۶۵۳۸۴۰
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

ترکان: باید به محتوای اعتراضات مردم توجه شود

اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت های فرسوده با تاکید بر اینکه «باید به محتوای این اعتراضات مردم توجه شود» گفت: «ممکن است جریانی بر این نارضایتی ها سوار شده باشند که این جریان ها هم از داخل کشور و هم از خارج از کشور هستند چون وقتی آمریکایی ها و اسرائیلی ها می گویند ما طرح های توافق شده داریم یعنی می خواهند بر بستر نارضایتی ها برای ضربه زدن به ما سوار شوند.»

اعتماد آنلاین نوشت: اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت های فرسوده با تاکید بر اینکه «باید به محتوای این اعتراضات مردم توجه شود» گفت: «ممکن است جریانی بر این نارضایتی ها سوار شده باشند که این جریان ها هم از داخل کشور و هم از خارج از کشور هستند چون وقتی آمریکایی ها و اسرائیلی ها می گویند ما طرح های توافق شده داریم یعنی می خواهند بر بستر نارضایتی ها برای ضربه زدن به ما سوار شوند.»

او با اظهار اینکه «مخالفان سیاسی موجود در کشور هم کوششان بر این است که بر نارضایتی ها سوار شوند» افزود: «بنابراین جریان های مخالف؛ چه داخلی و چه خارجی کوششان سوار شدن بر نارضایتی ها است اما آیا نارضایتی وجود دارد؟ بله نارضایتی وجود دارد اما دیگران بر این نارضایتی ها سوار می شوند. مخالفان پیچیدگی رفتارشان و مهارتشان سوار شدن بر نارضایتی هاست و این مهارت را دارند.»

ترکان در همین حال با بیان اینکه «بستر نارضایتی وجود دارد که مخالفان از آن استفاده می کنند»تاکید کرد: «بستر نارضایتی چیزی است که ما باید مدیریت کنیم و آن را از بین ببریم. بستر نارضایتی ها در حوزه سیاسی وجود دارد، در حوزه اجتماعی وجود و در حوزه اقتصادی هم وجود دارد؛ بنابراین ما باید بستر نارضایتی ها را مورد بررسی قرار دهیم و خواست های مردم را مورد توجه قرار دهیم و این موضوعات نارضایتی را مدیریت کنیم که مشکل حل شود وگرنه تا زمانی که بستر این نارضایتی ها باشد دیگرانی که نیت های درستی دارند کوشش می کنند بر این بستر نارضایتی سوار شوند.»

این فعال سیاسی نزدیک به رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصادی تنها یکی از زمینه هایی است که مردم را حساس کرده و زمینه های دیگری هم وجود دارد» گفت: «یکی از موضوعات بسیار مهم و حساسیت برانگیز فساد است. فساد چیزی است که مردم آن را می فهمند و لمس می کنند. وقتی وارد یک دستگاهی می شوند که کاری را انجام دهند اما متوجه می شوند که اگر پول ندهند کارشان انجام نمی شود فسا را لمس می کنند. بدتر از آن وقتی می خواهند داد و شکایت خود را به جایی برسانند می بینند نمی توانند و جایی نیست که به داد آنها برسد. من قبول دارم همینطور که یک مدیر فاسد وجود دارد یک قاضی فاسد هم وجود دارد اما اثر یک قاضی فاسد برابر با یک مدیر فاسد نیست.»

ترکان تصریح کرد: «ما دستگاه هایی داریم که به هیچ جا پاسخگو نیستند و هیچ کسd حریف آنان نیست. یعنی اگر فردی معمولی بخواهد برود و پیگیری کند دچار زحمت می شوند و خودشان در چاله و گرفتاری می افتند! اینها زمینه های نارضایتی را درست می کند. زمینه نارضایتی فقط اقتصادی نیست. در حوزه های مختلف اجتماعی نارضایتی وجود دارد، در دستگاه هایی که به جایی پاسخگو نیستند نارضایتی وجود دارد، در شهرداری ها نارضایتی ها وجود دارد. فساد موضوع کمی نیست . نگاه به اقتصاد درست است، نگاه به گرانی درست است، نگاه به بیکاری درست است اما موضوع فساد موضوع مهم تری است.»

او با بیان اینکه «در این میان مهم نیست رقبای سیاسی چگونه پاسخ هم را می دهند» گفت: «اینکه مخالفان دولت و موافقان دولت چه می گویند اینها اصلا اهمیتی و عمقی ندارد، آن چیزی که اهمیت دارد، واقعیت است. واقعیت این است که بستر نارضایتی وجود دارد که باید این بسترها را مورد بررسی قرار دهیم و خواست های مردم را مورد توجه قرار دهیم و این موضوعات نارضایتی را مدیریت کنیم که مشکل حل شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • i.r

      اقا یکی خودمن گاز خونه ام ۴ ماهه پلمپ شده پول ندارم کارم نیست با سه تابچه موندم چیکار کنم اخه تو کشوری که شعارش حمایت از ضعیف هستش چرا باید زیر فشار فقر بشکنه

    • تبریز

      هیچ تصمیم خارجی وجود نداره به فکر گرانی باشید و جو سیاسی درست نکنید.....

    • ع ا

      کدوم بافت فرسوده ، ساختمان نقلی در بافت فرسوده می سازم ۲واحد انشعاب آب وفاضلاب داشتم دو واد دیگه درخواست کردم تا امروز بالای ۷ میلیون بابت آب وفاضلاب از من پول گرفتند ، قبل از ساخت نو سازی شهرداری به ما گفت بافت فرسوده انشعابات رایگان است .

    • دیدبان

      جنابعالی که ازاول انقلاب مسولیت داشتی چرا به خواستهای مردم توجه نکردین .لطفا کمتر نظریه پردازی کنید .

    • بدون نام

      هیچ موضوع سیاسی وجود ندارد اشکال از خودتان است با اینهمه گرانی و بیکاری مردم دیگر توان زندگی فقیرانه را هم ندارند پس خواهشن مو ضوع را سیاسی و به بیگانگان ربط ندهید

    • مهدی

      بله درست بجای خوبی اشاره کردی فساد تو اداره ها داد مردم را در اورده ...

    • بدون نام

      برادر شما چند سالگی بازنشست می شوی
      بسته با این خدمت پدر ملت را در آوردی

    • بدون نام

      جناب ترکان کدوم دخالت خارجی شماچندتاجوان بیکارکه ازوقت ازدواجشان هم گذشته توی خانه دارید شما همسزی دارید که خدای نکرده بیماری خاص داشته باشد شماعروس ودامادونوه دارید که حداقل ماهی دومرتبه بخواهند به شماسری بزنند...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج