۶۵۳۳۲۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

راه حل استقلال طلبان برای تعیین رئیس کاتالونیا

استقلال طلبان ایالت کاتالونیا از همین الان به دنبال راه حلی هستند که از طریق آن بتوانند بدون در خطر قرار دادن «کارلس پوجدمونت» رئیس سابق دولت محلی کاتالونیا، وی را به ریاست ایالت برسانند.

خبرگزاری ایرنا: استقلال طلبان ایالت کاتالونیا از همین الان به دنبال راه حلی هستند که از طریق آن بتوانند بدون در خطر قرار دادن «کارلس پوجدمونت» رئیس سابق دولت محلی کاتالونیا، وی را به ریاست ایالت برسانند.
خطری که در این خصوص در کمین پوجدمونت و ۴ چهره دیگر استقلال طلب (که در انتخابات ۳۰ آذر به پارلمان محلی راه یافته اند) این است که به محض ورود به اسپانیا دستگیر خواهند شد و اینچنین امکان حضور در نشست های پارلمان را نخواهند داشت و از طرفی رای اکثریت استقلال طلبان را هم به خطر خواهند انداخت.
راه حل جدایی طلبان برای این مهم، توسل به تفسیر مطلوب آیین نامه داخلی پارلمان کاتالونیا برای رای گیری از راه دور از این افراد است.
این آیین نامه رای گیری از راه دور برای مواردی همچون زایمان و استراحت پزشکی را پیش بینی کرده اما دست هیات رئیسه را برای تفسیر آن کمی باز گذاشته است.
بر اساس نتایج انتخابات اخیر، حزب دموکرات کاتالونیا ۲ عضو، حزب چپ جمهوری خواه ۲ عضو، حزب شهروندان ۲ عضو و حزب سوسیالیست این ایالت یک عضو در هیات رئیسه خواهند داشت.
استقلال طلبان در نظر دارند پس از کنترل هیات رئیسه، نشست رای اعتماد به گزینه ریاست ایالت نیز برای شخص پوجدمونت از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شود تا این شخص همچنان از بلژیک امور کاتالونیا را اداره نماید.
البته قاعدتا موضوع به همین سادگی نخواهد بود و احتمال ورود دادگاه قانون اساسی به این تفسیرات پس از ارائه لوایح اعتراضی از سوی احزاب اپوزیسیون و دولت مرکزی اسپانیا نیز بسیار بالاست.
کاتالونیا بخشی خودمختار با ۷ میلیون و ۵۲۳هزار نفر جمعیت در شمال شرق اسپانیاست که خواستار استقلال از دولت مرکزی است.
این بخش به لحاظ مالی، بانکی و امور بندری مهمترین بخش خودمختار اسپانیا به‌شمار می‌رود و نزدیک به ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی اسپانیا در آنجا انجام می‌شود.
جدایی‌خواهان کاتالونیا معتقدند استقلال این ایالت از دولت مرکزی به سود آن خواهد بود، چرا که ۲۷ درصد صادرات اسپانیا از این منطقه و ۲۵ درصد توریست‌های اسپانیا نیز مقصدشان کاتالونیا است.

همچنین آنها معتقدند سهمی که کاتالونیا از دولت مرکزی می‌گیرد، ۱۵ میلیارد یورو کمتر از سهمی است که کاتالونیا به خزانه مرکزی می‌پردازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج