۶۵۲۰۴۸
۴۵ نظر
۵۰۱۲
۴۵ نظر
۵۰۱۲
پ

درباره حقوق های ناچیز نمایندگان مجلس!

کاری و تنگنای معیشت، مشکل بسیاری از خانواده‌های ایرانی است. برای چنین خانواده‌هایی و فراتر از آن، هر که دلش برای آینده کشور می‌سوزد، اظهارات یک نماینده مجلس، که مدعی است حقوق نمایندگان مجلس کم است و برای جلوگیری از فساد مدیران و نمایندگان، باید حقوق آنان را افزایش داد، البته تلخ و دردآور است.

تابناک نوشت: کاری و تنگنای معیشت، مشکل بسیاری از خانواده‌های ایرانی است. برای چنین خانواده‌هایی و فراتر از آن، هر که دلش برای آینده کشور می‌سوزد، اظهارات یک نماینده مجلس، که مدعی است حقوق نمایندگان مجلس کم است و برای جلوگیری از فساد مدیران و نمایندگان، باید حقوق آنان را افزایش داد، البته تلخ و دردآور است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در اوج جنجال‌ها در خصوص ادعای افزایش شدید حقوق و مزایای نمایندگان مجلس، با طرح ادعای این که حقوقی که در حال حاضر از مجلس می‌گیرد، کم است و قبلا با خوابیدن در دانشگاه حقوق بیشتری می‌گرفته، خبرساز شده است. در فایل صوتی که از گفت وگوی این نماینده مجلس شورای اسلامی با یک خبرگزاری منتشر شده، وی اظهار داشته است: «من نمی دانم چه کسی گفته است ۷ تا ۸ تومان حقوق می گیرم؛ اما من پنج میلیون و چهارصد هزار تومان حقوق می گیرم. قبلا در دانشگاه می‌خوابیدم و ۸ میلیون تومان حقوق می گرفتم.»

جعفرزاده همچنین در توجیه ضرورت افزایش حقوق نمایندگان مجلس اظهار داشته: «به هر حال اگر ما می گوییم باید مراقب فساد باشیم، از سوی دیگر باید یک مدیر را تأمین کنیم که به سمت رانت نرود.»

موضوع حقوق و مزایای مقامات و مدیران ارشد نظام در کنار افزایش در حدود تورم حقوق کارکنان دولت از جمله دغدغه‌های افکار عمومی است که به ویژه در مقاطعی مانند زمان افشای فیش‌های حقوق نجومی تعدادی از مدیران دولتی و همچنین در زمان رسیدگی سالانه به لایحه بودجه مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد؛ هرچند درد پایین بودن دستمزدها و بدتر از آن معوق شدن گاه چند ماهه و پرداخت نشدن حقوق و دستمزدها، بسیاری از کارمندان و کارگران مظلوم ایرانی را آزار می‌دهد.

ظاهر سخنان نماینده رشت درباره ضرورت افزایش حقوق نمایندگان مجلس، ممکن است برای عده‌ای یک درخواست موجه صنفی! به نظر برسد، ولی برای آنهایی که از سخنان مقامات ارشد کشور در سالهای اخیر در خصوص حقوق و دستمزد کارکنان دولت و مسائل مختلف مجلس و نمایندگان آن در سالهای گذشته، عدد و رقم‌هایی در ذهن دارند، با ادعاهای جعفرزاده، ابهامات و سؤالاتی مطرح می‌شود که چهار مورد آن در ادامه و مختصر مرور خواهد شد؛

* رئیس جمهور روحانی کمتر از چهار ماه پیش و در سیزدهمین جشنواره شهید رجایی، با انتقاد از اینکه برخی کارکنان، که این گونه عنوان می‌کنند، حقوق‌شان به نسبت کاری که انجام می‌دهند، کافی نیست، گفته است: اگر از کار خود رضایت ندارید، چرا آن را انتخاب کردید و اگر کسی راضی نیست می‌تواند برود و این حرف کاملاً غلط است که بگوید، حقوق من نسبت به کاری که انجام می‌دهم کم است.

آقای جعفرزاده چه پاسخی برای رئیس‌جمهور دارند؟ اگر حقوق‌شان کم است چرا استعفا نمی‌دهند؟

* آقای نماینده مدعی شده است که قبلا در دانشگاه می‌خوابیده و بیش از هشت میلیون حقوق می‌گرفته است.

از سوی دیگر می‌دانیم که آقای جعفرزاده متولد سال ۱۳۴۵ است و قبل از این که در ۴۶ سالگی به عنوان نماینده رشت در مجلس انتخاب شود، سوابقی مانند مدیرکلی جانبازان استان گیلان، مسئولیت امور جانبازان شمال غرب تهران بزرگ و ریاست مرکز پشتیبانی سازمان جانبازان کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان را بر عهده داشته و با مدرک کارشناسی ارشد، عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان بوده است!

پرسش مهم این است که آیا حقوق هشت میلیونی برای یک عضو هیأت علمی با چنین شرایطی آن هم در سال ۱۳۹۰ بیش از حد معمول نیست؟ اگر فرض کنیم که حقوق هشت میلیونی آقای نماینده در آن سال با توجه به شرایط ایشان منطقی بوده است، آیا می‌شود دریافت چنین حقوقی وقتی که گیرنده آن در دانشگاه می‌خوابیده را شرعی و حلال دانست؟!

* حد کفایت حقوق نمایندگان مجلس از نظر آقای نماینده چقدر است؟

آقای جعفرزاده حقوق پنج تا هشت میلیونی که نمایندگان مجلس دریافت می‌کنند (جدای از مزایای قابل توجه نمایندگان در قالب هزینه مسکن، خودرو و اجاره دفاتر در شهرستان و تهران) را ناکافی می‌داند. وی البته بهتر از عامه مردم می‌داند، همان گونه که تعدادی از همکاران وی در مجالس گذشته و فعلی اقرار کرده‌اند، برخی برای نماینده مجلس شدن هزینه‌های میلیاردی هم کرده‌اند. اگر نماینده‌ای برای راهیابی به مجلس، یک میلیارد تومان هزینه کرده باشد، حتی اگر بیست میلیون تومان در ماه هم حقوق دریافت کند تازه خرج تبلیغات انتخاباتی‌اش را درآورده است.

* می‌شود باور کرد که چنین نماینده‌ای حتی به افزایش ۷۰ درصدی افزایش ادعایی حقوق نمایندگان مجلس راضی باشد؟!

آقای جعفرزاده مدعی شده است که اگر می‌خواهید مدیران به فساد کشیده نشوند، باید آنها را تأمین کرده و به آنها حقوق بیشتر پرداخت. همه آنهایی که مکرر این نسخه مسموم را تجویز می‌کنند باید به این پرسش پاسخ دهند که برای فاسد نشدن کارگری که چندین ماه است، حداقل حقوق قانون کار وی نیز پرداخت نشده است، چه باید کرد؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      اگه حقوق 20 میلیونی نماینده ها ناچیزه 890 پایه حقوق کارگر چیه ....!!!!
      الان یه مرغ اگه روزی 2 تا تخم مرغ بذاره درامدش از یه کارگر بیشتره ....!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

      • بدون نام

        حالا این نماینده ها دقیقا چه کاری می کنند که مستحق گرفتن این دستمزد هستند؟!! آیا بود و نبودشون در مجلس فرقی به حال مردم داره؟! یا دارند چرت می زنند یا دور هم حمع شدند به خنده و شادی یا دارند شعار میدن و یقه پاره می کنند در صحن مجلس یا کشتی می گیرند با هم! هر کاری می کنند نماینده مردم عادی جامعه نیستند قطعا و با این وجود پول کلانی برای این کارهای بیهوده شون می گیرند!

    • بدون نام

      باید به این پرسش پاسخ دهند که برای فاسد نشدن کارگری که چندین ماه است، حداقل حقوق قانون کار وی نیز پرداخت نشده است، چه باید کرد؟!

      حرف دل همه رو زدی دمت گرم

    • محسن

      خودکرده را تدبیر نیست از ماست که بر ماست متاسفانه

    • بدون نام

      بقیه مردم انسان نیستند

    • بدون نام

      یک کارگر یک میلیون میگیره که نصفش میره برای اجاره خونه. این آقا داره صافی 5.5 میگیره و میگه کمه.
      توجیهش جالبه! یعنی هرکس که حقوقش کمه برای جبران اون باید رو به فساد بیاره ؟!! یا مثل افراد شرافتمند باید به فکر شغل دوم (ترجمه، تالیف کتاب و ...) باشه و یا قناعت کنه.
      ...

    • بدون نام

      فکر کردین سوئیس زندگی میکنیم؟ اینجا ایرانه بابا

    • علی محمدی

      اگه سواد داشت که این حرف رو نمیزد عانه می گوید اگه حقوشون اضافه نکنیم دوزدی می کنیم.

    • نیا

      به خدا اگر نماینده یا مدیری بتونه به اقتصاد رونق بده ... مردم از این فلاکت در بیاره ... 8 میلیون که سهله بگو 20 میلیون بگیره.... داداش تو الان به اندازه 5 میلیونی که همین الان میگیری کارایی نداری نماینده محترم

    • ی کارگر

      واقعا حرف حق رو زد آقای نماینده بیا حقوم بدم بتو اخی دلم سوخت من 7 صبح میرم سر کار تا 8 شب تا برسم خونه میشه 9 شب بعد ماهی یک میلیون دویست میگرم که 700 هزار تومان اونم میشه اجاره خونه حالا خرج خوردو خوراک پول اب و برق و گاز کرایه ماشین رفت برگشتم حساب کن ببین میتونی با ماهی 500 هزار تومان تو این گرونی چطوری سر میکنم خدا قوت

    • فرهاد

      جیب مدیران و مسولان پر بشه اگه هم نشد ا خ ت ل ا س ، ر ش و ه ، بقیه مردم هم ولش خودشون یه کاری میکنن. خودمون کردیم باید بشینیم و بدبختیمون رو ببینیم.

      پاسخ ها

      • خوزستان ابراهیم

        منتظر عدالت بمانید ...یا صا حب الزمان برس بداد فقرا ....

    • بدون نام

      اقای جعفرزاده عدالت را رعایت کن کس که بخواهد رشوه اختلاس فساد را در پیش گیرد با حقوق بیشتر اصلاح نمی شود مگر با قانون خوب وعدالت خوب وجدان خوب. زمان جنگ تحمیلی فرمانده حقوق خود را به عنوان وام بلاعوض به سرباز ویا بسیجی ویاهمکارانی که خانواده پر جمعیت بود می داد پس چه طور زندگی می کرد. ما که حقوق بگیر نیستیم چه کنیم به خدا خیلی وقت ها نان به نسیه می گیرم

    • بدون نام

      مثل اینکه نمابنده ها رفتن مجلس دنبال حق خقوق خودشون تا حق وحقوق مردم

    • نسرین

      سرپرست خانوارهستم خونه ندارم وبا۹۵۰هزار تومان چگونه باید زندگی کرد اونوقت یه نماینده که همیشه یاخوابه یاسرمردم راکلاه میذاره وهیچ تلاشی مردم نمیکنه چقدرباید پررو وپرتوقع باشه

    • بدون نام

      من يك كارمند هستم كه در ماه در بهترين شرايط ماهي 1 ميليون و 800 حقوق دريافت مي كنم با اضافه كاري در شرايط سخت كاري، شما بگوييد چرا بايد حقوق نمايندگان مجلس چند برابر حقوق من باشد مگر اينها چيكار مي كنند؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقعاً.... مدام هم که تو تعطیلاتن وقتی هم هستن دنباله حقوق خودشونن

    • شکیبه

      یه گل ریزونی برا بر طرف شدن مشکلات مالی نماینده گان برگذار شه

    • ینده خدا

      دستمون درد نکنه با این نماینده انتخاب کردنمون

    • بدون نام

      ای کاش حقوق من هم ۵میلیون بود

    • بدون نام

      یک بازنشسته که یک میلیون میگیرد دردش را به کی بگه زندگی حداقل پنج میلیون خرج داره

    • م

      زلزله بیا با خاک یکسانشون کن .ما خیلی وقته مردیم کسی نیست گریه کنه برامون فرقی نداره .تازه بهتر هم میشه

    • م

      ۴ماهه حقوق نگرفتم از طلا فروشی طلا قسطی خریدم بردم فروختم خوردم که شرمنده زنو بچم نشم .خدا لعنتتون کنه مسولین .ماهی ۱۲میلیون براشون چیزی نیست ...

    • بدون نام

      مردم رعایت کنید اخه نماینده مجلس کارش سخته.به نظرم اقای جعفرزاده از خواب دانشگاهش زده و اومده فقط و فقط بخاطر رضای خدا و کمک به مردم شغل سخت نمایندگی و اصلا فکر منافعش نیست.بالاخره بعضی نماینده ها ۱میلیارد خرج کردن که فقط بخاطر مردم بیان مجلس.

    • علی

      شرم و حیا و خجالتم خوب چیزی علنن داره تهدید میکنه اگه حقوق کم بگیره ..!!!
      برید زندگی گاندی و امیرکبیر مصدق بخونید و سرلوحه رفتارتون کنید .
      تقصیر خود ملته که شما ... و خودخواه فرستادن تو مجلس ......

    • بدون نام

      هه هه هه......

    • ن خ

      تو هم دانشگاه میخوابیدی کسی زورت نکرد بیای مجلس

    • کارشناس ارشد روابط بین الملل

      نماینده مجلس بین 300 تا 400 میلیون کمتر باشه اصلا خودش رو وارد همچین داستانی نمی کنه!!!!!!
      امارم دقیق . من نمی دونم چرا سعی می کنن در حد عرف بالا بگن! و یک طوری با قیمت 8 میلیون مردم سرگرم نگه دارن.

    • حسین

      مگه کسانی که پول مردمو خوردن و رانت خواری کردن مشکل کمی حقوق داشتن؟ همه مدیر بودند و حقوق بالا کم و زیاد بودن حقوق جلوی فساد رو نمیگیره فقط تعهد انسانی و نیروی بازرسی قوی میتونه جلوی فساد رو بگیره که متاسفانه در ایران چنین چیزی وجود ندارد

      پاسخ ها

      • علی

        احسنت
        تمام اختلاس گران مدیران دولتی بودند که حقوق های نجومی و امکانات فراوانی داشتند !!!!

    • بدون نام

      دروغ سال

    • بدون نام

      اهای باز نشسته ها که شرمنده زن وبچه هستین وهشتتون گرو نه تونه با این راهکاری که اقای نماینده از خواب وچرتش پریده ونشان میده پیش بسوی کارهای خلاف ودزدی

    • خوزستان ابراهیم

      ترابخدا فکر مردم هم باشید .....

    • بدون نام

      چرا فقط از حقوقتان دفاع می کنید چرا کارگر با 5نفر عالیه یک میلیون تومان میگیر دفاع نمکنید چون گارکر انسان زبان بسته است

    • بدون نام

      من تو فنی وحرفه ای خوزستان نگهبانیکار میکنم حقوقم1500تمن بصورت 12ساعته کاردمیکنم وماهی 750هزار تمن قسط میدم پول اب وبرق وگاز وتلفن من میدم ای نمایند ه مجلس بگو من داری5نفر عالیه با چی زندگی کند ای کاش حقوقم دومیلیون تومان بود شاکر خدا باشیم الان شما تو جلسات مجلس خوابی وحقوق 8میلیون تومان میگیری الله اکبر قیامت کجا

    • بدون نام

      عباسی یک جا گفته بود حقوق نماینده ها 32 میلیون نیست 21 میلیونه. امکان نداره حقوق اینا 5 و نیم میلیون باشه

    • بدون نام

      خجالت هم.نمیکشه ...

    • بدون نام

      اقا خجالت پيش اينها شرمنده است
      خدايي مجلس رو نگاه كنيد يكي داره حرف ميزنه بقيه يكي داره را ميره يكي با بغليش ميخندي دو تاشون خوابن و...
      حقوق هم ميخواهن

    • ناشناس

      بابا اینا هم ادمم دیگه
      حالا یه چهل میلیون ایرانی
      دارن به سختی زنگی می کنن که مهم نیست

    • بدون نام

      نماینده ای که دایم یا خوابه یا دستش تو بینیش هست باید از در مجلس بیرونش کنند
      اون موقع میگید حقوق
      نماینده برا حقوق تبلیغ میکنه هر طوری شده بباد تو مجلس
      و اخر با موگرینی عکس بگیره

    • بدون نام

      اره میدونی 200 میلیون در ماه ناچیزه

    • بدون نام

      برو تو دانشگاه بخواب،
      کسی به زور شما رو نماینده کرد؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • احمد آقا.بی پول

        اینها نماینده خانواده خودشان هستند نه نماینده مردم اکثر شان میلیاردی خرج کردند وارد مجلس شدند بعد اینها میخواهند به مردم رحم کنند.چه ساده اید.عزیزم.

    • بدون نام

      اگر نمایندگان مجلس نیز حقوق بالا بگیرند ،درد افراد فقیر و بیچاره را درک نخواهد کرد و هیچ قانونی را به نفع ضعفا و فقیران تصویب نخواهند کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج