جاباما
۶۵۳۹۹۱
۳ نظر
۵۱۱۱
۳ نظر
۵۱۱۱
پ

چگونه مثل یک حرفه‌ای سوشی بخوریم؟

برای انگل‌زدایی سوشی، اصولا ماهی را منجمد می کنند یا از واسابی (تُرُب کوهی ژاپنی) و ترشی گاری (ترشی زنجبیل) برای ضدعفونی کردن این خوراک استفاده می کنند.

وب سایت روزیاتو - فروغ بیداری: مشهورترین سوشی جهان «نوری ماکی» نام دارد. یا به زبان ساده‌تر باید گفت سوشی و سبزیجات است که درون لایه ای از برنج و جلبک دریایی پیچیده می شود.

انواع دیگر سوشی که بسیار گران قیمت و مشهور هستند نیز به شرح زیر است:

  • نیگیری (Nigiri): ورقه‌های ماهی مزه‌دار شده روی برنج
  • ساشیمی (ُSashimi): تکه‌های ماهی خام
  • چیراشی (Chirashi): کاسه برنج با تاپینگ
  • اوشیزوشی (Oshizushi): لایه‌های سوشی فشرده‌شده
  • ایناریزوشی (Inarizushi): شوسی رول‌شده در توفوی سرخ‌شده

اما اینکه این غذای دریایی را چگونه میل کنید و اصلا سوشی چیست و چه فوایدی دارد را در ادامه برایتان نوشته ایم. در انتها نیز به معرفی گونه‌های مختلف سوشی در مهد اصلی این غذا یعنی کشور ژاپن پرداخته ایم.

شوسی چیست؟

برای انگل‌زدایی سوشی، اصولا ماهی را منجمد می کنند یا از واسابی (تُرُب کوهی ژاپنی) و ترشی گاری (ترشی زنجبیل) برای ضدعفونی کردن این خوراک استفاده می کنند.
چگونه مثل یک حرفه‌ای سوشی بخوریم؟

سوشی، نوعی غذای سرد است که از ترکیب برنج پخته ژاپنی با چاشنی سرکه، چندین مدل خوراک دریایی (بیشتر خام)، سبزیجات و تخم مرغ تهیه می شود.

شوسی مشهوری که همه مردم آن را می شناسند، سوشی «ادو» نام دارد که روی مقداری برنج، برش های نازکی از ماهی خام گذاشته می‌شود. البته تاپینگ های مختلفی همچون ماهی، توفو (فراوردهٔ سویا)، خوراک دریایی، تخم‌مرغ و .. برای سوشی استفاده می شود که همگی سرشار از پروتئین هستند.

برای انگل‌زدایی سوشی، اصولا ماهی را منجمد می کنند یا از واسابی (تُرُب کوهی ژاپنی) و ترشی گاری (ترشی زنجبیل) برای ضدعفونی کردن این خوراک استفاده می کنند. همچنین نوشیدن چای سبز نیز به علت ویژگی آن در پیشگیری از مسمومیت غذایی توصیه می‌شود.
چگونه مثل یک حرفه‌ای سوشی بخوریم؟

پس از خوردن سوشی، نوشیدن چای سبز نیز به علت ویژگی آن در پیشگیری از مسمومیت غذایی توصیه می‌شود.

چگونه مثل یک حرفه‌ای سوشی بخوریم؟

حرفه ای ها هرگز واسابی یا برنج را در داخل سُس سویا قرار نمی دهند. زمانی که می خواهید سوشی میل کنید تنها باید بخش ماهی آن را در داخل سس فرو ببرید نه برنج را؛ چرا که با این کار برنج مقدار بیش از اندازه ای سویا سُس را به خود جذب می کند و مزه اصلی غذا از بین می رود.

مراقب باشید که این چوب های مخصوص خوردن غذاهای چینی را به هم نمالید چرا که میزبان به اشتباه تصور می کند که شما می خواهید این پیام را برسانید که جنس آن چوب ها مرغوب نیست و از انواع ارزان تهیه شده است.

ژاپنی ها هرگز همزمان زنجبیل را با سوشی نمی خورند. ترشی زنجبیل یا همان «گاری» در کنار ظرف های غذای شما و به منظور تزئین ظرف غذا استفاده می شوند که هرگز همزمان با سوشی خورده نمی شود.
سوشی های رول شده یا «آکا ماکی زوشی» یا نوع بزرگ تر آن به نام «فوتوماکی»، تنها باید بعد از خوردن ساشامی و سوشی خورده شوند. هر تکه از آنها هم باید آنقدر کوچک باشد که بتوان آنها را در یک لقمه خورد.
سوشی خورهای حرفه ای هرگز رول هایی با ۱۰ ماده تشکیل دهنده را نمی پسندند.

در ژاپن هرگز از برنج قهوه ای برای تهیه سوشی استفاده نمی شود. یک سوشی خوب باید در دهان آب شود. بنابراین برنج قهوه ای گزینه مناسبی برای این امر نیست.

انواع مختلف سوشی در ژاپن

لقمه‌های کوچک جوجه تیغی دریایی
چگونه مثل یک حرفه‌ای سوشی بخوریم؟

این غذا که با نام «یونی» در ژاپن شناخته می شود، یک سوشی بسیار باکیفیت و یکی از گران‌ترین انواع سوشی‌هاست. این غذا طعم شیرین و بافت بسیار نرمی دارد. طعم آن را به اقیانوس تشبیه می کنند. در دانشگاه سوشی در ژاپن، توصیه می شود این سوشی را در فصل بهار و تابستان همراه با نوشیدنی مناسب میل کنید.

ماهی بادکنکی ژاپنی
چگونه مثل یک حرفه‌ای سوشی بخوریم؟

این ماهی که با نام «فوگو» در ژاپن شناخته می شود، یک بافت سفت و طعم عالی دارد. توصیه اکید وجود دارد که فقط نمونه هایی از این سوشی را بخورید که توسط سرآشپزهای آموزش دیده و حرفه ای تهیه شده است. دلیلش این است که این ماهی سموم کشنده دارد و باید توسط یک آشپز حرفه‌ای این بخش سمی از بدن ماهی خارج شود.

تخم شاه ماهی
چگونه مثل یک حرفه‌ای سوشی بخوریم؟

یکی از بهترین مدل های سوشی در کشور ژاپن که عموما در فصل بهار عرضه می شود، تخم شاه ماهی است. تهیه این غذا زمان زیادی می خواهد و لازم است تا چندین روز در مواد خاصی خوابانده شده و مزه‌دار شود.

آلفونسینو
چگونه مثل یک حرفه‌ای سوشی بخوریم؟

این تکه بزرگ گوشت که از ماهی های اعماق دریای مناطقی موسوم به چیبا و کاناگاوا تهیه می شود، یکی از بهترین مدل های سوشی است. مدیر دانشگاه سوشی ژاپن پیشنهاد می کند که این غذا را به همراه سرکه در فصل زمستان میل کرده و از طعم آن لذت ببرید.

اختاپوس بزرگ اقیانوس شمالی
چگونه مثل یک حرفه‌ای سوشی بخوریم؟

این غذا در ژاپن با نام «میزوداکو» شناخته می شود و یکی از رایج‌ترین تاپینگ های سوشی در این کشور محسوب می شود. گوشت این جانور بسیار ترد است و با سرکه ژاپنی طعمی عالی می یابد.

ساردین ژاپنی
چگونه مثل یک حرفه‌ای سوشی بخوریم؟

«ایواشی» یکی از بهترین گزینه‌ها برای دوستداران سوشی است. مصرف این تاپینگ در طول ماه های بارانی منتهی به فصل تابستان بهتر است زیرا ماهی ها در این فصل چاق تر می شوند. گوشت این ماهی در دهان آب می شود.

حلزون دریایی
چگونه مثل یک حرفه‌ای سوشی بخوریم؟

حلزون دریایی یکی از گران ترین غذاها در کشور ژاپن است و با نام «آوابی» شناخته می شود. گوشت این حیوان سفت است و مزه اقیانوسی دارد.

ماهی های جزیره ساخالین
چگونه مثل یک حرفه‌ای سوشی بخوریم؟

ماهی هایی که در شمال این جزیره صید می شوند، بافت و مزه خاصی دارند. وقتی گوشت این جانور در آب داغ خیس می شود، به بنفش تغییر رنگ داده و شیرین می شود.

آرک شِل
چگونه مثل یک حرفه‌ای سوشی بخوریم؟

اگر «آکاگایی» یا صدف قوسی سفارش دهید، هنگام بریدن این گوشت روی میز، صدای خوشایندی را می شنوید که موجب سفت شدن گوشت آن می شود. هنگام سرو، گوشت یا جانور به آرامی باز می شود؛ همانند باز شدن گلبرگ های یک گل.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این غذا فقط بدرد خود ژاپنی ها می خورد و شاید اروپاییها ..اصلاً بدرد ما ایرانیها که غذاها را بشکل بسیار عالی و خوشمزه درست می کنیم دوزار هم ارزش نداره .چون تبلیغ زیادی روش شده بعضیها فکر می کنند چی هست .گول نخورید و هرگز روی این غذا در هیچ شرایطی سرمایه گذاری نکنید ...به به سبزی پلو ماهی خودمون که بی نظیره .

    • Sami

      چقدر چندش آورههههه

    • نازی

      خیلی خوبی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج