۶۵۵۹۱۲
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

گرانی بی سر و صدای خودرو در ناآرامی!

روزنامه وطن امروز نوشت: ۲ روز پس از بازگشایی سایت ثبت سفارش خودرو، کرمان موتور در اقدامی شگفت، قیمت برخی محصولات خود را بیش از ۴۰ میلیون تومان افزایش داد. این برای چهارمین بار در ۳ ماه گذشته است که محصولات گروه کرمان‌موتور گران می‌شود.

روزنامه وطن امروز نوشت: ۲ روز پس از بازگشایی سایت ثبت سفارش خودرو، کرمان موتور در اقدامی شگفت، قیمت برخی محصولات خود را بیش از ۴۰ میلیون تومان افزایش داد. این برای چهارمین بار در ۳ ماه گذشته است که محصولات گروه کرمان‌موتور گران می‌شود.
جالب‌تر آنکه مدل‌های گران شده برای ۲۰۱۷ بوده و واردکنندگان در حال ثبتارش واردات خودروهای ۲۰۱۸ هستند و روشن نیست که این شرکت بر چه اساسی قیمت‌ها را تا این اندازه بالا برده است. به ‌طور قطع خودروهایی که مشمول این افزایش قیمت شده‌اند مربوط به ثبتارش‌های قبلی بوده و در مدت زمان تعطیلی سایت ثبت سفارش به کشور وارد شده‌اند، بنابراین در این مدت،‌ افزایش قیمت ارز و افزایش نرخ تعرفه چندان متوجه این خودروها نبوده که بخواهد آنها را گران کند. شرکت کرمان موتور در تاریخ ۱۱ دی‌ماه با ابلاغ بخشنامه‌ای، ۶ خودرو را گران کرد. کرمان موتور پیش از این نیز در قالب مصوبه‌های مختلف قیمت محصولات خود را افزایش داده بود.
براساس این ابلاغیه، سانتافه با رشد ۴۲ میلیون تومانی با قیمت ۳۰۹ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. بررسی‌ها نشان می‌دهد محصولات کرمان‌موتور برای چهارمین بار در ۳ ماه گذشته گران شده‌ و این شرکت قیمت محصولات خود را در مدت ۳ ماه تا ۵۹ میلیون تومان افزایش داده است به طوری که سوناتا با افزایش قیمت ۴۸ میلیون تومانی و سانتافه نیز با افزایش ۵۹ میلیون تومانی همراه بوده است. قیمت محصولات این شرکت در دی‌ماه افزایش چشمگیری داشته تا آنجا که نسبت به مهر ماه قیمت سوناتا ۲۰۱۷ با رشد ۴۸ میلیون تومانی به ۱۹۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سانتافه نیز با افزایش ۵۹ میلیون تومانی به ۲۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.
همچنین کرمان‌ موتور در مهرماه قیمت النترا، سوناتا،‌ توسان و سانتافه را افزایش داده بود و در آذرماه نیز قیمت سوناتا و سانتافه را دوباره بالا برد. در جدیدترین قیمت‌‌گذاری این شرکت نیز در دی‌ماه امسال قیمت هیوندایی ۲۰I، النترا اکسنت، توسان، سانتافه و سوناتا افزایش پیدا کرده است. این تغییر قیمت‌ها در مهرماه، ۷ آذر و ۱۱ آذر و همچنین در دی‌ماه اتفاق افتاده است. در این شرایط قیمت سوناتا ۲۰۱۷ در دی‌ماه نسبت به قیمت ۱۱ آذر، ۲۹ میلیون تومان افزایش یافته و سانتافه ۲۰۱۷ نیز در این مدت رشد قیمت ۴۲ میلیون تومانی را تجربه کرده است. این در حالی است که با توجه به تعیین‌تکلیف تعرفه واردات خودرو و ثبت سفارش خودروهای وارداتی، فعالان بازار پیش‌بینی می‌کردند قیمت برخی خودروها روند کاهشی داشته باشد.
کرمان موتور تعادل بازار را به هم زد
در همین باره سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل تهران به فارس گفت: در حال حاضر قیمت سانتافه ۲۰۱۷ توسط کرمان‌موتور ۳۰۹ میلیون تومان تعیین شده که در واقع نوع ساده سانتافه است، این در حالی است که با محاسبه تعرفه ۹۵ درصدی و دلار۴۳۵۰ تومانی، قیمت سانتافه فول مدل ۲۰۱۸ معادل ۲۸۵ میلیون تومان خواهد بود. وی با بیان اینکه روشن نیست دلیل این افزایش قیمت محصولات کرمان‌موتور چه چیزی بوده است، افزود: این اتفاق باعث تحریک بازار خواهد شد زیرا در شرایطی که انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار مطرح است، افزایش قیمت نمایندگی می‌تواند باعث به‌هم زدن تعادل بازار شود.
مؤتمنی تصریح کرد: با توجه به از سرگیری ورود خودرو به کشور در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده و همچنین افزایش تنوع خودروهای قابل عرضه در بازار و اضافه شدن چند شرکت جدید در واردات محصولات‌شان به ایران، پیش‌بینی‌ها مبنی بر تمایل فروشندگان به عرضه خودروهای وارداتی با سود کمتر و در نتیجه کاهش قیمت‌ها در بازار است. به گفته وی، قیمت سانتافه در حالی ۳۰۹ میلیون تومان تعیین شده که تا یک ماه پیش قیمت آن در بازار ۲۱۳ میلیون تومان بود و خریداران پول بیشتری بابت آن پرداخت نمی‌کردند. قیمت این خودرو در بازار پیش از افزایش قیمت اخیر حدود ۲۷۷ میلیون تومان بود.
افزایش ۱۱۰۰درصدی تعرفه هیبریدی‌ها
اگر چه تلاش‌ها برای ترویج استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش آلودگی هوا است اما در ابلاغیه‌ جدیدی که به تازگی از سوی دولت ابلاغ شده، تعرفه این نوع خودروها ۱۱ برابر و ۱۱۰۰ درصد رشد داشته است. براساس تصمیم‌گیری‌ها به دلیل مصرف پایین بنزین و آلایندگی کم خودروهای هیبریدی، دولت به عنوان مشوق، تعرفه ۴ درصدی را برای واردات این نوع خودروها در نظر گرفته بود اما در دستورالعمل جدید این رقم به ۴۵ درصد رسیده است که رشد ۱۱ برابری یا ۱۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.
به‌عنوان نمونه تا پیش از این به‌دلیل تعرفه پایین خودروهای هیبریدی، در عمل قیمت این نوع خودروها در بازار از نمونه‌های بنزینی کمتر بود و اگر خودروهای سوناتای شرکت هیوندایی را در نظر بگیرید، گران‌ترین تیپ نوع هیبریدی این خودروها در بازار ۱۹۰ میلیون تومان بود اما نمونه بنزینی همین خودروها حداقل ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رفت. تفاوت قیمت‌ها در بعضی مدل‌ها حتی به ۳۰ میلیون تومان هم می‌رسید. مسؤولان دولت باید شفاف کنند که چطور و با کدام مبنای منطقی، تعرفه خودروهای بنزینی را حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد اما تعرفه خودروهای هیبریدی را حدود ۱۱۰۰ درصد افزایش داده‌اند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کرانی بی صدا هم نیست دلار ببین چند شده هميچي کرون شده بازم

    • سلیمان خزاعی

      آنقدر گران کنید تا جانتان در بره مال ی عده خاصه ۴درصدی ها

    • بیخیال

      بخور بخور طبق معمول
      کاش کمی بخور بخور هم برای این ملت بود
      ..........

    • بدون نام

      وقتی پراید چهار میلیونی را کردید 22 میلیون فکر نکردید مردم فقر ناراحت است به فکر پر کردن جیب اقازاد هایتان بود به فکر مردم عادی نبودید هیچ وقت نبودید الان تماشا کنید روحانی اون قصر را از کجا پولش را اوردی جلو تلویزیون جواب بده تو چی جوری می فهمی مردم کار و پول نان ندارد وقتی جیب شما ها پر از طلا است جواب بدهید

    • بدون نام

      اینا هم تا تقي به توقي بخوره زودی قيمتاشون میبرم بالا .چه خبرتون حرام حلال سرتون نميشه

    • عسل

      مردم نخرن .نمیمیرین اگر ماشین سوار نشین .هر چی به سرمون بیاد حقمونه .هر چی قیمتها رو میبرن بالاتر بیشتر میخرن‌

    • i.r

      بجهنم که گرون شده چیز عادی نیست ی قیمت تخم مرغ نمیتونن ثابت کنن چ برسه ماشین

    • بدون نام

      واقعا کجای دنیا ماشین یکشبه بیش از ۵۰میلیون میره روش......؟؟؟؟؟!!!

    • بدون نام

      مردم باید خرید ماشینهای بیکیفیت داخلی رو تحریم کنند.وبا گرانی انها نیز مبارزه کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج