۶۵۵۷۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

نمایندگان قاطعانه بودجه را به نفع مردم رد کنند

رویداد ۲۴ نوشت: حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر بر این عقیده است که بودجه سال ۹۷ ایراداتی را دارد که عمدتاً بدون ملاحظات نوشته‌شده است و فشاری را بر مردم وارد می‌کند، مانند افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حذف بیش از ۳۰ میلیون یارانه بگیر که طبیعتاً مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند، به همین دلیل معتقدم این مباحث باید از بودجه ۹۷ حذف شود.

رویداد ۲۴ نوشت: حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر بر این عقیده است که بودجه سال ۹۷ ایراداتی را دارد که عمدتاً بدون ملاحظات نوشته‌شده است و فشاری را بر مردم وارد می‌کند، مانند افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حذف بیش از ۳۰ میلیون یارانه بگیر که طبیعتاً مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند، به همین دلیل معتقدم این مباحث باید از بودجه ۹۷ حذف شود.

شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که بودجه سال ۹۷ تا این اندازه پرسروصدا شود. سروصدایی که درنهایت منجر به اعتراضات خیابانی مردم هم شد.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان پس از بحث و بررسی‌های فراوان دخل‌وخرج یک سال آینده را آماده و آن را طی لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم تا مجلس نیز پس از بررسی و اصلاح، آن را تصویب کند.

از همان ابتدا با انتشار جزییات بودجه، انتقادات به آن به اوج خود رسید، از انتقاد به پیشنهاد افزایش قیمت عوارض خروج از کشور تا افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حذف یارانه بیش از ۳۰ میلیون یارانه بگیر. رکود و وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی و انتشار جزئیات بودجه میلیاردی برخی از نهادهای فرهنگی-مذهبی باعث شد تا خشم مردم به اوج خود برسد و برای اعتراض به آن، دست به اعتراضات و تجمعات خیابانی بزنند.

این اعتراضات در همان ابتدا باعث شد تا مجلس و دولت برای افزایش قیمت ۵۰ درصدی بنزین عقب‌نشینی کنند. در همین خصوص برخی از اعضای کمیسیون تلفیق در خبری اعلام کردند که بنزین ۱۵۰۰ تومانی منتفی و احتمالاً بنزین در سال جدید با قیمت ۱۲۰۰ تومان عرضه خواهد شد. این اولین تأثیرگذاری اعتراض مردم در بخش اقتصادی بود. به طبع مردم از وضعیت اقتصادی ناراضی و خواهان اصلاح امور به‌ویژه در بخش اقتصادی- سیاسی هستند؛ و به نظر می‌رسد که بهتر باشد نمایندگان و مسئولان مربوطه برنامه‌های کشور را به‌گونه‌ای تدوین کنند تا فشار اقتصادی بر مردم وارد نشود.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۷، گفت: مهم‌ترین اشکالی که به لایحه بودجه امسال واردشده این است که بر اساس واقعیت‌ها تنظیم‌نشده، بلکه بر اساس یکسری تصمیماتی بسته‌شده است که ملاحظات اجتماعی در آن دیده نشده است.

دلیگانی ادامه داد: حذف یارانه بیش از ۳۰ میلیون نفر و همچنین عدم افزایش عدد یارانه نقدی و از سوی دیگر پیشنهاد افزایش قیمت حامل‌های انرژی، موضوعاتی هستند که تبعات آن از سوی دولت مشخص نشده است. من شخصاً در هفته گذشته دو بار پیشنهاد دادم یا دولت این لایحه را پس بگیرد و بعد از اصلاح بازهم به مجلس برگرداند، یا اینکه مجلس به‌صورت کلی این لایحه را رد کند. اگر دولت لایحه را پس می‌گرفت و بر اساس دخل‌وخرج خود، آن را اصلاح می‌کرد فکر می‌کنم روند بهتری بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت در بودجه سال ۹۷ در تلاش بوده که به وضعیت اشتغال توجه کند اما به واقعیات و منابعی که باید برای اشتغال تامین شود توجهی نکرده است. دولت باید برنامه منسجم و منطبق بر واقعیات را در راستای اشتغال جوانان و مردم تنظیم می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه بابیان اینکه از همکارانم در مجلس می‌خواهم که قاطعانه بودجه ۹۷ را به نفع مردم رد کنند، تصریح کرد: اگر مجلس نمی‌تواند کلیات بودجه ۹۷ را رد کند، حتماً دو تبصره ۱۴(حذف یارانه بگیران) و ۱۸ (افزایش حامل‌های انرژی) که با زندگی روزمره شهروندان در ارتباط است را حذف کنند.

حاجی دلیگانی با اشاره به اعتراضات و تجمعات اخیر مردم در سایر شهرهای ایران، تصریح کرد: مردم نگرانی‌هایی را دارند که باید به آن‌ها را مرتفع کرد. موضوع بیکاری جوانان در سال‌های اخیر یکی از موضوعات مورد بحث و انتقاد است. در سال‌های اخیر فرصت‌های شغلی آن‌چنان نبوده است. موضوع بعدی، بحث تورم و رکود تورمی است. از یک‌سو رکود در دادوستد مردم حاکم است و از سوی دیگر واردات بی‌رویه کالاهای خارجی که مشابه آن‌ها در داخل وجود دارد و عدم اقدام جدی و راهبری در این مسیر، از موضوعاتی است که موجبات دلخوری و نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش دیگری از نگرانی‌های مردم گفت: اصل ۱۴۰ قانون اساسی و لزوم توجه به آن‌یکی از مباحثی است که همواره مورد خواسته مردم بوده است. به نظر می‌رسد حدود ۱۰۰ هزار نفر از مدیران عالی‌رتبه که از ابتدای انقلاب تاکنون بر سر کار بوده‌اند باید تمامی اموالشان موردبررسی قرار بگیرد و آنچه را که طبق قانون به دست آورده‌اند را برای خود برداشته و مازاد آن به بیت‌المال برگردانند. روسای جمهور، معاونین، وزرا، نمایندگان مجلس، قضات و سایر مقامات عالی‌رتبه شامل این اصل می‌شوند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، ادامه داد: معتقدم برای رفع مشکلات کنونی مردم، باید در سطح مقامات عالی‌رتبه تصمیماتی در قالب چندین بند گرفته و برای مردم اعلام شود تا مردم در جریان امور و برنامه‌های صورت گرفته قرار بگیرند. اکنون فرصت مناسبی برای جراحی نقاط چرکین است، جراحی که هرچند ممکن است درد و خون‌ریزی داشته باشد اما قطعاً مفید خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه با اشاره به انتقادات به‌ردیف بودجه‌های برخی از نهادها، خاطرنشان کرد: یکدست صدا ندارد، من در مباحث مختلف اعلام کردم که نمایندگان باید برای اصلاح امور با یکدیگر همراه باشند. من بارها سعی کردم تا از وزرا سؤالاتی را در خصوص موارد متعدد مانند اتباع بیگانه، قراردادها و غیره بپرسم. در ابتدا تنها بودم اما زمانی که سؤال خود را مطرح می‌کردم و وزرا نمی‌توانستند پاسخ قانع‌کننده‌ای را بگویند، سایر نمایندگان نیز مجاب نمی‌شدند و طبعاً نظارت بیشتری را صورت می‌دادند. به همین دلیل است که معتقدم در بحث بودجه و سایر موضوعات دیگر، نمایندگان باید همکاری‌های لازم را داشته باشند.

حاجی دلیگانی بابیان اینکه به مردم قول می‌دهیم که پای عهدی که با آنان بسته‌‌ایم ثابت‌قدم بمانیم، تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با تمامی تخلفات و تبعیض‌ها بجنگیم تا انشا الله به سمت پیشرفت و عدالت محوریِ هرچه بیشتر حرکت کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چی شده که تازه نگران شدید ؟؟؟!!!!!

    • بدون نام

      فقط شما سر و صدا می کنی در دولت های ۹و ۱۰ کجا بودی؟

    • سعید

      عجیب

      پاسخ ها

      • محمد

        ازاین پیش نهادها زیادشده ولی اخرسر توفیقی به حال من دردمندنکرده

    • حسین

      تشکر از این نماینده محترم

    • بدون نام

      امیدوارم پشت مردم باشی

    • بهمن

      این تنها راه درسته ضمن اینکه کسری بودجه باید از منبعِ چند شغله هایِ بازنشسته و چند حقوق بگیران و نجومی بگیران و اضافه بیکاری بگیران و بدون کار حقوق بگیران وگیرندگان وام بلاعوض که پس هم نمیدهند باید جبران شود

    • مهدی

      مجلس. عصاره ملت است

    • پ

      تصویبش می کنند .

    • بدون نام

      زمانی که دلار از 1000تومان به4000تومان رسید شما و دوستان نماینده همفکراتان نگران نبودید الان یادتان افتاده

    • بدون نام

      نمایندگان ما همه خوب هستند

    • رضا

      یارب

    • بدون نام

      نمی خواد یارانه بدید فقط جوابگوی بودجه باشید.

    • بدون نام

      ای گاش قبل از اعتراضات به فکر بودید
      شغل ایجاد میشه اگه چند شغله ها و بازنشستگان تو خونه بشینن و کار رو به جوانها بسپارن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج