۶۵۴۴۸۳
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

تیتر امروز «کیهان» چه مقصودی دارد؟

درست یک روز پس از افزایش تنش‌های پراکنده و برخی تجمعات غیرقانونی در کشور، روزنامه کیهان از عبارتی دو پهلو به عنوان تیتر یک شماره امروز خود استفاده کرد.

خبرگزاری ایسنا: درست یک روز پس از افزایش تنش‌های پراکنده و برخی تجمعات غیرقانونی در کشور، روزنامه کیهان از عبارتی دو پهلو به عنوان تیتر یک شماره امروز خود استفاده کرد.
تیتر امروز «کیهان» چه مقصودی دارد؟

اگرچه در رو تیتر صفحه نخست عبارت «در سالروز حماسه پرشکوه ۹ دی» به چشم می‌خورد اما استفاده از واژه «قیام» این برداشت را ایجاد می‌کند که مقصود تصمیم‌گیران کیهان، نه بزرگداشت ۹ دی بلکه تجمعات اخیر در کشور است زیرا قاعدتا در سالروز بزرگداشت یک حماسه، نیازی به «قیام» نیست و صرفا افراد به گرامیداشت یاد و خاطره آن حماسه می‌پردازند. اصولا «قیام» به معنای به‌پاخاستن و خیزش است که در خصوص سالروز ۹ دی، معنا و مفهومی ندارد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، طراح این تیتر، مفهوم واژه «قیام» را به درستی درک نکرده و انتخاب چنین تیتری - با خوش‌بینی - نوعی کج‌سلیقگی بوده است.

البته آنچه موجب می‌شود قدری در نیت دوستان محترم کیهان تردید کرد، این است که بلافاصله بعد از این تیتر، نوشته شده است «به فتنه‌گران اجازه موج‌سواری ندهید». اگر مقصود کیهان از «ملت قیام کرد»، اشاره به بزرگداشت سالروز ۹ دی باشد، دیگر «موج‌سواری فتنه‌گران» بی‌مفهوم است و اگر مقصودش تجمعات اخیر باشد، وجهه «قیام ملی» دادن به این تجمعات با توجه به آنکه در غیرقانونی بودن آنها تردیدی نیست، می‌تواند متضمن نوعی حمایت و تحریک باشد. آنچه از این دو تیتر برداشت می‌شود این است که کیهان به تجمعات اخیر به چشم «قیام ملت» نگاه می‌کند و آن را مورد حمایت قرار می‌دهد اما هشدار می‌دهد که این «قیام» نباید موجب «موج‌سواری فتنه‌گران» شود.

شاهدی دیگر بر این مدعا که نوعی شیطنت در تیتر یک کیهان وجود دارد، جمله‌ای به نقل از حسین شریعتمداری در سخنرانی دیروز وی در رشت است که نوشته «سختی معیشت و ناراضی کردن ملت، مأموریت فتنه‌گران نفوذی در دولت است». حماسه ۹ دی چه ارتباطی به معیشت مردم دارد که زیر تیتر مربوط به بزرگداشت ۹ دی، این جمله آمده است؟

در مجموع، این صفحه نخست تنها دو قضاوت را برای مخاطب پدید می‌آورد: یا کیهان به حمایت از تجمعات غیرقانونی پرداخته، یا افرادی که در تهیه صفحه نخست این روزنامه لااقل برای شماره امروز نظر داده‌اند، افرادی غیرحرفه‌ای بوده‌اند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای بابا تیتراژ همه روزنامه ها رو ول کنید.کیهان رو خودم میدونم اصلا اون .....من میگم که چرا دولت عرضه نداره تخم مرغ رو ثابت نگه داره؟

    • ایمان

      دیرنیست روزی که شما هم مثل کیهان سرعقل خواهید آمد.

    • بدون نام

      خدا ازت نگذره شریعتمداری که تنها دغدغه ت اینه که چرا ی دولت اصولگرا سر کار نیست

    • ارمان

      بابا این اصلا روزنامه نویسی بلد نیست دیدگاه سیاسی اجتماعی بلد نیست .
      فقط ی مقلده

    • بدون نام

      کیهان مانند روباه مکار است!!!!

    • بدون نام

      خدا دروغگوها رو رسوا کرد. ملت را از گرانی و سایه جنگ و تحریم ترسوندن و دولت رو گرفتن و حالا....

    • جانباز

      ننگ بر کیهان و صدا و سیما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج