۶۵۲۹۴۰
۲۱ نظر
۵۰۰۷
۲۱ نظر
۵۰۰۷
پ

چرا دست خود را از جيب مردم در نمی آورید؟!

خسرو معتضد در روزنامه جوان نوشت: «در كميسيون برنامه و بودجه مصوب شد تا قيمت خريد خدمت سربازي براي افراد داراي مدارك تحصيلي زير ديپلم، ديپلم، فوق‌ديپلم و ليسانس دو برابر شود. (۱۰ ميليون تا ۳۵ ، ۴۰ و ۵۰ ميليون) همچنين قيمت خريد سربازي افراد داراي مدارك فوق‌ليسانس تا دكتراي تخصصي رشته‌‌هاي علوم پزشكي و بالاتر سه برابر شود.»

خسرو معتضد در روزنامه جوان نوشت: «در كميسيون برنامه و بودجه مصوب شد تا قيمت خريد خدمت سربازي براي افراد داراي مدارك تحصيلي زير ديپلم، ديپلم، فوق‌ديپلم و ليسانس دو برابر شود. (۱۰ ميليون تا ۳۵ ، ۴۰ و ۵۰ ميليون) همچنين قيمت خريد سربازي افراد داراي مدارك فوق‌ليسانس تا دكتراي تخصصي رشته‌‌هاي علوم پزشكي و بالاتر سه برابر شود.»

من باور نمي‌كنم عده‌اي از نمايندگان مجلس محترم شوراي اسلامي كه فهرست كامل حقوق و مزاياي و حق مسكن (رهن) و اتومبيل، راننده، منشي، دفتر نمايندگي در تهران، دفاتر در حوزه‌هاي نمايندگي(بعضي در چند شهر دفتر نمايندگي دارند) و سفرهاي داخلي و خارجي جنابانشان در شبكه‌هاي اجتماعي و بعضي از مطبوعات نشر يافته و به طور متعارف ماهي بیش از ۱۵-۱۰ميليون تومان حقوق و مزايا دريافت مي‌كنند، بنشينند و چنين جرايمي عجيب و سنگين براي جوانان كشور از زير ديپلم يا دكترا وضع كنند.

اگر منظورتان جذب مشمولان براي خدمت، نيروهاي مسلح است و رفع نياز نيروهاي مسلح چرا به جاي جريمه و مجازات و نقره داغ كردن به راه‌هاي بهتري متوسل نمي‌شويد؟ ليسانس ۳۵ ميليون؟ فوق ليسانس ۴۰ ميليون؟ دكتراي علوم پزشكي ۳۵ ميليون؟ اين جريمه بازي و چند برابر كردن هرجريمه چه فكري است كه از صبح تا شام به فكر و مخيله آقايان و احتمالاً خانم‌هاي نماينده خطور مي‌كند؟ جالب است دكتراي تخصصي غير علوم پزشكي را ۴۰ ميليون تومان جريمه مي‌كنند؟ يك مشمول زير ديپلم به فرض غيبت هم داشته باشد، از كجا بياورد به جاي ۱۰ ميليون توماني كه تا چند روز پيش جريمه غيبت بود ۲۰ميليون تومان به صندوق دولت واريز كند.

مگر نمي‌خواهيد جوانان وطن به خدمت سربازي بشتابند تا در روز مبادا و احتمال خطر يورش اجانب كه هميشه وجود دارد، كارآزموده و دلير و سلحشور باشند؟ چرا مثل كشور سوئيس رفتار نمي‌كنيد؟ جوانان مشمول سوئيسي كشور كوچك ۴۰ هزار كيلومتري سالي يك دو ماه به خدمت احضار مي‌شوند و فنون سربازي را مي‌آموزند. در عين حال به زندگي عادي خود ادامه مي‌دهند.

در سال ۱۳۵۵ من براي يك مأموريت اداري به سوئيس رفته بودم. عصرها سربازان وظيفه در حال خدمت را مي‌ديدم كه با يونيفرم زيباي سربازي به خانه برمي‌گشتند. ارتش سوئيس كه ۷۰۰ هزار نفر پرسنل دارد، در جنگ اول و دوم جهاني هيچ كشوري از كشورهاي متخاصم جرئت نكرد به آن كشور حمله كند، صرفه‌جويي مي‌كند و حين خدمت يكي دو ماهه در سال فقط ناهار به سربازان مي‌دهد و حتي سربازان شب‌ها در سربازخانه نمي‌خوابند. كمي ابتكار به خرج دهيد. به جاي اشتلم و تهديد و جريمه و پول ستاني از جوانان كشور كه معمولاً در سن جواني فاقد بضاعت كافي هستند، دو سال سربازي را تقسيم كنيد. مگر آقاي دكتر روحاني در كتاب خود شرح نداده است كه ماه‌هاي سربازي را چگونه گذرانده است؟

عيب عمده نمايندگان مجلس ما اين است كه خيال مي‌كنند عقل كل هستند. من نمي‌دانم چند تن از آقايان خدمت نظام را گذرانده‌اند. خيال مي‌كنند جوانان مملكت گرانفروشان هستند كه بايد سازمان تعزيرات به سراغشان برود و با ترساندن آنان از جرايم مالي و دو برابر كردن آن، ايشان را به خدمت وظيفه ترغيب كنند؛ خدمتي كه به زور تهديد و اولدوروم بولدوروم انجام شود به چه درد كشور مي‌خورد؟ در كشور آلمان خدمت سربازي دلخواهي است و جوانان مي‌توانند اگر نخواستند به خدمت نروند، حتي مي‌توانند به سفرهاي جنگي بيرون كشور اعزام نشوند، اما در آگهي استخدام خلبان و دريانورد و تانكيست براي راندن تانك و امور كامپيوتري آنقدر آگهي‌هاي زيبا در مجلات اشپيگل و اشترن چاپ مي شود.

شما خدمت سربازي را به صورت كاسبي و چانه‌زدني و مظنه‌اي جلوه مي‌دهيد كه جوانان از آن رم مي‌كنند و بعضي به فكر مهاجرت از ايران مي‌افتند.
اين جريمه‌بازي كار خطرناكي است. احساسات ميهني و مذهبي را كه از عصر صفويه نگهدارنده استقلال ايران و يكپارچگي كشور بوده زائل و تباه مي‌كند.

اميدوارم مجلس به اين مصوبه چرتكه انداختن رأي ندهد و جوانان ميهن را به جاي جريمه با مهر و محبت و تشويق و حتي تسهيلاتي چون آموختن حرفه و صنعت يا زبان خارجي، آموختن كامپيوتر، شركت در دوره‌هاي ورزشي، تسهيلات براي استخدام در نيروهاي مسلح در آينده، آموختن علوم و فنون صنعتي و به خصوص با تقسيم دو سال به چند دوره چند ماهه آموزشي به خدمت تشويق كند.

مگر آقاي دكتر روحاني در كتابش نمي‌نويسد كه خدمت وظيفه خود را نه به صورت پيوسته، بلكه طي چند سال تحصيل گذراند و ديديد كه به مقام رياست‌جمهوري ايران هم رسيد! نمايندگان محترم مجلس كه آنقدر از كمي حقوق خود مي‌نالند و نماينده رشت گفت:‌«حقوق آنان فاجعه است» چگونه مي‌انديشند جوانان كشور در آغاز ورود به عرصه كار مي‌توانند جرايم كذايي مصوبه را دو برابر، سه برابر پرداخت كنند؟ مگر در جيب خانواده‌هاي ايراني چقدر پول پيدا مي‌شود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت مردم رو فقیرتر و بعضیا رو پولدارتر میکنه

    • بدون نام

      درود به شرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب خسرو معتضد بهتره در مورد تاریخ نظر بدن که تخصصش رو دارند نه لشگرداری ومملکت داری که چیزی ازش نمیدونن و لطفا سوئیس سوئیس نکنین برای ما چون اونجا مردمش هم شباهتی به مردم ما ندارند و مثلا همین چند ماه پیش رای دادن که ما یارانه دولتی نمیخواهیم و پولشو خرج مملکت کنید. آیا اینجا هم همچین آدم هایی داره؟؟؟

      • بدون نام

        جناب معتضد چرا راجع به اسراییل که جدی ترین دشمن ماست چیزی نمیگن ؟؟؟ در اسراییل پسرا 3 سال کامل و دختر ها هم همه اجبارا ۲ سال کامل خدمت میکنند اینقدر هم علیلم ذلیلم راه نمیاندازن

    • بدون نام

      با سلام...میدونم که نظر منو پخش نمیکنید...فقط بگم دولت ورشکسته شده..هجوم اورده به جیب مردم....

    • بدون نام

      کجا کاری آقای معتضد، حضرات خودشان نه تنها خدمت نکرده اند، بلکه حالا هم با گرفتن حقوق خدمت نمی کنند، بچه هایشان را نیز به خدمت نمی فرستند، حتی فکر آینده آنها را از قبل از تولد کرده اند و همسر شان را برای وضع حمل به امریکا می فرستند، بچه های ما را هم به اجبار می برند حقوق نمی دهند هیچ هزینه هایشان را نیز باید خانواده‌ها پرداخت کنند. سیران را چه غم گرسنگان است ؟

    • بهترین موقع برای آموختن فنون

      واقعاحقیقت راگفته الآن که به سربازاحتیاج ندارین اول فنون سربازی رابه جوانان یادمیدادین که درموقع دست درازی دشمنان برای ادب کردن آنهالازم میشودبعدازآن هم درطول2سال یه شغل خوب یادمیدادین که بعدازسربازی خودشان مشغول باشن ومحتاج چندرغازیارانه هم نباشن

    • بدون نام

      نه.انگار معتضد متحول شده. خدا رو شکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تحول نیست نون به نرخ روز خوردنه

    • حسین

      گل گفتی برادر

    • بدون نام

      ننگ بر این نمایندگان که موقع رای جمع کردن از چهار سال قبل در تمام مراسم تشییع جنازه کسانی که اصلا نمیشناسن در تمام حوزه انتخابی خود شبانه روز میروند واز مردم رای کدایی میکنند ولی بعد از انتخاب شدنشان همین مردم را از یاد میبرند و به تمام لایحه ها به ضرر مردم رای میدهند...

    • بدون نام

      کجا بهتر از جیب مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوستان اتفاقا درستش هم همینه و دولت باید با پول مالیات مردم اداره بشه و اگه مردم مالیات بدن و خدمات بگیرن همه چیز درست میشه. برین ارقام سنگین مالیات اروپایی ها رو ببینید و کسی ناله نمیکنه براش چون میدونن مالیات برای گردش چرخ کشوره

    • بدون نام

      افرین اقای معتضد درهمه چی دارن توجیب مردم میکنن حالا شما سربازی راگفتی خونه چی ازکجابیاره بخره یک جوان مگه چندسال میخواد زندگی کنه درسته یک عمره ولی هزینه ای دیگه هم هست واقعا چرا واقعا عقل کلن که عوارض روستییرا میگیرن عقل کلا ابونمان میگیرن اخ گفتی

    • بدون نام

      اقای معتضد درست میفرمایین اما آنجا که گفتین خدمت سربازی در آلمان اختیاری ست مگه اختیاری کردن سریازی دست نماینده هاست؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      چون جیب مردم گرم و نرمه.بی دردسر

    • بدون نام

      . اندازه دهنت لقمه وردار.

    • بدون نام

      واقعا نماینده های مجلس خیلی عاقل هستند یک جوان ازکجا این مقدار پول را بیاورد گه سربازی را بخرد این پول از نظر شرعی چه حکمی پیدا میکند

    • ...

      آقا گل گفتی ، دمت گرم

    • خدا

      نفت رو میفروشن ،دلار میگیرن،دلار را از بانک مرکزی میگیرن توی بازار آزاد با تفاوت 600 تومن بالاتر میفروشن ؟اصل پول نفت که هیچی ،این تفاوت نرخ ارز توی بازار آزاد میشه 4700 میلیارد تومن توی جیب کی میره ؟این دولت ودولت قبل فقط مردم چاپیدن وفقیرتر کردن

    • بی نام

      این سیاست دولت هست که مردم رو بدبخت نگه داره تا کار خودشون رو انجام بدن .خدا رو نمیشناسند فقط قلط میخورند تو پول ومردم رو بیخیال.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج