جاباما
۶۵۵۳۲۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۵ ستاره بزرگی که در سال ۲۰۱۷ خداحافظی کردند

سال ٢٠١٧ برای فوتبالی‌ها سال تقریبا عجیبی بود؛ فارغ از ستاره‌های نوظهوری که در این سال در عرصه فوتبال به علاقه‌مندان در سراسر دنیا معرفی شدند، برای عده‌ای هم پایان خوشی نداشت؛ حداقل برای آن عده از تماشاگرانی که ستاره‌های مورد علاقه‌شان بی‌خیال فوتبال شدند و کفش‌هایشان را آویختند.

روزنامه شرق: سال ٢٠١٧ برای فوتبالی‌ها سال تقریبا عجیبی بود؛ فارغ از ستاره‌های نوظهوری که در این سال در عرصه فوتبال به علاقه‌مندان در سراسر دنیا معرفی شدند، برای عده‌ای هم پایان خوشی نداشت؛ حداقل برای آن عده از تماشاگرانی که ستاره‌های مورد علاقه‌شان بی‌خیال فوتبال شدند و کفش‌هایشان را آویختند. در این مطلب به پنج ستاره‌ای اشاره می‌شود که در سال ٢٠١٧ از دنیای فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرده‌اند. وجه‌تشابه این پنج ستاره این است که همگی در کارنامه حرفه‌ای‌شان قهرمانی در جام‌‌‌جهانی دیده می‌شود و روی‌هم‌رفته ٦٥ بازی در جام جهانی انجام داده‌اند.

ژابی آلونسو

او ١١ سال برای تیم ملی اسپانیا بازی کرد و در این مدت، ١١٤‌بار به میدان رفت؛ ٨٤ برد، ١٣ تساوی و ١٣ شکست، آماری بود که در این سال‌ها به‌جا گذاشت و ١٦ گل هم برای تیم ملی اسپانیا زد. آلونسو در جام‌های جهانی هم ١٣‌بار برای کشورش به میدان رفت که ٩ برد و چهار شکست داشت و دو گل هم به نام خودش ثبت کرد. در عرصه باشگاهی هم آلونسو فراز و نشیب‌های زیادی داشت؛ از درخشش در لیورپول گرفته تا خداحافظی در بایرن‌مونیخ. او که هیچ‌وقت در زندگی‌اش رابطه خوبی با زدن ضربات پنالتی نداشته، بهترین خاطره‌اش به فینال لیگ‌ قهرمانان اروپا در سال ٢٠٠٥ برمی‌گردد که تیمش بازی را ٣ بر صفر عقب بود و در نهایت بازی ٣-٣ شد. او در جریان بازی به‌طرز عجیبی خود را مشتاق نشان داد که ضربه پنالتی بزند؛ ضرب اولش گل نشد ولی ریباند همان توپ را به تور دروازه میلان چسباند. آن بازی با نتیجه ٣-٣ به ضربات پنالتی کشیده شد ولی دیگر رافا بنیتس، مربی وقت لیورپول، اجازه نداد او در ضربات پنالتی شرکت کند. لیورپول سرانجام آن بازی دراماتیک را برد. البته دیگر موضوعی که ژابی آلونسو را مطرح نگه داشته است، گل ٦٤ متری‌اش به نیوکاسل یونایند بود. او بعدا راهی رئال‌مادرید شد و در روزهای آخر فوتبالش به بایرن‌مونیخ پیوست. ژابی که سال ٢٠١٤ از فوتبال ملی خداحافظی کرده بود، سال ٢٠١٧ برای همیشه از فوتبال رفت.

فیلیپ لام

فیلپ ١٠ سال برای تیم ملی آلمان بازی کرد؛ در ١١٣ مسابقه‌ای که پیراهن آلمان را پوشید، ٨٢ برد، ١٨ تساوی و ١٣ شکست ثبت کرد و پنج گل ملی هم در کارنامه‌اش داشت. ٢٠ بار در جام‌های جهانی برای آلمان به میدان رفت که با آمار ١٥ برد، دو تساوی و سه شکست و یک گل زده، به کارش در این رقابت‌ها پایان داد. کاپیتان تیم بایرن‌مونیخ سال ٢٠١٤ از بازی‌های ملی با خاطره‌ای خوش خداحافظی کرد و سال ٢٠١٧ هم برای همیشه کفش‌هایش را آویخت. نکته جالب توجه درباره فیلیپ‌لام اینکه در دوران حرفه‌ای‌اش در سه دوره در ترکیب ١١ نفره تیم منتخب جام جهانی قرار گرفت. فقط جالما سانتوس و فرانتس بکن باوئر توانسته بودند چنین رکوردی به‌جا بگذارند.

کاکا

کاکا ١٤ سال پیراهن تیم ملی برزیل را به تن کرد؛ از ٢٠٠٢ تا ٢٠١٦. هرچند که در این مدت به هر دری که زد، تعداد بازی‌های ملی‌اش به عدد ١٠٠ نرسید. سرانجام با ٩٢ مسابقه و با ثبت ٦٥ برد، ١٨ مساوی و ٩ شکست به کارش پایان داد؛ هرچند که با ٢٩ گل ملی آمار بدی از خودش به جا نگذاشت. کاکا ١٠‌بار هم در جام‌های جهانی به میدان رفت که هشت برد و دو شکست و یک گل زده حاصل کارش بود. گل به یادماندنی او در فینال جام کنفدراسیون‌ها مقابل آرژانتین در سال ٢٠٠٥ که رأی به برتری ٤ بر یک سلسائو داد، یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین گل‌هایش با پیراهن تیم ملی برزیل است. آمار جذابی که کاکا به ثبت رسانده ١٠‌میلیون فالوئر در توییتر است! او اولین ورزشکار حرفه‌ای است که در سال ٢٠١٢ به مرز ١٠‌میلیون فالوئر رسید؛ رکوردی که بعد‌ها کریستیانو رونالدو و لبرون جیمز هم به آن رسیدند.

پیرلو

دو ایتالیایی خوش‌نقش هم سال ٢٠١٧ کفش‌هایشان را آویختند؛ یکی از آنها آندرئا پیرلو بود؛ او ١٣ سال پیراهن تیم ملی ایتالیا را به تن کرد و سال ٢٠١٥ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد؛ آن‌هم با ١١٦ بازی ملی. در این مدت پیرلو ٥٨ برد، ٣٨ تساوی و ٢٠ شکست را تجربه کرد و ١٣ گل هم زد. تعداد بازی‌هایش در جام‌های جهانی به ١١ بازی می‌رسد که با شش برد، دو تساوی و سه شکست همراه شد. در جام جهانی هم پیرلو یک‌بار موفق شد برای ایتالیا گلزنی کند. گل فراموش‌نشدنی دوران حرفه‌ای‌اش هم در جام جهانی ٢٠٠٦ زده شد؛ جایی‌که بازی اول ایتالیا در این جام مقابل غنا گره خورده بود، ولی خلاقیت پیرلو به کار آمد و لاجوردی‌ها گره را باز کردند. پیرلو اما بیشتر به‌علت پاس‌های دقیقش شهره شده است. او در جام جهانی ٢٠١٤ برزیل به تیمش کمک کرد در اولین دیدار آمار پاس صحیح عجیب و باورنکردنی ٩٣,١٩ درصد را داشته باشند و رکورد دانمارکی‌ها را که در سال ١٩٨٦ توانسته بودند مقابل اروگوئه ٩٢.٧٢ درصد پاس صحیح را ثبت کنند، بشکنند.

فرانچسکو توتی

توتی کمتر از بقیه اسطوره‌های مذکور در تیم ملی بازی کرد؛ او فقط هشت سال بین سال‌های ١٩٩٨ تا ٢٠٠٦ را برای کشورش بازی کرد. در این مدت ٥٨ بازی در کارنامه ثبت کرد که با ٣٣ برد، ١٦ تساوی و ٩ شکست همراه شد. تعداد گل‌های ملی توتی ٩ گل است که از این تعداد یکی را در جام جهانی زده؛ یک گل بعد از ١١ بازی. توتی در جام‌های جهانی شش برد، سه تساوی و دو شکست داشت. اسطوره باشگاه رم که تمام دوران حرفه‌ای‌اش را در همین باشگاه سپری کرد خاطره‌انگیزترین گلش را به دشمن دیرینه جالوروسی یعنی لاتزیو زد. سال ٢٠٠٢ او در برتری ٥ بر یک رم مقابل لاتزیو ضربه چپ تماشایی‌ای از فاصله ٢٠ متری زد و دروازه دشمن را در داربی ٩٦ رم فتح کرد. توتی با ٤٠ سال و ٢٤٣ روز، دهمین بازیکن مسنی است که در سری A ایتالیا بازی کرده ولی با همین سن، مسن‌ترین مهاجمی است که در این لیگ بازی کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج