۶۵۴۸۷۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ کاسبان زلزله در کانال‌های تلگرامی

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: اون زماني كه تلگرام قابليت ايجاد «كانال» رو در اختيار كاربراش قرار داد، هيچ‌كس فكرش رو نمي‌كرد كار به اينجا برسه. ابتداي كار اوضاع اين‌طوري بود كه هركسي از راه مي‌رسيد يه كانال به اسم خودش مي‌زد و با اد كردن ۲۰۰ نفر از كانتكت‌هاي گوشيش، علايق و استعدادهاي نهفته‌اش رو با ديگران به اشتراك ميذاشت.

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: اون زماني كه تلگرام قابليت ايجاد «كانال» رو در اختيار كاربراش قرار داد، هيچ‌كس فكرش رو نمي‌كرد كار به اينجا برسه. ابتداي كار اوضاع اين‌طوري بود كه هركسي از راه مي‌رسيد يه كانال به اسم خودش مي‌زد و با اد كردن ۲۰۰ نفر از كانتكت‌هاي گوشيش، علايق و استعدادهاي نهفته‌اش رو با ديگران به اشتراك ميذاشت.
مثلا كانال «مهندس اكبر خوش‌مرام» با محتواي عكس‌هاي زيبا از مناظر طبيعي ايران و جهان، خواص چايي و دمنوش، مضرات دوغ كه لا‌به‌لاي اين‌ها هم دلنوشته‌هاي خودش رو قرار مي‌داد. اما بعد از گذر از دوران «هر ايراني يك كانال شخصي» وارد دوران «هر ايراني يك كانال خبري» شديم. در اين دوران مردم به‌خاطر عدم اطمينان به خبرگزاري‌هاي داخلي از يك طرف و از طرف ديگه به‌خاطر قبول نداشتن يا عدم دسترسي به رسانه‌هاي خارجي، تصميم گرفتن خودشون وظيفه خطير خبرسازي و خبررساني رو به‌عهده بگيرن.
مثلا همون مهندس خوش‌مرام امروز كانالش رو تغيير كاربري داده و اسمش رو گذاشته «خوش‌نيوز» و داخلش گزارش لحظه به لحظه از وضعيت بازار ارز، روند صلح در خاورميانه، سياست خارجي آمریکا در دوران ترامپ و... گزارش ميده به مردم و البته هر از گاهي تجزيه و تحليل كارشناسي هم ميكنه در اين موارد! خبرهاي اين كانال به سبب اينكه از دل براومدن لاجرم بر دل هم مي‌نشينن و مورد قبول عموم مردم واقع ميشن. البته به عموم مردم بايد حقم داد توي زمونه‌اي كه خبرگزاري‌هاي رسمي، كانالشون رو تبديل كردن به دفتر تبادل و تبليغات و پیام‌های بازرگانی، به كانالاي خوش‌نیوزی رو بيارن.
واقعا اين‌قدر كه اين روزا كانال‌هاي خبري رسمي دغدغه جذب مخاطب دارن، كانال خانوماي فري و قيزميز ندارن! شما الان يه سر به سايت مركز زلزله‌نگاري بزنيد و آرشيوش رو نگاه كنين، مي‌بينيد كه چندين و چند ساله كه ما هر روز توي اقصي نقاط كشور لرزه‌هاي ۱.۵ ريشتر و زلزله‌هاي خفيفِ نامحسوس داريم ولي تا قبل از داغ شدن بحث لرزيدن تهران هيچ‌كس هيچ‌وقت بهشون اشاره‌اي نمي‌كرد.
اما الان ۱.۵ ريشتر كه خوبه، كافيه توي يكي از بيابون‌هاي اطراف تهران موبايل يه نفر ويبره شديد بخوره، تا همون لحظه ۲۰ تا از همين كانالي خبري معروف و مهم و پرمخاطب يه عكس قرمز بزنن و زیر کپشن بنويسن: «هشدار!! خبري فوري! دقایقی پیش تهران لرزيد. جزييات را در اينجا بخوانيد». آخه لامصب ملت با آهنگای مرحوم محمودجهان لرزه‌های بیشتر از اینو تجربه کردن، چرا الکی استرس میندازی به جون مردم؟ واقعا كه خدا پدر و مادر همون مهندس خوش‌مرام و كانالش رو بيامرزه كه حداقل واسه چهار تا ممبر بيشتر تبديل به كاسب زلزله نشده و از طريق لرزه انداختن به تن مردم با خبرهای زلزله‌محور، نون نميخوره!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج