۶۵۲۹۸۰
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

اینفوگرافی؛ مشخصات فنی سامانه موشکی ترکیه

این مقام روسی در مصاحبه با روزنامه کمرسانت با اعلام این خبر گفت: «ترکیه ۴۵ درصد از مبلغ این معامله را پیش از تحویل موشک‌ها پرداخت می‌کند و برای پرداخت ۵۵ درصد مبلغ باقیمانده از روسیه وام می‌گیرد. نخستین مرحله تحویل موشک‌ها به ترکیه از ماه مارس ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.»

وبسایت خبرآنلاین: سرگئی چموزوف، رئیس شرکت دولتی روستک روسیه امروز چهارشنبه ۶ دی به صورت رسمی از فروش چهار سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ به ارزش ۲ و نیم میلیارد دلار به ترکیه خبر داد.

این مقام روسی در مصاحبه با روزنامه کمرسانت با اعلام این خبر گفت: «ترکیه ۴۵ درصد از مبلغ این معامله را پیش از تحویل موشک‌ها پرداخت می‌کند و برای پرداخت ۵۵ درصد مبلغ باقیمانده از روسیه وام می‌گیرد. نخستین مرحله تحویل موشک‌ها به ترکیه از ماه مارس ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.»

این قرارداد سبب ایجاد نگرانی در غرب شده است زیرا ترکیه یکی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است اما موشک‌های روسی نمی‌توانند جزیی از بدنه نظامی ناتو باشند. اما سامانه اس-۴۰۰ چه خصوصیان فنی دارد که مقام‌های ترکیه تلاش زیادی برای در اختیار گرفتن و خرید آن داشته‌اند؟

سامانه زمین به هوای اس-۴۰۰ مشهور به پیروزی (Triumf) نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه است که توسط "مرکز طراحی الماس" (Almaz Central Design) طراحی شده و به عنوان یک بهبود از خانواده پدافند هوایی اس-۳۰۰ به‌شمار می‌رود.

این سامانه زمین به هوا قابلیت‌های سیستم‌های دیگر از سری اس-۳۰۰ را به چالش می‌کشد و برد آن حداقل دو برابر بیشتر از برد ام‌آی‌ام-۱۰۴پاتریوت (MIM-104 Patriot) است.
برای دیدن اینفوگرافی در اندازه بزرگ بر روی آن کلیک کنید.
اینفوگرافی؛ مشخصات فنی سامانه موشکی ترکیه

اس-۴۰۰ قادر به تشخیص ۱۰۰ هدف به طور هم‌زمان و درگیر شدن با ۱۲ هدف به طور هم‌زمان از محدودهٔ ۴۰۰ کیلومتری است، از جملهٔ این هدف‌ها؛ هواپیما، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک است.

اس-۴۰۰ با داشتن قابلیت ۳ موشک مختلف، بسیار دوربرد ۴۰ان۶ (۴۰N۶)، دوربرد ۴۸ان۶ (۴۸N۶)، و موشک‌های با برد متوسط ۹ام۹۶ (۹M۹۶) قادر به پوشش کل عملکرد مورد نیاز است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی از خودشون وام میگیره بخودشونم پرداخت میکنه منم اس 400 میخوام و کلی اسلحه

    • م خسروی

      کاش ما هم بخریم

    • بدون نام

      به نظر میرسه روسها در منطقه بیش از عمه با ایران دشمن هستند. چون اس۳۰۰ را با هزار شکایت و تعلل به مادادند، ولی به رقبای ما مثل ترکیه و عربستان و اسراییل نوع پیشرفته تر یعنی اس ۴۰۹ میدهند. لعنت به این روسها

      پاسخ ها

      • کاراگاه گجت

        اگه خاطر شریف شما مونده باشه به وزارت دفاع ما پیشنهاد دادن الان که تحریمها برداشته شد و تحویل اس۳۰۰ بلامانع هست برای ایران امکان تعویض اس ۳۰۰ با ۴۰۰ موجود هست ولی ایران برابر قرار داد اصرار داشت حتما اس۳۰۰ دریافت کند .چرا ؟ کسی نمیدونه بقیه مربوط به حاکمیت هست ما فقط ظواهر قضیه رو میبینیم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج