جاباما
۶۵۵۹۰۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خيز دموكرات‌ ها برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

در حالي كه تنها يك سال از دوره رياست‌جمهوري چهارساله دونالد ترامپ مي‌گذرد، اما طبق روال معمول سياست در امريكا حزبي كه خارج از كاخ سفيد قرار دارد تلاش مي‌كند گزينه‌هاي خود را براي سنجش افكار عمومي در رسانه‌ها مطرح كند.

روزنامه اعتماد: در حالي كه تنها يك سال از دوره رياست‌جمهوري چهارساله دونالد ترامپ مي‌گذرد، اما طبق روال معمول سياست در امريكا حزبي كه خارج از كاخ سفيد قرار دارد تلاش مي‌كند گزينه‌هاي خود را براي سنجش افكار عمومي در رسانه‌ها مطرح كند.
اكنون حزب دموكرات كه خارج از كاخ سفيد قرار دارد رفته رفته به دنبال ارزيابي گزينه‌هاي مطرح انتخابات رياست‌جمهوري سال ٢٠٢٠ است كه در اين ميان تعدادي از افراد در حال مطرح شدن هستند. يكي از قوي‌ترين گزينه‌هاي مطرح شده معاون رييس‌جمهور پيشين جو بايدن است كه بيش از هركس ديگري اكنون براي ورود به كارزار انتخاباتي مطرح مي‌شود. او اكنون قصد دارد وارد كمپين‌هاي انتخاباتي دموكرات‌ها براي انتخابات مياندوره‌اي سال٢٠١٨ شود.
طبق برنامه‌ريزي انجام شده بايدن ابتدا به ايالت‌هايي مي‌رود كه هيلاري كلينتون توانست در انتخابات رياست‌جمهوري سال ٢٠١٦ در آنها برنده انتخابات شود و حالا بايدن مي‌تواند در گام اول هم جايگاه دموكرات‌ها را در اين مناطق تقويت كند و هم‌سنگ محكي براي او باشد تا محبوبيت خود را براي انتخابات ٢٠٢٠ارزيابي كند. با اين وجود بسياري انتظار دارند كه بايدن براي انتخابات مياندوره‌اي در مناطق متعددي از امريكا براي كمك به كمپين دموكرات‌ها حاضر شود.
اما خبرگزاري ان‌بي‌سي در ارزيابي خود ميان نامزدهاي احتمالي رياست‌جمهوري دموكرات‌ها بايدن را تنها گزينه نمي‌داند. در حالي كه دونالد ترامپ در طول يك سال به صورت ميانگين محبوبيتي زير٤٠ درصد داشته است، بسياري از دموكرات‌ها اميدوار شده‌اند كه اجازه ندهند دونالد ترامپ بيش از يك دوره در كاخ سفيد باقي بماند. در فهرست نامزدهاي احتمالي دموكرات‌ها مي‌توان ليستي از فرمانداران، سناتورها، اعضاي مجلس نمايندگان، شهرداران و حتي مي‌توان يك كشتي كج كار قديمي را ديد كه به نظر مي‌رسد همگي دوست دارند شانس خود را محك بزنند. بسياري از رقباي احتمالي نيز مثل بايدن ٧٥ ساله قصد دارند در طول امسال بيشتر وقت خود را صرف سفر به ايالت‌هاي مختلف براي حمايت از نامزدهاي ديگر كنند، يك روش قديمي براي آزمايش محبوبيت افراد كه مي‌خواهند خود را به عنوان نامزد رياست‌جمهوري معرفي كنند.
محبوبيت افراد را مي‌توان در چند بخش ارزيابي كرد، افرادي كه در معرض انتخاب جديد قرار داشته باشند مي‌توانند به نوعي محبوبيت خود را به طور رسمي امتحان كنند. افراد ديگر نيز ميزان محبوبيت خود را با جمع‌آوري كمك‌هايي كه براي حزب جمع‌آوري مي‌كنند و ميزان حضور افراد در كمپين‌ها مورد سنجش قرار مي‌گيرند.

با اين وجود برخي نامزدهاي حزب علاقه‌مند هستند به آيووا و نيوهمپشاير سفر كنند. چرا كه اين دو ايالت نخستين ايالت‌هايي هستند كه در آن انتخابات درون حزبي به شكل كاكس و راي‌گيري عمومي برگزار مي‌شود و اين سفرها مي‌تواند سنجش مناسبي براي آنها داشته باشد. برخي از افرادي كه در اين بين مطرح هستند بخشي از كمپين‌هاي خود را راه‌اندازي كردند و در حال استخدام افراد و كاركردن برروي كمپين خود هستند. در حال حاضر فعاليت در حزب دموكرات به‌شدت قابل ملاحظه است. چرا كه با وجود اينكه سه رييس‌جمهور گذشته از جمله باراك اوباما، جورج بوش و بيل كلينتون بدون رقيب حزبي وارد رقابت شدند اما احتمالا دونالد ترامپ با رقيب درون حزبي مواجه خواهد شد و بايد به مانند ساير نامزدها درگير انتخابات داخلي شود و معمولا روساي جمهوري كه درگير انتخابات درون حزبي مي‌شوند در نهايت اميد آنها براي پيروزي در رقابت‌هاي نهايي كمرنگ مي‌شود. اصل ماجرا نيز زماني آغاز مي‌شود كه انتخابات ميان دوره‌اي در سال ٢٠١٨ به پايان مي‌رسد و از آن به بعد رقابت داخلي در حزب دموكرات آغاز مي‌شود و تنور انتخابات رياست‌جمهوري به شكل جدي داغ مي‌شود.

يكي از گزينه‌هاي اصلي در اين رقابت كه ممكن است دوباره وارد كارزار شود، برني سندرز است. او بطور بالقوه از جمله افرادي است كه به دنبال رياست‌جمهوري است. او در طول كمپين درون‌حزبي دموكرات‌ها براي سال ٢٠١٦عملا يك سازمان و جنبش سياسي را به وجود آورد كه كماكان خاكسترهاي آن باقي مانده كه مي‌تواند برني سندرز بر آتش آن بدمد. يكي از هواداران سندرز به ان‌بي‌سي گفت: اين يك كمپين دايمي است. ما فقط منتظر سندرز براي بازگشت به ميدان جنگ هستيم. اما اين يك واقعيت است كه سندرز در سال ٢٠٢٠حدود هشتاد سال سن خواهد داشت و قطعا شرايط سختي براي اجراي اين كمپين دارد.

كريستين گيلبرند، سناتور نيويورك از ديگر گزينه‌هاي مهم دموكرات‌ها به شمار مي‌آيد.
او بايد در انتخابات سال جاري بايد دوباره شانس خود را براي انتخاب شدن امتحان كند. او فعاليت بسيار زيادي در زمينه سوء رفتارهاي جنسي انجام داد و تلاش‌هاي بسيار زيادي در كنگره براي حقوق خانواده‌ها و اطمينان از اينكه زنان حقوق برابر با همتايان مردشان داشته باشند، انجام داد. او توانسته كميته‌هاي سياسي را راه‌اندازي كند كه از نامزدهاي زن براي اداره امور حمايت مي‌كند و از سال ٢٠١١ توانسته حدود ٤/١ ميليون دلار براي براي كمپين‌هاي انتخاباتي مختلف دموكرات‌ها كمك دريافت كند كه بخش زيادي از اين پول‌ها از طريق فعالان اجتماعي و حتي كاركنان مختلف جمع شده است.
در حال حاضر سناتورهاي برجسته دموكرات از جمله اليزابت وارن، كوري بوكر و كامالا هريس در حال ارزيابي اوضاع هستند تا ببينند مي‌توانند براي ورود به رقابت‌هاي اصلي درون حزبي وارد كارزار رقابتي شوند يا خير؟
كوري بوكر از جمله سناتورهايي بود كه براي كمك به داگ جونز در انتخابات آلاباما وارد كارزار انتخاباتي او شد. بوكر روي فردي سرمايه‌گذاري كرد كه توانست به عنوان اولين دموكرات از سال ١٩٩٢ در آلاباما به سنا راه پيدا كند. جونز در آلاباما از حمايت جدي زنان و سياهپوستان برخوردار بود. در طول سال‌هاي ٢٠٠٨ و ٢٠١٦ اوباما و كلينتون در انتخابات پيشين رياست‌جمهوري در ايالت‌هاي جنوبي توانسته بودند با آراي افريقايي- امريكايي‌تبارها به ويژه زنان سياهپوست كه معمولا بيش از مردان راي مي‌دهند آراي خوبي كسب كنند.

بوكر به دليل سياهپوست بودن خود مي‌تواند جامعه سياهپوستان جنوب امريكا را به خوبي با خود همراه كند. اما به گفته اعضاي ارشد كانون سياهپوستان امريكا آنها خواهان كانديدايي هستند كه بتواند در آيووا و نيوهمپشاير كه برخلاف انتظار دونالد ترامپ برنده شد، برنده شود.

چندين شهردار نيز در صف دموكرات‌هايي قرار دارند كه مي‌خواهند وارد ليست نامزدها شوند.
اريك گارچتي از لس‌آنجلس، ميچ لندريو لوييزيانا و پتي بوتيگيگ اينديانا از جمله افرادي هستند كه در حال بررسي راي‌دهندگان براي ورود به كارزار انتخاباتي هستند. بيل دي بلاسيو، شهردار نيويورك نيز همين كار را انجام مي‌دهد و قصد دارد به مناطقي هم سفر كند و همچنين تعداد بسيار زيادي اسم مطرح است كه مي‌خواهند وارد كارزار انتخاباتي شوند.
اين شرايط نيز به دليل آن به وجود آمده است كه دموكرات‌ها ترامپ را به‌شدت آسيب‌پذير مي‌بينند. محبوبيت او كمتر از ٤٠درصد است و دموكرات‌ها در انتخابات سال گذشته نشان دادند كه انگيزه بيشتري نسبت به جمهوريخواهان دارند. بسياري از دموكرات‌ها و حتي جمهوريخواهان پيش‌بيني مي‌كنند كه احتمال دارد دونالد ترامپ حتي به دلايلي در انتخابات٢٠٢٠ حضور نداشته باشد.
سناريوهاي متعددي پيش روي او قرار دارد. برخي معتقدند كه استعفا مي‌دهد، يا به دلايلي از دفتر خارج مي‌شود يا حتي ممكن است خود از انتخاب مجدد انصراف دهد يا حتي حزب او را براي انتخاب مجدد كنار بگذارد. به طور مثال استيو بنن، استراتژيست ارشد سابق كاخ سفيد معتقد است كه ترامپ تنها ٣٠ درصد احتمال دارد كه بتواند دوره رياست‌جمهوري خود را به پايان برساند. با اين حال از صحبت‌هاي ترامپ بر مي‌آيد كه با اميد زيادي قصد ورود به كارزار انتخاباتي دارد و حتي در حال برنامه‌ريزي براي ورود به رقابت‌هاي انتخاباتي است.
اما دونالد ترامپ در درون حزب خود نيز بي‌رقيب نيست. او در حال حاضر با يك رقيب اوليه به نام جان كسيچ، فرماندار فعلي اوهايو روبه‌رو است. حتي گزينه‌هاي ديگري همچون ميت رامني نيز در اين ميان مطرح هستند. بن سس، سناتور نبراسكا يا سناتور جف فليك از آريزونا كه از منتقدان جدي ترامپ محسوب مي‌شوند از جمله گزينه‌هاي مطرح هستند. تام كول، رييس سابق كميته جمهوريخواهان به ان‌بي‌سي مي‌گويد اگر ترامپ بخواهد به عنوان نامزد بعدي رياست‌جمهوري خود را معرفي كند، بعيد است كه كسي غير از او در نهايت به عنوان نامزد نهايي معرفي شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج