۶۵۲۵۱۱
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

مسئولان از چه کسانی می‌پرسند قیمت را بالا ببرند؟

«مسئولان باید به داد جامعه برسند؛ آنها از چه کسانی می‌پرسند که قیمت‎ها را بالا ببرند یا نه؟ این سوال را باید از مردم عام که با هزاران مشکل دست‌ و پنجه نرم می‎کنند بپرسند، نه کسانی که ۵ یا ۶ میلیون حقوق را کافی نمی‌دانند.»

خبرگزاری ایسنا: «مسئولان باید به داد جامعه برسند؛ آنها از چه کسانی می‌پرسند که قیمت‎ها را بالا ببرند یا نه؟ این سوال را باید از مردم عام که با هزاران مشکل دست‌ و پنجه نرم می‎کنند بپرسند، نه کسانی که ۵ یا ۶ میلیون حقوق را کافی نمی‌دانند.»

حجت‎الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در مراسم شب میلاد امام حسن عسکری(ع) که با حضور مراجع عظام تقلید در مسجد امام حسن عسکری(ع) در قم برگزار شد، با اشاره به فرمایشات آن امام همام در باب نیت خیر و عمل به خیر در جامعه گفت: دستگیری از مردم از مهمترین و واجب‎ترین وظایف شیعیان است که آن امام همام به آن تاکید داشتند.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) فرمودند که کسانی که در این دنیا دنبال کارهای خیر باشند از باب‌المعروف وارد می‌شوند؛ حال که منطق اهل بیت(ع) به این است که دنبال کار خیر باشیم و نسبت به دردهای دیگران بی‌تفاوت نباشیم، پس باید دنباله‌روی این مکتب ناب باشیم.

این استاد حوزه بیان کرد: امروزه جامعه ما به فقر و گرفتاری بسیاری دچار شده است؛ سوال ما این است که آیا مسئولین صدای مردم و این همه آسیب‎ها و مشکلات آنها را می‎شوند؛ آیا با رهبر خود که در همه جلسات مرتبط به آسیب‎های اجتماعی حضور دارند نیز همگام هستند؟

وی گفت: مسئولان باید به داد جامعه برسند؛ مسئولان از چه کسانی می‌پرسند که قیمت‎ها را بالا ببرند یا نه؟ بهتر است این سوال را از مردم عام جامعه که با هزاران مشکل دست و پنجه نرم می‎کنند بپرسند، نه کسانی که ۵ یا ۶ میلیون حقوق را کافی نمی دانند.

وی در ادامه به مشکلات گسترده مردم از جمله فقر و بیکاری و عدم توان ازدواج و.. اشاره کرد و افزود: بیان کرده‎اند که می‎خواهند دو ماه دیگر جشن بین‎المللی نوروز را برگزار کنند و آن را ثبت کنند؛ ولی اگر از دل مردم با خبر باشند، می‎فهمند که درد بزرگ مردم این مسایل نیست، بلکه مشکلات عدیده آنها است.

حجت‎الاسلام حسینی قمی با ذکر این مطلب که کمک به مردم و رفع غم از آنها گناهان بزرگ را می‎پوشاند، گفت: مسئولان مطمئن باشند که اگر فکر و ذکر و همّ و غم‌شان در عرصه بینوانان و مستمندان شد، در جای دیگر پاداش آن را خواهند دید؛ در این مسیر مردم و مسئولان باید به عهد خود به این نظام وفادار باشند.

وی بیان کرد: دوران امام حسن عسکری(ع) اوج عظمت شیعه بود و با اینکه این دوره سختی‎های عجیبی در راه این امام قرار داشت، اما با مدیریت استثنایی آن حضرت، این دوران به دوران مجد و عظمت شیعه مبدل شد.

وی گفت: با اینکه ایشان بیشتر عمرشان را در زندان بودند و حتی در زمانی که حصر خانگی بودند، روزهای دوشنبه و پنجشنبه باید خود را به دارالحکومه معرفی می‎کردند، ولی با این وجود حضرت با یاران‌شان در ارتباط بودند.

وی تصریح کرد: نمایندگان حضرت نیز در پوشش‏‌های خاصی نیز به پیام‌رسانی مشغول بودند؛ بسیاری از شیعیان با مشاغلی خاص می‌توانستند ارتباط بین امام و یاران را نیز ایجاد کنند.

حجت‎الاسلام حسینی قمی افزود: امام در این شرایط با درایت استثنایی با مشکل بزرگی به نام امام پس از خود مواجه کردند؛ ایشان از سویی نمی‌توانستند مساله امامت را مخفی نگاه دارند؛ ولی مشکلات بسیاری وجود داشت که جان امام زمان(عج) را نیز تهدید می کرد.

این استاد حوزه با ذکر این مطلب که تا شب میلاد امام زمان(عج) حتی بانوی جلیله‌ای چون حکیمه خاتون نیز ظواهر بارداری را در حضرت نرجس خاتون مشاهده نکردند، بیان کرد: در این شرایط امام حسن عسکری(ع) فردای تولد امام زمان(عج) در جمعی از بزرگان شیعه مساله جانشینی خویش را مطرح کردند.

حجت‎الاسلام حسینی قمی اظهارکرد: احمد بن اسحاق که بانی مسجد امام حسن عسکری(ع) است در محضر امام حسن عسکری(ع) حاضر شد و به قصد سوالی درباره جانشین ایشان را مطرح کرد که امام پیش از آنکه احمد ابن اسحاق سخن بگوید آقازاده سه چهارساله‌یشان را نشان دادند و فرمودند که این طفل حجت خدا روی زمین خواهد بود؛ احمد ابن اسحاق از امام حسن عسکری(ع) نشانه‌ای برای اطمینان قلبش درخواست کرد که در آن هنگام امام زمان(عج) به لسان فصیح پاسخ داد که من بقیه الله در زمین و منتقم دشمنانش هستم.

وی با ذکر این مطلب که شیعه در طول تاریخ هوشیار بوده است و هیچ کسی را بدون نشانی قبول نمی‎کردند اظهار کرد: این در حالیست که حتی مردم از سفرای امام زمان نیز معجزه و نشانه می‎خواستند ولی متاسفانه امروز بساط ادعاهایی از گوشه و کنار پهن شده است؛ چرا باید به این سادگی فریب این افراد دروغگو را بخورند؛ شیعه ای که حتی از نواب خاص امام زمان(عج) نیز معجزه و نشانه می خواستند چرا باید امروز به یک مدعی دروغین آن هم با یک خواب اطمینان کند.

استاد حوزه با اشاره به مشقات دوران غیبت اظهارکرد: امام حسن عسکری(ع) فرمودند که غیبت امام زمان(عج) به حدی طولانی می شود که حتی کسانی که به ولایت ایشان اعتقاد داشتند در ایمان شان سست می شوند؛ به همین دلیل است که این همه سفارش به ثبات ایمان خواستن از خدا شده است.

وی گفت: با همه این سختی‌ها شیخ طوسی در کتاب رجالش نام ۲۰۰ نفر از شاگردان و روات امام حسن عسکری(ع) را نقل می کند؛ این دوران، دوران تالیف ارزنده ترین آثار شیعه است.

مراسم باشکوه میلاد امام یازدهم شیعیان، سه‌شنبه شب با حضور مراجع تقلید در مسجد امام حسن عسکری(ع) در جوار حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد. در این مراسم آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی، سبحانی، آیت الله علوی گرگانی و.. حضور داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من فکر میکنم نماینده ای که با ۵ میلیون نمیتونه زندگی بکنه وتقاضای ۷۰ درصد افزایش حقوق میکنه نمیتونه نماینده مردم باشه ودرد مردم و مشکل بیکاری رو رفع بکنه

      پاسخ ها

      • هموطن

        حالاهی اعتراض کنیدوموقع انتخابات بریدبهشون رای بدین...!!!نماینده هایی که نمیتونن یانمیخوان قانونی به نفع ملت تصویب کنن درعوض حمایت کافی ووافی روازدولت میکنن واقعاًبایدرفت بهشون رای داد؟؟!

    • بدون نام

      کومسول گو گوش شنوا

    • عنقا

      ادمبن جان تایید میکنی حرفم مسیولان به فکر مردم نیستن بس این جریان دارو وگوشت تخم مرغ وقبصها چیه اصلا ماسوال کردیم جواب ندادن بعد اکسری بودجه اوردن بابا مامیگیم حالا که به معلولان ونانوارایگان کردی این وسط ماراهم ببین وکاری به حاملهای انرژی نداشته باشید کشش نداریم بیشتراز50 هزار تومان شارزبدن اگر دیدن من نامم عوص میکنم عید به درخود مجلسبها میخوره

    • بدون نام

      از افراد مرفه جامعه.ازتجار.واردکننده های برنج.گوشت وغیره.اینا باترفندچند روز انبارهاراقفل می کنندبعداز چند روز که جنس کمیاب وگران شد.وارد بازار می کنند این افراداکثرا از فامیل های دولتی هستند وبا رابطه این کار را می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج