جاباما
۶۵۴۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

در ادامه فعالیت های خصمانه غرب

بلوکه شدن پول نفت ایران در کره جنوبی

نزدیک به چهار میلیارد دلار در آمد ناشی از فروش نفت ایران که به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی، در کره جنوبی مسدود شده، دست‌کم تا پایان سال جاری میلادی نیز مسدود خواهد ماند.

نزدیک به چهار میلیارد دلار در آمد ناشی از فروش نفت ایران که به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی، در کره جنوبی مسدود شده، دست‌کم تا پایان سال جاری میلادی نیز مسدود خواهد ماند.

سال گذشته سئول به بانک مرکزی ایران اجازه داد که حساب‌های بانکی به واحد پولی کره جنوبی «وون» در آن کشور افتتاح کند. این اقدام در پی آن صورت گرفت که دولت کره به تبعیت از تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران شعبه بانک ملت در سئول را، به همراه ۱۰۱ شرکت ایرانی دیگر، در فهرست سیاه خود وارد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نزدیک به چهار میلیارد دلار در آمد ناشی از فروش نفت ایران که به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی، در کره جنوبی مسدود شده، دست‌کم تا پایان سال جاری میلادی نیز مسدود خواهد ماند.

شماری از منابع دولتی کره جنوبی که نامی از آنها برده نشده، به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که مبلغ مسدود شده تا کنون به «چهار تریلیون وون» (۳.۸۲ میلیارد دلار آمریکا) رسیده است. این منابع که به دلیل حساسیت موضوع نام و عنوان خود را فاش نکرده‌اند، می‌گویند این مبلغ تا پایان سال می‌تواند به میزان پنج میلیارد دلار نیز برسد.

هرچند تحریم‌های وضع شده سازمان ملل علیه ایران خریداران و فروشندگان فرآورده‌های نفتی غیرآمریکایی به ایران را مجازات نمی‌کند، اما به دلیل فشارها بر چرخش مالی و منابع پولی، پرداخت بدهی‌های نفتی به ایران از طریق بانک‌های خارجی را با دشواری‌هایی روبه‌رو کرده است.

درآمدهای نفتی بیش از نیمی از درآمد دولت ایران را تشکیل می‌دهد.

در هفته جاری، پالایشگاه‌های هندی نیز پس از هفت ماه کشمکش، بالاخره توانستند برای پرداخت حدود پنج میلیارد دلار بدهی خود بابت خرید نفت از ایران راهی پیدا کنند.

کره جنوبی از اصلی‌ترین مشتریان نفتی ایران به شمار می‌آید و روزانه به طور متوسط ۲۳۰ هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می‌کند.

به گزارش رویترز، سال گذشته سئول به بانک مرکزی ایران اجازه داد که حساب‌های بانکی به واحد پولی کره جنوبی «وون» در آن کشور افتتاح کند. این اقدام در پی آن صورت گرفت که دولت کره به تبعیت از تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران شعبه بانک ملت در سئول را، به همراه ۱۰۱ شرکت ایرانی دیگر، در فهرست سیاه خود وارد کرد.

ایران می‌تواند از موجودی حساب‌های خود به «وون» در کره جنوبی برای انجام معاملات تجاری با کره استفاده کند، اما حتی در صورت تبدیل مبالغ مازاد این معاملات به دیگر واحدهای ارز، هیچ راهی برای خروج نقدینگی یاد شده از کره نخواهد داشت چرا که بانک‌های بین‌المللی برای انتقال دارایی‌های مالی دولت ایران مشکل دارند و قادر به جابه‌جایی این پول نیستند.

رویترز همچنین به نقل از یک مقام کره‌ای نوشته است:«بانک مرکزی ایران به امید برداشت وجوه دریافتی از خریداران کره‌ای از جمله پالایشگاه‌ها در زمانی که احیاناً تحریم‌ها لغو شود، این پول را نگاه داشته است.»

کره جنوبی پنجمین واردکننده نفت خام در جهان است که بر اساس اطلاعات شرکت نفت ملی کره، نزدیک به ۹ درصد از کل ۲.۵۴ میلیون بشکه نفت مورد نیاز روزانه خود را در نیمه اول سال، از ایران خریداری کرده است.

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بلوکه شدن پول نفت ایران در کره جنوبی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      کی میشه ما به جایی برسیم که دیگه به فروش نفت احتیاج نداشته باشیم و فلکه های نفتو ببندیم و بعد اینها بیان التماس کنن که به ما نفت بدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج