۶۵۲۸۸۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش به شایعه حمله موش‌ آدمخوار به زلزله زدگان

روزنامه اعتماد نوشت: بهرام عکاشه، پدر زلزله‌شناسی ایران در خصوص خبر حمله موش‌های آدمخوار به اجساد و انسان‌ها در ساعت‌ها و روزهای بعد از زلزله، این اخبار را بیشتر از اینکه یک پیش‌بینی علمی بداند، فانتزی و تخیلی دانست.

روزنامه اعتماد نوشت: بهرام عکاشه، پدر زلزله‌شناسی ایران در خصوص خبر حمله موش‌های آدمخوار به اجساد و انسان‌ها در ساعت‌ها و روزهای بعد از زلزله، این اخبار را بیشتر از اینکه یک پیش‌بینی علمی بداند، فانتزی و تخیلی دانست.

وی گفت: «برخي دوست دارند كه با استفاده از اين حرف‌ها خبرهاي‌شان را داغ كنند و براي مردم حرف‌هاي جالب و جذاب بزنند. آنها نمي‌خواهند حرف‌هاي تكراري بزنند در حالي كه بايد در اين زمينه حرف‌هاي تكراري زد.
من سال‌ها پيش اعلام كردم كه بايد سازمان مديريت بحران داشته باشيم، بايد نظارت بيشتري روي بحث ساخت‌وساز بكنيم، بايد آگاهي و آمادگي مردم را بالا ببريم. اينها بحث‌هايي است كه بايد به‌جاي پرداختن به فانتزي‌ها، روي‌شان تمركز كرد.»

او ادامه داد: «وقتي جسدي زير يا روي خاك رها باشد نه‌فقط موش‌ها بلكه جانوران ديگر هم سراغ آن مي‌روند اما تجربه وقوع زلزله در كشورهاي ديگر نشان نمي‌دهد كه بحراني در اين خصوص وجود داشته باشد و اساسا اين موضوع مساله اصلي نيست كه بايد به آن فكر كرد و پرداخت.»
عكاشه در جواب اينكه آيا زمان و شدت زلزله تهران قابل پيش‌بيني است، مي‌گويد: «با توجه به روند پيشرفت علم زلزله‌شناسي مي‌توان گفت كشورهايي مانند امريكا و ژاپن كه در اين زمينه پيشرو هستند احتمالا ٥٠ سال ديگر بتوانند وقوع زلزله را پيش‌بيني كنند. بنابراين در حال حاضر نمي‌توان به هيچ‌كدام از پيش‌بيني‌ها اعتماد كرد.» .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عسل

      به جای پول خرج کردن برای جنگ و کارهای دیگه باید تجهیزات پیشرفته برای زلزله تهیه میکردن و روی این بحث تمرکز میشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج