۶۵۵۴۸۴
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

جت‌های لیزری به زودی وارد ناوگان آمریکا می‌شود

جت های لیزری نیروی هوایی ایالت متحده آمریکا به زودی با استفاده از اشعه های پرانرژی و نامرئیِ خارج شده از کانون های کوچک لیزری، اهداف دشمن را غیرفعال می‌کنند.

وبسایت کلیک - شهریار برور: جت های لیزری نیروی هوایی ایالت متحده آمریکا به زودی با استفاده از اشعه های پرانرژی و نامرئیِ خارج شده از کانون های کوچک لیزری، اهداف دشمن را غیرفعال می‌کنند.
جت‌های لیزری به زودی وارد ناوگان آمریکا می‌شود

ماشین ها و وسایل نقلیه تجهیز شده با جت های لیزری، یادآور شخصیت فیلم کاپیتان آمریکا است که به چنین سلاحی مجهز بود. روز ۶ نوامبر ۲۰۱۷، آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا با شرکت Lockheed Martin قراردادی به ارزش ۲۶.۳ میلیون دلار جهت توسعه سلاح های لیزرهای با انرژی بالا، ابعاد کوچک و سبک برای سوار کردن روی جت های جنگنده امضا کرد. Lockheed Martin یک شرکت دفاعی فعال در زمینه هوافضا در شهر Bethesda از توابع Maryland است.

جت های لیزری موضوع جدیدی در زمینه نظامی نیست، اما سیستم های لیزری قدرتمند و موثر برای سوار شدن روی جت های جنگنده، حجیم و بسیار سنگین هستند. به علاوه، بیشتر این لیزرها برای استفاده های زمینی و دریایی محدود هستند، ولی این رویه در حال عوض شدن است.

در سال ۲۰۱۵ شرکت Lockheed Martin برای آزمایش امکان سوار کردن لیزرهای قدرتمند روی هواپیما، پروازهای آزمایشی را با استفاده از هواپیماهای تحقیقاتی مجهز به این نوع لیزرها انجام داد. آقای Rob Afzal، متخصص ارشد سیستم جت های لیزری در Lockheed Martin، در بیانیه ای گفت:

اوایل سال جاری، ما یک لیزر کلاس ۶۰ کیلو وات را روی یک وسیله نقلیه زمینی، متعلق به ارتش ایالت متحده نصب کردیم.

در جایی از کتاب «۷ تکنولوژی که شیوه جنگیدن را عوض کرده اند» نوشته شده: آوردن سیستم لیزری به پلتفرم تست هواپیماها یک چالش جدید و متفاوت بوده و دیدن بلوغ این تکنولوژی در سفینه های فضایی بسیار هیجان انگیز است.

قرارداد آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا با شرکت Lockheed Martin در واقع بخشی از برنامه LANCE (پیشرفت های لیزری در زمینه ابعادِ نسل آینده) است که به دنبال ساخت یک لیزر با توان بالاست تا بتواند اهداف نظامیِ دشمن را از کار بیاندازد. برنامه LANCE علاوه بر تحقیق در زمینه سیستم های خنک کنندگی و هدف گذاری، محور اصلی مطالعات آزمایشگاهی نیروی هوایی آمریکا به اسم SHIELD را هم تشکیل می دهد.

برخلاف لیزرهای رنگی و گلوله مانندی که در فیلم جنگ ستارگان بین گروه ضربت و سربازان ضدشورش که به سمت عقب و جلو پرواز می کردند، دیده‌ایم، لیزرهای واقعی نامرئی هستند و با سرعت نور به سمت هدف حرکت می‌کنند. این سلاح ها می توانند در نابود و غیرفعال کردن راکت ها، هواپیماهای بدون سرنشین و وسایل نقلیه به کار برده شوند. گاهی حتی ممکن است کوچکترین علامتی از خسارت برجا نگذارند (برخی از لیزرها چاله هایی سوزانده شده روی اهداف خود بر جای می گذارند).

لاکهید مارتین (Lockheed Martin) زمانی را پیش بینی می کند که لیزرهای عادی با وزن بسیار کم ساخته می شوند. سربازان با این سلاح تجهیز شده و تهدیداتی که تا چند سال قبل اصلا وجود نداشت می توانند همه چیز را نابود کنند. برای مثال، ارتش آمریکا توانست با استفاده از این جت های لیزری، هواپیماهای بدون سرنشین و مواد منفجره ای را که قبلا با تسلیحات قدیمی منهدم نمی شد، با این سیستم غیرفعال و خنثی کند. هدف این کمپانی از تسلیحات قدیمی، پرتابه های فیزیکی مانند موشک و گلوله است.

آقای Doug Graham، معاون مسئول سیستم های موشکی و برنامه های پشرفته شرکت Lockheed Martin در بیانیه ای در سال ۲۰۱۵ اظهار داشت:

طرح فوق العاده برجک لیزری، هواپیماهای تاکتیکتی را برای داشتن همان مزایایِ سیستم اسلحه لیزری در کشتی ها و وسایل نقلیه آماده می‌کند.

بر اساس مفاد قرارداد مورد اشاره، Lockheed Martin تا سال ۲۰۲۱ موظف به برنامه ریزی آزمایش های مربوط به نوعی اسلحه لیزری پیشرفته روی جت های جنگنده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      یا پیغمبر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج