۶۵۶۰۳۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چهارمین جشنواره جام جم برگزار می شود

چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم پس از یک وقفه چهارساله در بهمن ماه امسال برگزار می شود.

خبرگزاری ایرنا: چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم پس از یک وقفه چهارساله در بهمن ماه امسال برگزار می شود.
چهارمین جشنواره جام جم برگزار می شود
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صدا و سیما، معاون سیمای این سازمان در مراسم اعطای احکام اعضای هیات داوران چهارمین جشنواره جام جم و رونمایی از سایت این جشنواره، گفت: این اعضا علاوه بر هنرمندی و توانمندی در عرصه‌های تخصصی جشنواره سیما از منزلت بالاتری نیز برخوردارند و می‌توانند منصفانه، عالمانه و هنرمندانه در خصوص آثار تولیدی همکاران قضاوت کنند.
سید مرتضی میرباقری افزود: یکی از ضرورت‌های برگزاری جشنواره این است که کسانی که در عرصه های مختلف برنامه‌سازی انرژی‌هایشان را معطوف به تولید آثاری در زمینه ‌های فیلم و سریال، پویانمایی، مستند، مسابقه و سرگرمی کرده و توان و خلاقیت بیشتری صرف کارشان کرده اند معرفی و از تلاششان قدردانی شود.
وی هدایت توانمندی‌های برنامه‌سازان و ایجاد انگیزه برای کار را از عواید برنامه‌سازی جشنواره دانست و گفت: اگر برنامه‌سازان بدانند آثارشان مورد توجه قرار گرفته و برگزیده شده‌اند انگیزه بیشتری برای ارائه کارهای باکیفیت و جذابتر پیدا می‌کنند.
میرباقری با اشاره به جمعیت بالای جوانان کشور گفت: اگر در خصوص تحولات روز جامعه و نیازهای جوانان آگاهی نداشته باشیم در ارائه برنامه های اثرگذار توفیقی کسب نخواهیم داشت.
معاون سازمان صدا و سیما همچنین با تأکید بر اینکه تجربه و شناخت باید پشتوانه برنامه سازی در این رسانه باشد، گفت: با وجود مخاطبان میلیونی در داخل کشور و همچنین مخاطبانی در منطقه و خارج از کشور، وظیفه سنگینی بر دوش ما است و باید با شناخت نیازها، موانع و کمبودها و با توجه به عواملی چون بازیگر، اسپانسرها و مصالح سازمان برای نیل به اهداف رسانه تلاش کرد.
وی افزود: این جشنواره می‌تواند توجه علاقه مندان به فرهنگ این مرز و بوم را جلب کند و ضمن معرفی توانمندی برنامه سازان صدا و سیما عزم مسئولان کشور را برای پشتیبانی از رسانه ملی برانگیزد.
میرباقری با بیان اینکه اکنون برجسته‌ترین برنامه سازان تلویزیونی و سرآمدان این حرفه برای تولید آثار جدید مشغول برنامه سازی هستند، گفت: نگارش فیلمنامه بیشتر این آثار در مراحل پایانی است و برخی نیز در مرحله پیش تولید قرار گرفته‌اند که مستلزم حمایت سازمان هستند.
وی زمان برگزاری چهارمین جشنواره جام جم را بهمن ماه اعلام کرد و این جشنواره را مجالی برای پرداختن به 400 هزار ساعت برنامه تولیدی و یک میلیون ساعت برنامه پخش شده دانست.

جشنواره‌های موضوعی در طول سال برگزار می‌شوند

دبیر چهارمین جشنواره جام جم نیز در این مراسم با بیان اینکه جشنواره چهارم پس از وقفه‌ای چهارساله برگزار می‌شود، گفت: جشنواره امسال فقط به قالب‌های سریال و نمایشی، پویانمایی، مستند و مسابقات می‌پردازد و جشنواره سال آینده به دیگر قالب‌های برنامه سازی خواهد پرداخت.
محمد احسانی از برگزاری جشنواره‌های موضوعی سیما در طول سال خبر داد و هدف از برگزاری جشنواره را ایجاد رونق در برنامه سازی در حوزه های تخصصی خواند.
وی با بیان اینکه فعالیت دبیرخانه جشنواره از سه ماه پیش آغاز شده است، گفت: انتخاب آثار به شبکه ها سپرده شده و آن‌ها در بازه زمانی یک ماهه برای هر قالب ۵ اثر انتخاب و به دبیرخانه ارسال کرده اند.
احسانی از فعالیت ۴ دبیرخانه تخصصی به عنوان معین دبیرخانه اصلی جشنواره خبرداد که دبیرخانه سریال و نمایشی در سیما فیلم، مسابقات در شبکه سه، پویانمایی در مرکز صبا و مستند در شبکه مستند تشکیل می‌شود و این دبیرخانه ها نتایج نهایی را به دبیرخانه اصلی اعلام خواهند کرد.
مدیر شبکه نسیم، مجید کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه را به عنوان دبیر اجرایی و رضا رشیدپور مجری و تهیه کننده برنامه حالا خورشید را به عنوان دبیر رسانه ای جشنواره معرفی و اعلام کرد: این جشنواره علاوه بر داوری تخصصی در خصوص برنامه ها به نظر مخاطبان در زمینه برنامه ها توجه می‌کند که این نظر سنجی در برنامه «حالا خورشید» شبکه سه مطرح و نتایج آن نیز در جشنواره اعلام می‌شود.
در این مراسم از سامانه اطلاع رسانی چهارمین جشنواره جام جم به نشانی festival.irib.ir رونمایی شد که شامل بخش‌های متنوع از جمله نظرسنجی از مخاطبان در خصوص برنامه ها می‌شود.

در پایان مراسم شادمهر راستین، مجید میرمیران، حسن بشکوفه، همایون اسعدیان و امیر بوالی به عنوان داوران بخش نمایشی و سریال؛ مرتضی رزاق کریمی، ارد عطارپور، محمد علی فارسی، مهدی یادگاری و محمد صدری به عنوان داوران بخش مستند؛ عیسی بلوکات، نورالدین سبحانی، سونیا پوریامین، زهره گوهرشادی و غلامرضا میرحسینی به عنوان داوران مسابقات تلویزیونی و حسین ساری، امیرمحمد دهستانی، مصطفی رحماندوست، محمدعلی صفورا و بهرام عظیمی به عنوان داوران بخش پویانمایی احکام داوری در بخش های جشنواره تلویزیونی سیما را از معاون سیما دریافت کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج