جاباما
۶۵۳۹۴۵
۱۲ نظر
۵۰۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۰
پ

توکلی: بانک مرکزی مقصر گرفتاری مردم است

احمد توکلی گفت: بی اعتنائی برخی از دستگاه های دولتی به مطالبات معیشتی مردم، کار را به اعتراضات خیابانی کشانده است. هرچند باید توجه داشت در چنین تجمعاتی، گرچه شروع کننده مردم‌ هستند ولی تمام کننده الزاما مردم نیستند.

خبرگزاری فارس: احمدتوکلی رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت افزود: این قبیل تحرکات قابل پیش بینی بود چرا که اتخاذ سیاست های خشن تعدیل صندوق بین المللی پول، پیش از این نیز، یکبار دیگر در ابتدای دهه ۷۰ تجربه شده بود و با همین تحرکات اعتراض آمیز مواجه شد. همان زمان هم مسئولین وقت به نصایح دلسوزانه کارشناسان اقتصادی توجه نکردند و شد آنطور که نباید می شد و صدای اعتراضات در مشهد، اسلامشهر، شیراز و چند شهر دیگر بلند شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به عامل مضاعف در شکل گیری اعتراضات اشاره کرد و گفت: البته این دولت به جز پیگیری همان سیاست های غلط دهه ۷۰، دو اشکال جدی دیگر هم دارد که عامل مضاعف در رشد انتقادات مردمی است. یکی سستی و رخوت دولتی ها در رفع مشکلات معیشتی و دیگر بی اعتنائی به مردم و فرار از شفافیت و پاسخگوئی در قبال تصمیماتی که گرفته می شود.
نماینده پیشین مجلس برای نمونه به اعتراض مالباختگان موسسات اعتباری طی چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود تذکر بسیاری از دلسوزان از جمله گزارش کارشناسی و پیگیری های حقوقی سازمان دیده بان شفافیت و عدالت، مسئولین دولتی از جمله رئیس کل بانک مرکزی با اینکه در گرفتاری مردم دارای قصور و تقصیر محرز بودند، حاضر نشدند نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام مقتضی صورت دهند.
توکلی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در ماجرای تعاونی اعتباری ثامن الحجج طبق قانون معاون جرم است چون در اقدام به موقع اهمال کرده است. به همین دلیل دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای به دادستان عمومی علیه مدیرعامل تعاونی اعتبار ثامن الحجج، رئیس کل و مسئولان بانک مرکزی و وزیر و مسئولان وزارت تعاون در دوره ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۵ اعلام جرم کرد که اگر مورد توجه قرار می گرفت امروز شاهد اعتراضات کمتر و امیدواری بیشتری بین مردم بودیم.
توکلی ضمن منطقی دانستن اعترضات مردم به سوء استفاده مقامات اسرائیلی و آمریکائی اشاره کرد و افزود: گرچه این دولت در رسیدگی به مشکلات مردم کوتاهی کرده است، اما باید توجه داشت که اعتراضات غیرقانونی، مدیریتش به دست ضدانقلاب و گروهک های تروریستی و منافقین خواهد افتاد و آتش آن، تنها دامن دولت را نخواهد گرفت. حمایت امروز ترامپ نیز تائید همین تحرکات غیرمردمی ضدانقلاب است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه مردم ما نشان دادند که در چنین مواقعی هوشیاری لازم را در صحنه خواهند داشت، تصریح کرد: آمریکائی ها از آنجائیکه دارای حماقت ساختاری و ایدئولوژیک هستند نمی دانند که این قبیل حمایت ها باعث می شود مردم با سرعت بیشتری مرزشان را از ضدانقلاب و مزدوران جدا کنند.
وی همچنین با بیان اینکه شعارهای ساختارشکنانه ظلم به اعترضات بحق مردمی است تاکید کرد: هدف ضدانقلاب، این دولت و آن دولت نیست و اصل نظام را هدف گرفته اند. به همین جهت اصلاح طلب و اصولگرا و غیره، باید در کنار هم نسبت به پیگیری مطالبات به حق مردم و این قبیل تحریکات غیرقانونی واکنش نشان دهند.
توکلی همچنین اضافه کرد: مسئولین دولت باید توجه کنند که نحوه برخورد با اعتراضات مردمی متفاوت از تحرکات ضدانقلاب است و نباید با هردو امنیتی برخورد کرد. مواجهه با مردم تنها در احترام به مطالبات آنها و پاسخگویی شفاف و صادقانه است.
رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نهایت با اشاره به سخنان صریح روز چهارشنبه رهبرانقلاب درباره اقدامات احمدی نژاد گفت: یکی از عوامل شکل گیری اعتراضات در روزهای گذشته، اقدامات چندماه اخیر آقای احمدی نژاد است که خواسته یا ناخواسته تلاش کرد مردم را نسبت به همه نهادهای نظام ناامید کنند و به تعبیر رهبری انقلاب، همه را با یک چوب بزند.

توکلی در نهایت خاطرنشان کرد: مدل انتقادی ما باید به نحوی باشد که در نهایت مردم احساس ناامیدی نکنند. فراموش نکنیم که ناامیدی مردم از دولت فعلی، الزاما به معنی امیدواری به اصولگراها نیست و ممکن است نسبت به اصل حاکمیت ناامید شوند و مقدمات اعتراضات افراطی و خشن را فراهم سازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس کار بانک مرکزی بود !

    • مونتلا

      همه شما ها تا به حال گرسنگی نکشیدید و بیماریهای از قبیل سرطان در قشر فقیر جامعه به دلیل نداشتن ویتامین های از قبل c.d.و....?که به مرگ خاموش مشهور هستند را نکشیده اید چه طور میتوانند با این چندر قاز روزانه میوه و پروتوین ها رو تهیه کنند دوم اکثر جوانان بیکار و اکثر مردم کارگر توان خرید مسکن رو ندارن و کشور رو به بالا شهر و پایین شهر درست کردید و مردم فقیر رو از جامعه بیرون کردید فکر نمیکنید که مردم الان از صفر تا صد رو به خوبی میفهمند وقتی این درک وجود نداشته باشد به نظرم باید اعتراض ها بیشتر بشه تا به حق و حقوق خود برسند وسلام

    • عنقا

      بانک مرکزی چرا سوداوم بانکی راپایین نیاورد آقای توکلی اکثراخوندم میگن موسسات بس ما چی باز م به حرف اوردی منو که قبض اومده فلان قدر که نمیتونیم بدیم بانک مرکزی چرادلار بالا کشیده ای کاش این دلار درزندگی روزمره ازبین میرفت که دیگه بدهکار نباشیم ماخیلی وقته ناامید شئیم ربطی به الان من بگم بدش میاد ماکه راضی نیستیم

    • بدون نام

      بانک مرکزی به دستور رییس جمهور با چاپ کردن پول بی حساب وکتاب باعث تورم گرانی وبد بختی مردم شده

    • بدون نام

      اشتباه روخانی زیاده یکیش حفظ سیف و نوبخته است. ....

    • بدون نام

      احسنت. کاملا رایت گفت بانک مرکزی عامل اصلی بدبختی ما شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتوکلی آدرس غلطت می دهد ! خودش جزء این سیستم معیوبه

    • علیرضا

      آقای توکلی. همه در این موضوع مقصرند,,,,

    • بدون نام

      شما مراقب اونهایی باشید که دارب پولارو از کشور خارج میکنن

    • بدون نام

      اگه بیکاری وفقربرطرف نشودبدترازاینهامیشودمقصردولت مرزوبازکردملیون ملیون افغانی به راحتی میان توایران وهمه مشغول کارنیست

    • بدون نام

      وقتی دیده بان عدالت ادرس غلط میدهد نوک حمله ملت دورتر را میزند چرا نمیگویی اسامی مفسدین را اعلام کنند

    • بدون نام

      فقط بانگ مقصر نیست رشوه خوارها اختلاس حقوق نجومی مردم خسته شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج