۶۵۲۹۵۱
۲ نظر
۵۰۱۸
۲ نظر
۵۰۱۸
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«سد معبر» ساخته محسن قرایی و نوشته‌ی سعید روستایی. بستگی دارد از سینما چه توقعی داشته باشید.

برترین ها - ایمان عبدلی:
تماشاخانه: نمایش «شرقی غمگین» به کارگردانی سجاد افشاریان یک نمایش یک ساعته آبرومند است. از آن هایی که احتمالا حین تماشایش یادتان می رود کجایید و با خروج از سالن نمایش کمی با شهر و آدم هایش احساس غریبی می کنید. نمایش هیچ تمهید بصری خاصی ندارد. به دنبال دکور خاص و یا موسیقی های خیلی هدف دار نباشید . در این نمایش بیشتر باید بشنوید تا ببینید، چون کار متکی به دیالوگ است. گفت و گوها تمام بار روایت را به دوش می کشد. قصه هم آشنا و ازلی - ابدی است. حکایت علی عشقی و معشوقه ای که دیگر نیست. عاشق داستان اما دست به ویرانی دیگری نمی زند، او در خودش می رود و خودش را خراب می کند. نمایش با همین تم سعی می کند گاهی فضای طنز هم ایجاد کند که از غم کاراکتر عاشق پیشه اش افسرده نشوید. «شرقی غمگین» را سخت می توان دوست نداشت با آن همه دیالوگ دلنشین!
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

تو گفتی بوسه میان وعده ایی ایست به نام دوست داشتن،
سیگار میان وعده ایی ایست بعد از دو قهوه انتظار،
نام دست هایم را شانه گذاشتی برای میان وعده ی شنا در میان موهات
چه روزها شکستم با میان وعده های تو
و چه شبانه روزها شکستم استخوان به استخوان به ترک
بوسه، سیگار، موهات

اکران: «سد معبر» ساخته محسن قرایی و نوشته‌ی سعید روستایی. بستگی دارد از سینما چه توقعی داشته باشید. اگر می خواهید اثری متفاوت با جریان کلی سینمای ایران و آن چه اجتماعی نام گذاشته اند به سینما بروید، اصلا خیال تماشای «سد معبر» را نداشته باشید، اما اگر می خواهید اثری خوش ساخت با فضا سازی قدرتمند و کارگردانی تقریبا حساب شده ببینید، این پیشنهاد خوبی است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

به هر حال «سد معبر» حداقل می تواند داستانش را درست تعریف کند و برای نگه داشتن تماشاچی روی صندلی زور نمی زند. فیلمنامه البته در حال و هوای کارهای اجتماعی است که شکاف طبقاتی و آسیب اجتماعی پرسه می زند و کمی داد و بیداد و صحنه های متشنج دارد. با این حساب با فیلمی طرفیم که اتفاق خاصی نیست، اما حداقل کپی موفقی از سینمای فرهادی است.

خلاصه داستان: قاسم، کارمند اداره سد معبر شهرداری، در تلاش است وضعیتِ زندگیِ خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد.

خورجین: «دانکرک» ساخته ی کریستوفر نولان. اگر فکر می کنید با دیدن دانکرک به دنیای فلسفی و ابرقهرمانی فیلم هایی نظیر بتمن و یا حتی تلقین و حتی سریال دنیای غرب پیوند خواهید خورد، دانکرک را نبینید، چون این فیلم حتی شخصیتی هم ندارد که با آن همذات پنداری کنید.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

فیلم کلا برای عاشقان فرم حرف های بیشتری دارد تا آن ها که داستان ها را دنبال می کنند. صحنه های شلوغ و میزانسن های دشوار و جلوه های ویژه ای که مرعوب کننده است و این بار برخلاف اثری مثل بین ستاره ای درون مایه ی فلسفی ندارد و چند لایه نیست و حتی بیشتر ایدئولوگ است. فیلم در فضا سازی عالی است و فضای آخر الزمانی را به خوبی توصیف می کند.

خلاصه داستان: در جنگ جهانی دوم و در سال 1940 میلادی، گروهی از سربازان متفقین از کشور های بلژیک، بریتانیا و فرانسه در محاصره ارتش آلمان قرار می گیرند و حدود یک هفته در بندر دانکرک کشور فرانسه گیر می افتند. اما سرانجام با کمک نیروهای پشتیبانی از این مخمصه نجات پیدا می کنند و..

کیوسک: ماهنامه «تجربه» در این شماره با تصویر روی جلدی از رضا براهنی نویسنده غربت نشین دنیای ادبی او را بررسی کرده ، اُکتای براهنی از پدر نوشته و خود براهنی بزرگ هم مقاله ای در باب مهاجرت و ایدئولوژی و بزرگ علوی تحریر کرده. پرونده ای کوچک برای علی اشرف درویشیان دیگر مطلب ادبی این شماره است. در موسیقی میزگردی خواندنی و با عنوان اسطوره های پوک با شرکت فردین خلعتبری، شروین وکیلی، رضا آذری، عبدالجبار کاکایی، حسین مجتهدی ترتیب داده شده که شاید بهترین مطلب این شماره است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

در پرونده ای دیگر زیر و بالای جریان نقد نویسی جواد مجابی بررسی شده است که در نوع خودش خواندنی است. بررسی سریال دنیای غرب و جهانی فلسفی نولان ها در بخش سریال، بررسی فیلم دانکرک و مطالبی راجع به «مَلی و راه های نرفته اش» و خفگی و مصاحبه با فریدون جیرانی، دیگر بخش های این شماره است. تجربه مثل تمام شماره های قبلی کلی پیشنهاد در باب خواندن، شنیدن و دیدن دارد.

کتاب: میان گذشته و آینده، هشت تمرین در اندیشه سیاسی هانا آرنت ترجمه سعید مقدم. تأمل های اندیشه‌ورزانه آرنت درمورد جهان مدرن بر پایه‌ی دانش گسترده از گذشته بنا شده‌اند، و بخشی مهم از فلسفه‌ی سیاسی قرن بیستم را می‌سازند. آرنت در «میان گذشته و آینده» درباره‌ی مشکلات پیچیده‌ی بحرانی بحث می‌کند که جامعه‌ی مدرن با آن روبرو است؛ بحرانی که به این دلیل پدید آمده است که مفاهیم اساسی سنتِ سیاسی، همچون عدالت، خرد، مسئولیت، هنرمندی و افتخار معنای خود را از دست داده‌اند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کتاب میان گذشته و آینده شامل ۸ رساله یا به گفته نویسنده تمرین در اندیشه سیاسی است. فصول این کتاب عبارت است از مفهوم تاریخ، باستانی و مدرن، اتوریته چیست ؟ آزادی چیست ؟ بحران در آموزش و تربیت، سنت و دوران مدرن
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ف فروهر

      تجربه نشریه ای فوق العاده است رضا براهنی نویسنده ومنتقد سالهای اخیر ادیبی ارزشمنداست که شناختنش رالازم می دانم باسپاس از مطالب خوبتان.

    • بدون نام

      کارگردان شرقی غمگین سجاد افشاریان نیستن آقای سعید زارعی هستن سجاد جان افشاریان نویسنده و بازیگر کار هستن لطفا اصلاح کنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج