جاباما
۶۵۲۹۹۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سرقت ۶۴ میلیون دلاری از NiceHash

مهاجمان پس از بررسی و ورود به سیستم کیف پول الکترونیکی NiceHash موفق به سرقت ۶۴ میلیون دلار بیت کوین شدند این در حالی است که رشد ناگهانی این ارزها رمز پایه توجه هکرها را به خود جلب کرده است.

وبسایت سایبربان - امیرحسین شمس: برخی از کارشناسان پس از پژوهش‌های خود اعلام کردند مهاجمان موفق به سرقت ۶۴ میلیون دلار بیت کوین از کیف پول NiceHash شدند.

به گزارش رویترز؛ مهاجمان پس از بررسی و ورود به سیستم کیف پول الکترونیکی NiceHash موفق به سرقت ۶۴ میلیون دلار بیت کوین شدند این در حالی است که رشد ناگهانی این ارزها رمز پایه توجه هکرها را به خود جلب کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد با استفاده از این کیف پول‌های الکترونیکی تبادلات ارزی خود را پیش می‌برند که پس از شناسایی توسط مهاجمان موردحمله قرار گرفت. مبادله ارزهای رمز پایه از سال 2011 رونق رو به رشدی داشته است که از بزرگ‌ترین بازارهای مطرح و فعال در این زمینه می‌توان به Mt. Gox اشاره کرد.

تابه‌حال بیش از ۹۸۰۰۰۰ بیت کوین دزدیده شده که با توجه به نرخ فعلی ارز، مبلغی بالغ‌بر ۱۵ میلیارد دلار به سرقت رفته است. این در حالی است که با توجه به هک‌های صورت گرفته تقاضای کاهش استفاده از این ارزهای دیجیتالی کاهشی نداشته لذا در این میان رشد بیت کوین نسبت به اولین حملات ۱۵ برابر شده است.

کارشناسان اظهار کردند که باوجوداین رشد انتظار می‌رود که جاسوسی در فضای اینترنتی با این فعالیت‌ها رشد چشم‌گیری داشته باشد. اما ارزیابی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد این اقدامات فضای جذاب‌تری برای مجرمان اینترنتی ایجاد می‌کند تا فعالیت خود را برای ایجاد اختلال در برابر افراد بی‌دفاع انجام دهند.

مدیر اجرایی NiceHash پس از گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد که این شرکت قربانی مهاجمان سایبری بسیار حرفه‌ای شده است که ۴۷۰۰ بیت کوین معادل ۶۷ میلیون دلار را سرقت کرده‌اند.

کارشناسان پس از بررسی‌های خود اعلام کردند که گروه‌های هکری در حال حاضر به‌طور پیش رفته‌ای صنعت رمزنگاری را هدف حملات خود قرار داده‌اند که تمرکز خود را بر مبادلات و سایر شرکت‌های فعال در این بخش معطوف کرده‌اند.

در این میان NiceHash به کاربران خود توصیه کرد که در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به تغییر رمز عبور خود کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج