۶۵۳۵۶۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

خاتمی: انقلاب اسلامی، آمریکا را غافلگیر کرد

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در جمع مردم شهریار گفت:انقلاب اسلامی آمریکا را غافلگیر کرد.

خبرگزاری مهر: آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی ماه، در مصلی شهریار، طی سخنانی با بیان این که انقلاب اسلامی در ناباوری کامل دنیای استکبار تحقق پیدا کرد، اظهار داشت: دنیای غرب از این انقلاب غافلگیر شد، غرب گمان می کرد، این انقلاب هم مانند قیام ملی و یا بردن و آوردن شاه و مصدق است، فکر می کردند انقلاب اسلامی ۶ ماه بعد، یک سال و یا ۲ سال بعد از بین می رود، اما این گونه نشد.

وی اضافه کرد: این انقلاب، آن روز ساقه نازکی بود، اما امروز درخت تناوری است، انقلاب اسلامی از جنس آن چه نهضت ملی می خواست نبود و دولت بازرگان سقوط کرد و شورای نگهبان قدرت را به دست گرفت و انتخابات های مختلفی برگزار شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر آمریکا فکر می کرد، این انقلاب خواب را از چشم سران آمریکا بگیرد، قطعا به کشور ما حمله می کرد، گفت: آمریکا غافلگیر شد و امروز نیز دیگر کار از کار گذشته و این انقلاب ریشه در عمق جان ها دارد و تنها از ۲ طریق می تواند با این انقلاب مبارزه کند، راه اول که مربوط به دهه اول انقلاب است، جنگ سخت افزاری مانند جنگ قومیتی در کردستان و ترکمن صحرا، خلق عرب، آذربایجان و جنگ تحکیلی ۸ ساله بود.

وی عرصه دیگر مقابله با نظام اسلامی را عرصه جنگ نرم دانست و گفت: دو حادثه در این زمینه بود که یکی از آن حوادث کوی دانشجو بود، در این جریان به مردم بسیار سخت گذشت و اتفاق این موضوع بی اثر درحواشی ۸۸ نبود، مانند آفتاب روشن است، که در کوی دانشگاه جریانی در آن نقش داشتند که جلوه این جنگ نرم فتنه ۸۸ شد، اما مردم بعد از شنیدن سخنان امام خود به جوش و خروش آمدند و به خیابان ها ریخته و حماسه ۹ دی را آفریدند.

خاتمی گفت: البته از این غافل نشویم که در فتنه ۸۸ یک برنامه کاملا از پیش طراحی شده برای برچیده شدن ولایت و رهبری بود.

سخنگوی هیت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: به عقیده من فتنه ۸۸ یک اغتشاش کوچک نبود، طراحی یک کودتا بوده است که با هوشیاری های مردم برچیده شد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری رای مردم را باطل نخواند و با صراحت تمام ایستاد و فرمودند هیچ دلیلی برای باطل کردن رای مردم نیست، البته این موضوع نگذریم که خود فتنه گران وقتی که به آخر خط رسیدند اعتراف کردند که شایعه رای های تقلبی یک شایعه وهمی بود و تنها برای پیشبرد اهدافمان از این حربه استفاده شده بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: عناصر اصلی فتنه، ولایت ستیزی و دین ستیزی و چراغ سبز به بیگانه نشان داده بودند، که این موارد مردم همیشه در صحنه و انقلابی را با هوشیاری کامل به میدان آورد و در مقابل فتنه ایستادگی کردند.

وی گفت: وقتی سایت های خبری وابسته به ضد انقلاب و استکبار و سلطنت طلبان از این فتنه گران حمایت می کرند دلیل کافی برای ناحق بودن آن ها بود و این امر نشان داد که برای رسیدن به اهداف شیطانی از دروغ و اتهام زدن بر دیگران استفاده کرده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج