۶۵۴۲۴۴
۱۲۹۲۳
۱۲۹۲۳
پ

وسایلی برای زنده ماندن در بحران

فهرستی از لوازم و تجهیزات ضروری که می توانند پس از زلزله، سیل یا طوفان به کارتان بیایند.

روزنامه هفت صبح - علی هادی زاده: فهرستی از لوازم و تجهیزات ضروری که می توانند پس از زلزله، سیل یا طوفان به کارتان بیایند.

تا الان تهران دوبار لرزیده و استان های دیگر هم از لرزش های گاه و بی گاه بی نصیب نمانده اند. در بسیاری از دستورالعمل هایی که این روزها در مورد واکنش به زلزله دست به دست می شود، معمولا روش های سالم ماندن در زمان زلزله بازگو می شود و کسی کاری به اقدامات قبل از زلزله و روش گذراندن زمان در بعد از زلزله ندارد. به همین خاطر به سراغ لیستی از وسایل مورد نیاز و مخصوص این شرایط رفتیم تا بتوانید با تفکری آینده نگرانه، از اتفاقات بعد از این حادثه پیشگیری کنید.

فکر نکنید این وسایل بسیار گران بوده و یا فقط به درد زلزله می خورند. اتفاقا این وسایل تقریبا نیاز هر خانواده ای هستند و اگر در زمان های بحران به کار شما نیایند حتما در سفرها کاربردی بودنشان را به شما نشان می دهند. با توجه به اینکه معمولا کسی تمایل ندارد برای اتفاقی که وقوعش قطعی نیست خرج زیادی بتراشد، ما هم به سراغ وسایلی رفتیم که اولا اولویت زیادی دارند و دوما از ارزش خرید بالایی برخوردارند. ولی اگر به سلامت و وضعیت خود پس از حادثه اهمیت زیادی می دهید و نگران هزینه نیستید، حتما مدل هایی بهتر از پیشنهادهای ما هم در بازار پیدا خواهید کرد.

جعبه کمک های اولیه

برای خرید جعبه کمک های اولیه انتخاب های زیادی رو به روی شماست. می توانید یک جعبه با وسایلی مثل پد ضدعفونی کننده، ژل ترمیم کننده و گاز بندآورنده را به قیمت ۱۰ هزار تومان بخرید. ولی بهتر است به سراغ جعبه های کمک های اولیه ای بروید که امکاناتشان بسیار کامل بوده و البته اختلاف قیمت چندانی هم با مدل های ۱۰ هزار تومانی ندارند. برای مثال می توانید جعبه ای با امکاناتی مثل باند دوربافت، پانسمان آماده، قیچی، پنبه، اتل انگشتی، دستکش، سنجاق قفلی، تیغ بیستوری، پنس، پد چشمی، ماسک، پد الکلی، چسب حلقه ای، گاز استریل، چسب زخم، گاز وازلینه، پتوی نجات، بتادین و باند کشی را با قیمت حدود ۵۰ هزار تا ۸۰ هزار تومان تهیه کنید. در این میان بعضی از جعبه های کمک های اولیه تا حدود ۲۰۰ هزار تومان نیز قیمت دارند که علاوه بر کامل تر بودن امکانات تا نیاز ۱۲ نفر را نیز جوابگو هستند.
وسایلی برای زنده ماندن در بحران

حدود قیمت: ۸۰ هزار تومان

چادر

اگر چادر مسافرتی دارید یادتان باشد آن را کنار دیگر وسایلی که هنگام خطر به آنها نیاز واجب دارید بگذارید و کاری نکنید که در انتهای انباری بیفتد و اصلا قابل دسترس نباشد. حتی می توانید یک چادر کوچک و ارزان جدا از مدلی که خود دارید تهیه کرده و آن را برای مواقع لزوم دم دست بگذارید. برای خرید یک چادر ساده دو نفره می توانید با هزینه ای حدود 160 هزار تومان چادری از جنس پلی استر بگیرید. جنس پلی استر مقاومت خوبی در برابر سایش و پوسیدگی دارد. چادرها معمولا دارای ستون بندی ای از جنس پلاستیک بوده که وزن سبکی دارد و حمل آن را راحت تر می سازد. قسمت بیرونی نیز دارای پنجره ای بوده که باعث گردش هوای بیشتر می شود.

علاوه بر این پنجره، قسمت در و بالایی چادر نیز دارای توری هایی بوده که کاربرد پشه بند دارند و با جلوگیری از ورود حشرات آرامش بیشتری در مواقع بحران فراهم می کنند. اگر خانواده شما پرجمعیت تر است بهتر است به سراغ مدل های چهارنفره بروید که قیمتی حدود ۳۰۰ هزار تومان داشته و ویژگی هایش مشابه همان مدل دو نفره است. احتمالا یک هواکش در قسمت بالایی آن قرار دارد که به جریان افتادن هوا در داخل چادر کمک می کند.
وسایلی برای زنده ماندن در بحران

حدود قیمت: ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان

کیسه خواب

یکی از ناخوشایندترین وسایلی که در مواقع بحران به آن نیاز پیدا می کنید کیسه خواب است. کیسه ای که شما را مجبور می کند حس خوابیدن در قبر پیدا کنید در حالی که صورتتان سرما را تحمل می کند. در بازار انواع مختلفی کیسه خواب پیدا می شود که بسته به جنس و قدرت مقابله با سرما قیمت شان متفاوت است. ساده ترین مدل موجود کیسه خواب حدود 100 هزار تومان قیمت داشته و می تواند تا دمای 10 درجه هم گرمای مناسبی ایجاد کند. ولی اگر به دنبال یک گزینه عالی می گردید که در هر شرایطی جلوی سرما را بگیرد باید بیش از 500 هزار تومان هزینه کنید. هزینه ای که شاید برای کالایی مناسب شرایط بحرانی چندان منطقی نباشد.
وسایلی برای زنده ماندن در بحران

حدود قیمت: 100هزار تومان.

پاوربانک خورشیدی

از مهم ترین وسایل در شرایط بحرانی گوشی ها و وسایل ارتباطی ما هستند. وسایلی که می توانیم با کمک آنها بسیاری از نیازهای خود را برطرف کنیم. از درخواست کمک کردن گرفته تا استفاده از ویژگی هایی مثل چراغ قوه و رادیو و غیره. مشکل اینجاست که شارژ اکثر گوشی ها به سرعت تمام شده و نمی توان با آنها کار زیادی پیش برد. به همین خاطر وجود گجت هایی مثل پاوربانک ضروری می شوند. ولی این وسایل نیز خود احتیاج به برق دارند تا نیرویی برای کمک به ما داشته باشند. برقی که احتمالا در آشوب بازاری که در آن گیر افتاده ایم در دسترسمان نیست. ولی امید خود را از دست ندهید. پاوربانک های خورشیدی و شارژرهای خورشیدی خوبی در بازار وجود دارند که می توانند در بدترین شرایط با اندک نیرویی که تولید می کنند کار ما را راه بیندازند.
پنل خورشیدی به کار رفته در این محصولات بر روی یک صفحه قرار گرفته است و دارای ۱۰ سلول خورشیدی است. این پنل توانی حدود ۱.۲ وات داشته. اما بدنه این پاوربانک با داشتن پوشش سیلیکونی ظاهری شبیه هاردهای اکسترنال ضدضربه دارد. بر روی سطوح جانبی بزرگتر آن دو درگاه USB جای گرفته اند. درگاه های USB با درپوش هایی لاستیکی پوشیده شده اند تا در برابر ضربه و رطوبت با استاندارد IPX۳ مقاوم باشند. البته فکر نکنید که این پنل سریع کار شما را راه می اندازد. در حقیقت برای شارژ کامل دستگاه از طریق خورشید باید حدود ۱۶ ساعت صبر کنید. یعنی برای شارژ یک گوشی معمولی هشت ساعت باید در آفتاب باشد. هر چند عدد قابل توجهی نیست ولی وقتی در شرایط بحرانی گیر کنید، متوجه اهمیت آن خواهید شد.
وسایلی برای زنده ماندن در بحران

حدود قیمت: 150 هزار تومان

شارژر خورشیدی

اگر نیاز به ذخیره انرژی ندارید و می خواهید به صورت مستقیم گوشی خود را با خورشید شارژ کنید باید به سراغ شارژرهای خورشیدی بروید. این شارژر که به صورت بسیار جمع و جوری طراحی شده است، قابلیت پهن شدن دارد و می توانید ولتاژ خروجی پنج ولتی تولید کند. یعنی با وجود دو درگاه USB می توانید شدت جریان خروجی ۳،۲ آمپر را از آن بگیرید. به زبان ساده تر می توانید گوشی خود را زیر نور مستقیم خورشید در عرض سه الی چهار ساعت شارژ کنید. معمولا این شارژرها مقاوم در برابر آب بوده و قابلیت شارژ دو دستگاه به صورت همزمان را هم دارند.
وسایلی برای زنده ماندن در بحران

حدود قیمت: ۲۷۰ هزار تومان

بخاری جیبی

اگر در فصل سرد سال دچار حادثه ای بشوید و مجبور شوید در فضایی بیرون از خانه زمان خود را سپری کنید، وسیله ای گرمایشی از اوجب واجبات است. معمولا در این مواقع نمی توان وسایل گرمایشی بزرگ را جا به جا کرد. بسیاری از آنها نیازمند برق هستند و یا سوخت خاصی مثل گاز می خواهند که به راحتی قابل دسترس نیست. ولی در این میان وسیله ای مخصوص کوهنوردان ساخته شده است که در این مواقع بسیار کاربردی به نظر می رسد. وسیله ای به اسم بخاری جیبی که عملکردی مثل فندک دارد ولی کار آن گرمایش است.

این بخاری کوچک از بنزین استفاده کرده و اگر آن را کاملا پر کنید می تواند برای بیش از ۱۸ ساعت به صورت مداوم روشن بماند. البته حواستان باشد که برای جلوگیری از سوختن سطح پوست بدن به دلیل گرم شدن بدنه بخاری باید از کاور مخصوص همراه آن استفاده کرد. همچنین باید از این بخاری در یک نقطه از پوست به صورت ممتد استفاده کرد تا از سوختن پوست جلوگیری شود. این بخاری وزنی بسیار کم و ابعادی مناسب دارد و می توان آن را به خوبی در داخل جیب های کاپشن برای گرم شدن دست ها و در فصول سرد استفاده کرد.
وسایلی برای زنده ماندن در بحران

حدود قیمت: ۱۵۰ هزار تومان

دیگر لوازم ضروری

در کنار لوازم بسیار ضروری همیشه نیاز به یک سری لوازم کوچک و کاربردی داریم تا شرایط بعد زا بحران را راحت تر بگذرانیم. وسایلی مثل پتو، رادیو، ابزارهای چندکاره، نورافکن و غیره. بهترین پتو برای این مواقع همان پتوهای مسافرتی سبک و راحت هستند که در بازار از حدود قیمت 30 هزار تومان تا 100 هزار تومان فروخته می شوند. بهتر است به جای تهیه پتویی با سایز بزرگ، چند پتوی سایز کوچک بگیرید تا بتوانید افراد بیشتری را پوشش دهید. هر چند داشتن چراغ قوه و باتری اضافه بسیار خوب است ولی شما به فکر خرید یک نورافکن باشید. وسیله ای که تفاوت قیمت چندانی با چراغ قوه ندارد و حدود 60 تا 100 هزار تومان قیمت دارد. ولی به جای آن محوطه بزرگی را روشن کرده و کار شما را بسیار راحت تر می کند.

اگر به فروشگاه های مخصوص لوازم کوهنوردی رفته باشید حتما چشمتان به چاقوهای چندکاره افتاده است. چاقوهایی که شاید کمترین کاربردشان بریدن باشد و می توان با آنها تقریبا هر کاری که لوازم مختلف یک جعبه ابزار انجام می دهند را انجام داد. این چاقوهای همه کاره حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارند ولی اگر به دنبال یک برند بسیار خوب می گردید باید به سراغ مدل های سویییسی رفته و حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان پیاده شوید. در کنار این وسایل رادیو هم می تواند همدم خوبی بوده و شما را در جریان آخرین اخبار بگذارد. قیمت رادیو هم در بازار حدود ۵۰ هزار تومان است.
وسایلی برای زنده ماندن در بحران
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج