحالم که موفقیت‌هایی در زمان مربیگری من به دست آمده.

این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت آقای مظلومی؟

شک نکنید حمایت‌های من ادامه خواهد داشت. البته مهم نیست که من باشم یا نباشم. مهم نام استقلال است.

احتمال دارد تحت عنوانی مثلا مدیر فنی به استقلال برگردید؟

چند وقت پیش با آقای افتخاری، مدیرعامل استقلال حرف می‌زدم و به ایشان گفتم که همه جوره در خدمت شما هستم. برای من فرقی نمی‌کند مدیر فنی باشم یا مسوول آکادمی یا هر پست دیگری. هر کاری از دستم برآید برای استقلال دریغ نمی‌کنم.

حتی حمایت از شفر که رقیب شماست؟

بله، حتی حمایت از ایشان.

وجه تمایز این استقلال با گذشته چیست؟

از همان اول هم گفتم این استقلال مهره خوب دارد و اگر کمی هماهنگ شود کارهای بزرگی می‌کند. به اعتقاد من تیم را خوب جمع کرده‌اند و بازی با صنعت نفت آبادان نشان داد کارهای خوبی در استقلال انجام شده که باید این روند حفظ شود و ادامه یابد.

یکی از نکات ویژه این استقلال استحکام قابل توجه در خط دفاع است که دیدیم از زمان مربیگری آقای شفر شرایط دفاعی تا چه اندازه بهتر شد.

در خط حمله هم تیم به حدی رسیده که به صنعت نفت آبادان که از جمله تیم‌های خوب لیگ محسوب می‌شود، چهار گل می‌زند. به اعتقاد من استقلال با این سبک جذاب در حال اجرای ارکستر سمفونی است که همه با هم هماهنگی دارند. در این تیم دیگر شاهد تکنوازی نیستیم.

محسن کریمی در بازی با صنعت نفت آبادان درخشش فوق‌العاده‌ای داشت. این بازیکن در زمان مربیگری شما در استقلال چهره شد.

محسن کریمی را قلبا دوست دارم. او بازیکن بااستعدادی است و زمانی که به تیم من آمد حس خوبی نسبت به آینده‌اش داشتم. کریمی در فوتبال ایران به حقش نرسیده و امیدوارم از این به بعد برسد. اگر کریمی مصدوم نمی‌شد الان شرایط بهتری در فوتبال ایران داشت.
کریمی ظرفیت‌های بسیاری برای بدل شدن به یک بازیکن بزرگ را دارد و قطعا بیشتر از این جلو می‌رود و پیشرفت می‌کند.

برای شما بازی استقلال و صنعت نفت حتما تلخی‌هایی هم به واسطه شکست آبادانی‌ها داشته است. با شکست سنگین صنعت نفت چطور کنار آمدید؟

به نکته مهمی اشاره کردید. بله، من بابت برد استقلال خیلی خوشحال بودم و از همه مهم‌تر اینکه استقلال بعد از مدت‌ها تیمی بود که هواداران را راضی کرد و امیدوار به خانه فرستاد اما آن روی سکه برای من تلخ بود چون تیم زادگاهم آبادان شکست تلخی را تجربه کرد و من وقتی دیدم تماشاگران خونگرم آبادانی غمگین ورزشگاه را ترک کردند خیلی ناراحت شدم. حق صنعت نفت شکست با چهار گل نبود.

صنعت نفت می‌توانست خفیف‌تر ببازد اما آن روز قدری هم خسته بود و در نهایت شکست خورد. باید ازتماشاگران آبادانی هم تشکر کنم که مانند تماشاگران استقلال من را تشویق کردند.

درباره اینکه برد استقلال را با آن القابی که استقلالی‌ها برای‌تان ساخته‌اند مقایسه می‌کردند حرفی دارید؟

(می‌خندد) هواداران لطف دارند. دیدم که بعد از بازی در صفحات مجازی نوشته بودند استقلال صنعت نفت را چوبله کرد. از آنها ممنونم که هنوز من را به یاد دارند. خوشحالم برای‌شان روزهای خوشی را رقم زده‌ام.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهاجر

      پرویز چوبله چوبله.کاش اون برد دو هیچ بهباخت سه دو تبدیل نمیشد پرویزخااان.ممنونیم ازت

    • بدون نام

      ايمون زايدکابوس کيسه وپرويز حسرت بدل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج