۶۵۴۱۹۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

بیشترین تخلفات شب یلدا در حوزه آجیل و خشکبار

مدیر بازرسی اصناف استان خراسان رضوی گفت: بیشترین تخلف صورت گرفته در شب یلدا در حوزه آجیل و خشکبار و خرده‌فروشان میوه رخ داده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیر بازرسی اصناف استان خراسان رضوی گفت: بیشترین تخلف صورت گرفته در شب یلدا در حوزه آجیل و خشکبار و خرده‌فروشان میوه رخ داده است.

سیدجمال کاظمی امروز ۹ دی ماه در نشست خبری به منظور ارائه گزارش در اتاق اصناف مشهد، اظهار کرد: در طرح شب یلدا ۶۸۳ تخلف در حوزه سلامت رسیدگی کردیم که ۲۰۳ فرم تخلف در این حوزه صادر شده است و این نشان می‌دهد که بازار و حوزه سلامت را رها نخواهیم کرد و تخلفاتش را به صورت ویژه شناسایی خواهیم کرد. از ۱۳۴ میلیون تومان جریمه انجام شده در طرح شب یلدا ۶۷ میلیون تومان در حوزه سلامت بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلف در حوزه آجیل وخشکبار و خرده‌فروشان میوه بود، عنوان کرد: حوزه بازرسی عرضه‌کنندگان شیرینی و رستوران‌داران امسال به طرح ما اضافه شده و ۵۹ گشت با کارشناسان اتحادیه‌ها و قاضی سیار تعزیرات در شب یلدا انجام شد البته تمام گشت‌ها با قاضی تعزیرات همراه نبوده است.

کاظمی گفت: در حوزه فنی و خدماتی ۱۹۱ واحد را رسیدگی و ۷۳ فرم تخلف صادر شده است. رصد میدانی یا رصد بازاری از کارهایی است که امسال به حوزه بازرسی اضافه شده است علاوه بر آن از جمله اقدامات دیگر که امسال اضافه شد این بود که آرایشگاه‌های زنانه و مزون‌ها نیز رصد شد همچنین امسال پک‌های شب یلدا نیز در هتل‌ها و مجتمع‌های تجاری ارائه شد که این پک‌ها قیمت بالایی داشتند اما از نظر کیفیت در سطح پایین قرار می‌گرفتند و البته در حوزه کیف و کفش نیز نظارت‌هایی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در طرح‌های مربوط به شب یلدا ۳۸۹ شکایت دریافت شد که بیشترین شکایت در حوزه میوه و سبزی و بعد از آن اتحادیه آجیل و خشکبار قرار گرفت که ۱۴ میلیون تومان تخلف آن نیز درج شد.

مدیر بازرسی اصناف استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید درج آگهی با پروانه کسب صورت گیرد، تصریح کرد: در حوزه قالیشویان ۲۱ آگهی در قالب پروانه‌های تاسیس متفاوت توسط یک فرد درج می‌شد. فرد مجوز شغلی ارائه داده اما آن مجوز نمی‌تواند ملاک‌ درج آگهی باشد. این هفته طرح رصد تاسیسات مکانیکی فاقد مجوز که در روزنامه‌ها درج آگهی می‌کنند در دستور کار است. هر هفته ۱۴ صنف رصد می‌شود که به مناطق مراجعه می‌کنند. این ۱۴ صنف در ۱۴ هفته رصد خواهند شد. مردم می‌توانند با اتحادیه تماس بگیرند و از اصالت فرد، مجوز و نرخ خدمات ارائه شده توسط فرد آگاه شوند.

وی با بیان اینکه در دو نوبت ۵۵۰۰ قرص برنج از سطح عرضه‌ جمع‌آوری شد، عنوان کرد: توزیع قرص برنج از طریق مجوزهای جهادکشاورزی خواهد بود. واحدهایی که در حوزه سموم و آفات گیاهی کار می‌کنند نباید نسبت به عرضه قرض برنج اقدام کنند. بیشترین گشتی که در ماه گذشته در حوزه سلامت انجام شد در بخش گیاهان دارویی بود. ۷۷۰۰ عرقیات گیاهی غیر مجاز و قرص‌های مخدر کشف شد.

وی افزود: استفاده از گوشت صورت و لب گاو در تولید همبرگر از موضوعات دیگر است که این تولیدات در واحدهای صنفی صورت نمی‌گیرد بلکه در بخش صنعت انجام می‌شود و این تولید از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد اما به لحاظ کیفی با سطح قیمت‌ها تناسبی ندارد و همچنین نرخ‌های کباب کوبیده ۶ و ۷ هزار تومانی نیز نتیجه استفاده از مواد اولیه تحت عنوان خرده گوشت است که از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد اما با کیفیت نرخ‌نامه و نحوه ارائه به مردم، مشکل دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عسل

      چه فایده داره .هر دفعه میرن بازرسی فقط جریمه میکنن .باید مغازه رو پلمب کنن بعد روی یک پارچه دلیلشو بنویسن بزنن روی درب مغازه که همه بفهمن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج