۶۵۴۸۲۹
۱۹ نظر
۵۰۰۴
۱۹ نظر
۵۰۰۴
پ

هر روز یک خبر خوش، هدیه دولتِ حرف به مردم!

روزنامه کیهان نوشت: دولت در حالی که وعده ایجاد ۹۰۰ هزار شغل را داده بود عملاً مشغول گران کردن قیمت‌ها است.

روزنامه کیهان نوشت: دولت در حالی که وعده ایجاد ۹۰۰ هزار شغل را داده بود عملاً مشغول گران کردن قیمت‌ها است.

وب‌سایت الف در این باره نوشت: نخستین سال از دومین دوره ریاست جمهوری حسن روحانی هم به نیمه‌های خود نزدیک شد. عملکرد دولت در حوزه سیاست داخلی و اقتصاد بیش از گذشته در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفت.
در این میان هم از ساختمان پاستور، هر دم خبری می‌رسد، یک روز افزایش قیمت بنزین و روز دیگر افزایش عجیب نرخ عوارض خروج از کشور! هنوز مردم در شوک این تصمیمات بودند که حذف یارانه چند میلیون نفر هم به آنها اضافه شد! همایش‌ها و نشست‌ها که عموماً جز خوراک خبری رسانه‌ها ارزش دیگری ندارند هم علی‌الدوام به قوت خود باقی است و محلی برای ارائه آمارهایی که هنوز مطرح نشده مردم از آنها آگاهند.
معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید «امروز بیکاری به یک ابرچالش تبدیل شده است»! سخنگوی دولت از وجود سه بیکار در هر خانه خبر می‌دهد، بیکارانی که دیگر نه تنها مدرک کارشناسی بلکه کارشناسی ارشد و دکتری هم دارند، خدا خیرتان بدهد اینها را که مردم نه تنها می‌دانند بلکه سالهاست با تمام وجود لمس کرده‌اند، اگر شما بزرگواران در این همایش‌ها و نشست‌هایتان هم اشاره‌ای به این آمار نداشته باشید، باز مردم به خوبی از این شرایط آگاه‌اند، چه بسا اگر از خودروهای پلاک سیاسی خود خارج شوید و بجای عبور از خطوط ویژه، سوار بر اتوبوس و مترو در کنار مردم روزی را به شب برسانید، بیش از اینها از عمق دردهایشان مطلع می‌شدید و آمار بس‌تکان‌دهنده‌تر و پربارتری هم برای ارائه در همایش‌هایتان به همراه داشتید. شاید ترافیک و ازدحام اتومبیل‌ها را از نزدیک مشاهده می‌کردید و برای این درد بی‌پایانی که جان مردم کلان شهرها را به لب و نفس‌هایشان را به خس‌خس انداخته هم چاره‌ای می‌اندیشیدید.
مسئولان محترمی که در دو دهه اخیر با تفسیر غلط از عدالت آموزشی و بی‌توجهی به زیرساخت‌های صنعتی و اقتصادی کشور با باز کردن بی‌حساب و کتاب درب دانشگاهها، امروز از ابرچالش بیکاری تحصیلکردگان سخن می‌گویند، وعده پیش‌بینی بیش از ۹۰۰ هزار فرصت شغلی در بودجه سال ۹۷ را هم می‌دهند.
اما پرسش اینجاست که کدام شغل؟ تکرار چنین وعده‌هایی ما را به یاد یکی از عبارات ظریف مهندس هاشمی‌طبا در مناظرات انتخاباتی می‌اندازد که در پاسخ به وعده ایجاد سالانه یک میلیون شغل می‌گفت: «اگر شما می‌گویید سالی یک میلیون شغل ایجاد می‌کنید، من ماهی یک میلیون شغل ایجاد می‌کنم و به هر بیکار یک قالب خشت‌زنی می‌دهم و می‌گویم بیایید این هم کار!»
هر چند واژه کارآفرینی هم در این سالها کم از زبان مسئولان شنیده نشده، اما به واقع چند نفر سرمایه و نبوغ لازم برای کارآفرینی را دارند؟ چقدر اخذ تسهیلات بانکی برای تولید و راه‌اندازی یک بنگاه اقتصادی برای عموم مردم فراهم است؟ مردمی که برای یک وام ازدواج پنج میلیونی باید از هفت خان عبور کنند و وارد معامله‌ای با بانک‌ها شوند که سود یک طرف آن فقط تضمین است! حال به نظر می‌رسد دولت با اقداماتی نظیر افزایش بی‌سابقه عوارض خروج از کشور مشکل کارآفرینی و درآمدزایی از طریق صنعت گردشگری را حل کرده باشد، اما وارونه!
سخنگوی دولت پس از انتقادات شدید مردم و رسانه‌ها از اعلام آمادگی دولت برای تعدیل قیمت‌های جدید بنزین و عوارض خروج از کشور و کاهش حذف شدگان از یارانه در بودجه ۹۷ خبر داد!

تصمیم اخیر دولتمردان این سؤال را در ذهن مطرح می‌کند که مگر دولت و کارشناسان آن پیش از طرح موضوعاتی از این دست، ساعت‌ها و شاید ماه‌ها مطالعه و کار کارشناسی پیرامون موضوعات مربوطه انجام نمی‌دهند که حال با بالا گرفتن انتقادها و فشارها سخن از تغییر آنها به میان می‌آید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مش قاسم

      کیهانیان چه کسانی را می خواهند جایگزین دولت
      روحانی کنند ؟ هشت سال قبل از دولت روحانی این مقاله ها و تیتر ها را نمی دیدیم. چه ضرری از روی کار آمدن دولت روحانی دیده‌اند؟

      پاسخ ها

      • محمد

        احمدی نژادیان یا همان سردسته فرقه زنبیلیه . در پاسخ به قسمت دوم سوآل شما باید عرض کنم که در آن موقع کاسبان تحریم نون خوبی میل می فرمودند که با روی کار اومدن آقای روحانی این نون به پاره آجر تبدیل شد !! ....

    • بدون نام

      اگر اقای روحانی کاری نکند.هیچکس دیگر در این مملکت نمیتواند از پس این مشکلات بر بیاید اینقدر خوشحال نباشید .مردم به رئیسی هم رای نمیدهند.

    • ایران من

      چه عجب... یکم حقیقتو نوشتین و کمتر سانسور کردین...

    • نرگس

      خدا پدرتو بیامرزه کیهان؛ یه بارم شده حرف حق زدی

    • بدون نام

      اقای شریعتمداری لطف کنید بگید با کدام خط اتوبوس به کیهان تردد می کنید ما هم بتونیم روی شما را زیارت کنیم
      همان رویی که دم از فقر مردم میزند ولی تیتر روزنا مه اش بیشتر دم از جنگ می زند تا حمایت از مردم فقیر

    • بدون نام

      کشور دردست یک تعدادافراد خاصی است وسرمایه این کشوررا بین و میکنندوهرزگاهی هم ممکن است از لای انگشتان انها یک چیزی برای مردم بیرون بریزد

    • بدون نام

      کیهان برو بمیر

    • بدون نام

      باز اینا آمارهایی که به نفع خودشون نیست میگن آقای شریعتمداری یادت رفته تو اون دولت نحس که خیلی سنگشو به سینه زدی چقدر کتمان آماری وجود داشت چند سال محموتی جرات نمیکرد نرخ تورمو بگه.... آقای شریعتمداری اگه یه ذره تو وجودت دغدغه مهدویت میدیدم اینقدر ازت متنفر نبودم اما همه میدونن خودتم بهتر از همه میدونی تنها دغدغه ت حاکم بودن اصول گرایی به جامعه ست

    • بدون نام

      دولت حرف!
      چه نام برازنده ای

    • بی نام

      دولت کاری کرده که دیگه جوانان نمیتونند خونه بزنن. آهن ک شاخه ۱۳هزارتومان بود، الان شده ۴۰هزارتومان. بعد با این اوضاع از کجا پول بیاریم خونه بزنیم. چجوری خونه دار بشیم تو این زمونه بی پولی

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری ودوستان کیهانی چطور احمدی نژاد یه شبه بنزین از 50تومان کرد 400تومان شما دلت برای مردم نسوخت دلار 1000تومانی را کرد 4000تومان شما دلسوخته این مردم نشدید لطفا ادای انسانهای دلسوز را برای ما بازی نکنید

    • بدون نام

      اینا میخوان از عوارض وحاملها وبنزین وشاید هم ویزیت دکترها باشه واینکه مالیات می
      گیرن شغل ایجا د کنن کجاخبر خوش ماداریم نابود میشویم هر کسی خبرخانه خودشوداره نخیر چنین چیزی نیست ماراضی نیستیم که ازاینها بردارن برای اشتغال

    • نیکا

      بازی با کلمات... بیچاره مردم ...بیچاره ما

    • بدون نام

      واقعاًروزنامه کیهان راست میگه،دولت بجزفقروگرانی هیچکاری انجام نداده.

    • بدون نام

      اینو درست میگه
      الان من سه سال دنبال وام اشتغال آم تا حداقل دست ده جوان را بگیرم
      تو هر اداره‌ای که میرم فقط اذیت و کارشکنی

    • . . .

      با حرف بدون پشتوانه ، بچه ۳ ساله هم از شما بهتر به آدم امید می دهد . کمتر ودعه سر خرمن بدهید .

    • بدون نام

      مطمعن باشید کیهان هم دلش برای مردم نسوخته و معلوم نیست جه نقشه ای برای حذب مخالفش کشیده اینجا همی جی سیاسیه فقط مردم مهم نیستن این وسط

    • ایرانی اصل

      همه دولت ها وعده دروغ میدهند بیچاره مردم ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج