۶۵۳۱۳۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

تأثیر استرس بر بروز بیماری های ریوی

متخصص ریه گفت: در بیماری‌های اضطرابی که تنگی نفس را در پی دارد، بررسی علل عضوی مثل آسم، نارسایی قلبی، آسیب‌های عفونی و غیرعفونی ریه ضرورت دارد.

خبرگزاری فارس: حسن‌الله صادقی متخصص ریه در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، با اشاره به تنگی نفس مرتبط با استرس گفت: تنگی نفس احساس شخصی است که درد آن برای افراد غیرمبتلا قابل وصف نیست و از نظر سازوکار بدن، تنگی نفس نیز به عنوان درد محسوب می‌شود.

وی گفت:‌ تنگی نفس احساس ناخوشایند از تنفس یا کوتاهی نفس عنوان می‌شود و به عبارت دیگر، ممکن است برخی از افراد درد آن را احساس سنگینی در قفسه سینه بیان کنند.

صادقی ادامه داد: تنگی نفس در اغلب مواقع به معنی وجود مشکل و بیماری در ریه‌ها و عضلات تنفس است؛ گاه ممکن است بدون هیچ‌یک از این موارد ذکر شده، احساس تنگی نفس ایجاد شود.

این متخصص ریه اظهار داشت: تنگی نفس در افرادی که به استرس یا حملات پانیک مبتلا می‌شوند ممکن است به تنفس‌های تند و سریع منجر شود؛ همچنین به دلیل دفع بیش از حد دی‌اکسیدکربن از بدن، امکان افزایش قلیایی بودن خون، ایجاد گزگز، پرش عضلانی و حتی تشنج وجود دارد.

وی ادامه داد: علائم ذکرشده، وجود بیماری و استمرار آن را نشان می‌دهد، از طرف دیگر تنگی نفس حاصل از بیماری‌های ریوی و قلبی به دلیل احساس ناخوشایند و تهدید حیات در افراد مبتلا، احساس اضطراب، نگرانی و درنهایت بیماری روحی را در افراد ایجاد می‌کند.

صادقی در پایان گفت: در بیماری‌های اضطرابی، بررسی علل عضوی مثل آسم، نارسایی قلبی، آسیب‌های عفونی و غیرعفونی ریه و... ضرورت دارد. همچنین در صورت نبودن بیماری عضوها، بیماری روحی است و باید برای درمان آن سریعاً اقدام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج