۶۵۴۵۹۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

طرح مطالبه‌های مردمی؛ با کلام یا بی‌ نظمی؟

به دنبال انتشار خبر پخش سخنان رییس‌جمهوری از تلویزیون، جریان طرح مطالبه‌های مردمی از روحانی با هشتگ #روحانی_بگه در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال انتشار خبر پخش سخنان رییس‌جمهوری از تلویزیون، جریان طرح مطالبه‌های مردمی از روحانی با هشتگ #روحانی_بگه در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

به دنبال اعتراض‌های روز گذشته در برخی از شهرهای کشورمان با عنوان طرح مطالبات مردمی، امروز خبری مبنی بر پخش صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی از تلویزیون در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. اندکی از انتشار این خبر نگذشته بود که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، بویژه توئیتر با هشتگ #روحانی_بگه شروع کردند به طرح مطالبات خودشان از رییس‌جمهوری ایران و از او خواستند که تا در بخش‌هایی از سخنان خود درباره این موضوع‌ها نیز توضیح‌هایی ارایه بدهد.

فارغ از آنکه آیا پخش سخنان حسن روحانی از تلویزیون عملی شود یا خیر، این اقدام کاربران در شبکه‌های اجتماعی که اتفاقا به نظر می‌رسد فارغ از هر نوع کلیشه‌ی خودجوش بوده باشد، بار دیگر ثابت کرد که همچنان قدرت گفت‌وگو و نفوذ قلم در شنیدن فحوای کلام تاثیر بیشتری دارد تا فریاد و بی‌نظمی.

طرح مطالبات مردمی از روحانی که همچنان ادامه دارد و بر تعداد آن در شبکه‌های اجتماعی نیز افزوده می‌شود، بیانگر این موضوع است که بسیاری از معترضان به شرایط اقتصادی، این روش را برای طرح اعتراض‌ها و پیشنهادهایشان بیشتر می‌پسندند.

این اقدام که بیانگر افزایش سواد رسانه‌ای مردم برای بهره‌گیری از رسانه‌های اجتماعی به منظور طرح مطالبه‌ها و حتی اعتراض‌ها، محسوب می‌شود، به نوعی همان موضوعی است که از چند روز پیش مورد تاکید برخی از سیاست‌پیشگان و اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته بود.

در این زمینه به بخشی از توئیت اخیر حسام‌الدین آشنا - مشاور رییس‌جمهور - در این زمینه می‌توان اشاره کرد؛ «مسؤولان امنیتی و انتظامی باید با سعه صدر با اعتراضات مواجه شوند ولی هوشیار باشیم که در هیچ کشوری، هیچ کدام از این بحران‌ها در خیابان و بر بستر خشونت حل نشده است. باندهای دسیسه و نیرنگ حداقل دوبار ثابت کرده‌اند که می‌توانند توده‌ها را بفریبند.»

همچنین اسحاق جهانگیری - معاون اول رییس جمهور هشتم - دی‌ ماه در پنجمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، اظهار کرد: «ما برای حل مشکلات کشور باید به درک مشترکی از مسائل و تفاهم ملی برای حل آنها برسیم تا بتوانیم به راهکارهای مناسب و مورد تفاهم دست یافته و از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور بهره ببریم. همه جریان‌های سیاسی کشور در شرایطی می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند که کنار هم قرار بگیرند و یک جریان با حذف سایر جریان‌ها کشور را اداره کند. جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدالی که دغدغه امروز و فردای ایران را دارند باید در کنار هم قرار بگیرند. هشدارها و رهنمودهای رهبری واظهار نگرانی‌های چهره‌های دلسوز کشور باید جدی گرفته شده تا بتوانیم تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

معصومه ابتکار - معاون رییس جمهور -، محمدرضا عارف و علی مطهری - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی - و محسن هاشمی - رییس شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات - دیگر اهالی سیاست بودند که در این زمنه با همین رویکرد اظهار نظر کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش وعده وعید درموردفقروبیکاری چکارکردفقط مرزبازگذاشته افغانیای به راحتی میان ایران شغل وازایرانیاگرفتن ومنابع کشورومفت مفت میخورن بودجه۲۰۰سال کشورودارن اضافه مردم میگه اخراج میکنیم ونمیگین بیش از۱۰ملیون شغل گرفتن...؟؟!!!

    • مبین

      خداییش شما بگید مردم دیگه باید چیکار کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج