۶۵۳۶۳۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

زمزمه عبور جمهوری خواهان از ترامپ

در صورت تحقق شکست جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره‌ای کنگره، شاهد تشدید انتقادات درون حزبی از ترامپ خواهیم بود زیرا شکست در انتخابات میاندوره‌ای، پیش درآمدی برای شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: جمهوریخواهان ایالات متحده آمریکا از اکنون نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در این کشور نگران به نظر می رسند. میانگین نظرسنجی ها در این کشور نشان داده است که محبوبیت ترامپ به حدود ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر، دموکراتها نیز برای تسخیر کاخ سفید و بازگشت به قدرت از اکنون خیز برداشته اند. از افرادی مانند جو بایدن و برنی سندرز به عنوان نامزدهای احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ یاد می شود.

نظرسنجی ها نشان می دهد اگر هر یک از این دو سیاستمدار دموکرات در مقابل ترامپ قرار بگیرند، به راحتی می توانند وی را در انتخابات شکست دهند. در چنین شرایطی شاهد افزایش انتقادات و البته تشدید نگرانی سناتورهای جمهوریخواه نسبت به وضعیت سیاسی حزب متبوعشان هستیم.

اظهارات اخیر جف فلیک سناتور جمهوریخواه نشان می دهد که ممکن است این حزب در اقدامی نادر، ترامپ را به عنوان نامزد نهایی خود در انتخابات ریاست جمهوری آتی معرفی نکند.فلیک در این خصوص عنوان کرده است:

"اگر ترامپ به دنبال دور دوم ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ باشد، احتمالا با رقابت های درون حزبی مواجه خواهد شد.من بر این باورم که اگر رئیس جمهور بخواهد در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۰ شرکت کند، اگر به مسیری که فعلا در آن قرار دارد، ادامه دهد، این مساله موجب خواهد شد تا بسیاری از رای دهندگان را از دست خواهد داد و آنها به دنبال انتخاب فرد دیگری خواهند بود.شاید ترامپ برای رقابت های مقدماتی ۲۰۲۰ از سوی حزب جمهوریخواه دعوت شود تا در نهایت نامزد اصلی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شود."

این هشدار در حالی به ترامپ مخابره شده است که معمولا مطابق سنتی مرسوم در ایالات متحده آمریکا، فردی که در دور نخست رئیس جمهور این کشور می باشد، به صورت خودکار برای چهار سال بعدی نیز به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه یا دموکرات انتخاب می شود. در هر حال، اظهارات اخیر جف فلیک نشان می دهد که نارضایتی های عمیق از ترامپ در درون حزب جمهوریخواه در حال شکل گیری است. این نارضایتی ها احتمالا در سال ۲۰۱۸ میلادی و در جریان رقابتهای درون حزبی کنگره تشدید خواهد شد! نظرسنجی های صورت گرفته در آمریکا نشان می دهد که احتمالا دموکراتها در جریان رقابتهای انتخابات درون حزبی کنگره قادر به شکست جمهوریخواهان و تسخیر کنگره (مجلس نمایندگان و سنا) خواهند بود.

این در حالیست که در سال ۲۰۱۶، دموکراتها شکست سنگینی را از جمهوریخواهان در انتخابات کنگره و ریاست جمهروی پذیرفته بودند. در صورت تحقق شکست جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای کنگره، شاهد تشدید انتقادات درون حزبی از ترامپ خواهیم بود زیرا شکست در انتخابات میاندوره ای، پیش در آمدی برای شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ محسوب می شود.این بهترین خبر ممکن برای نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آتی محسوب می شود. از این رو در داخل حزب دموکرات نیز شاهد شکل گیری رقابت سنگینی میان نامزدهای انتخاباتی خواهیم بود.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ در جریان رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ صراحتا عنوان کرده بود که در صورت عدم حمایت جمهوریخواهان از خود، به صورت مستقل وارد کارزار انتخابات خواهد شد. این تهدید ترامپ همچنان به قوت خود باقیست. شخصیت فردی ترامپ به گونه ای است که حتی در صورت عدم حمایت جمهوریخواهان نیز در رقابتهای انتخاباتی شرکت خواهد کرد.

همین مسئله به طور طبیعی بخش مهمی از آرای جمهوریخواهان را از بین خواهد برد .در چنین شرایطی دموکراتها پیروزی بدون دردسری را در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ خواهند داشت. در هر حال، باید در انتظار تقابل تمام عیار سران حزب جمهوریخواه و سناتورهای ارشد این حزب با کاخ سفید در سال ۲۰۱۸ میلادی باشیم. تقابلی که تا سال ۲۰۲۰ میلادی به طول خواهند انجامید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج