جاباما
۶۵۶۱۴۴
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

پاسخ روسیه به درخواست آمریکا درباره ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در پاسخ به درخواست واشنگتن برای تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران گفت: واشنگتن باید به خاطر بیاورد چگونه حقوق بشر در آمریکا رعایت می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در پاسخ به درخواست واشنگتن برای تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران گفت: واشنگتن باید به خاطر بیاورد چگونه حقوق بشر در آمریکا رعایت می‌شود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به اظهارات نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل که روز سه‌شنبه خواستار تشکیل نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک و شورای حقوق بشر این سازمان در ژنو شد، واکنش نشان داد.

وی اظهار داشت: نیکی هیلی گفت که آمریکا به دنبال تشکیل جلسه فوری شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل است. تردیدی وجود ندارد آمریکا نیز چیزهای زیادی برای گفتن به جهان دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: به‌عنوان مثال، هیلی می‌تواند تجربه کشورش درباره پراکنده کردن معترضان را به اشتراک بگذارد و بگوید که چطور دستگیری‌ها و سرکوب‌های گسترده‌ای در جریان اعتراضات جنبش وال استریت انجام داده است و اینکه چطور با اعتراض‌های (شهر) فرگوسن برخورد شد.

هیلی روز سه‌شنبه ضمن درخواست برای تشکیل جلسه شورای امنیت درباره ایران گفت: ما نباید ساکت بمانیم. مردم ایران در تلاش برای رسیدن به آزادی خود هستند.

وی همچنین مدعی شد که اعتراضات انجام شده در ایران از سوی عوامل خارجی ترتیب داده نشده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در بیانیه‌ای به این اظهارات نیکی هیلی در سازمان ملل واکنش نشان داد و اقدام وی را "اشک تمساحی تهوع آور" دانست.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران سخنان مداخله جویانه نماینده آمریکا و سایر مقامات آمریکایی را در حمایت از خشونت و اغتشاش به شدت محکوم می‌کند. این سخنان برای سرپوش گذاشتن بر سیاست‌های شکست خورده آمریکا و متحدانش در منطقه بیان شده است و می‌خواهند از این طریق از مردم شجاع و شریف ایران انتقام بگیرد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: مداخلات آمریکا در ایران از کودتای ۲۸ مرداد تاکنون کارنامه‌ای خونین و ننگین بوده است. تهدیدات و یاوه‌گویی‌های نماینده آمریکا در سازمان ملل حمایت از خشونت‌طلبی و آتش‌افروزی در ایران محسوب می‌شود. امنیت و ثبات ایران در چهاردهه گذشته متکی به مردم بوده است و مردم ایران با وجود جوسازی‌های اخیر از حقوق و دستاوردهای انقلاب اسلامی حفاظت خواهند کرد و اجازه نخواهند داد خشونت و ویرانگری، این حقوق ذاتی و دستاوردهای تاریخی را تخریب کنند؛ چراکه حافظه تاریخی ملت ایران هنوز خاطره جنایات و ذلت تحمیلی رژیم دیکتاتوری تحت حمایت آمریکا را فراموش نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      حالا نیکی هیلی امریکایی ... هم دلسوز ما شده خاک بر سر اوباشی که نیکی هیلی امریکایی دلسوز او شده باشد .

    • حسن

      اگر ابرقدرت چه امریکا وروسیه واتحادیه اروپا دست ازسرمردم برمیداشتند واگر دولت مردان این مملکت به حق یارویاور مردم ایران بودن واگرفضای سیاسی بازترمیشد واگر اختلاس وگرونی ودزدی وهزاران مصیبت دیگر ازاین مملکت رخت برمی بست این دردانه خدا ایران من بهشت میبود یاحق

    • بدون نام

      آخ حرف دل من

    • بدون نام

      خواهشا به روسیه بگوید در امور داخلی ایران دخالت نکند ما از روسیه متنفریم

    • رضا

      این سخنان بیشتر به حسین شریعتمداری میخوره تا سخنگوی دولت روسیه .آخه این همه وقایع تاریخی را بیشتر مردم ایران هم به یاد نمیارند تا برسه به زاخاورا

    • بدون نام

      خودمونیم ، امریکا بد جوری حالش گرفته شد هم در عراق ، هم در سوریه ، هم در ایران.....تررامپ فکر کرد ایران هم مثل عراق و سوریه است فیلمشو برداشت آورد در ایران پیاده کنه....

    • بدون نام

      عدالت کجاست .حقوق .نجومی چرا حقوق ۹۳۰ چرا برای کارگر ۴۵ هزار یارانه چرا .بنزین ۱۵۰۰.چرامسکن گران چرا.وام ازدواج نبست چرا . .بی محلی به مردم چرا.اختلاس .تلیاردی چرا ....

    • بی نام

      اون که سواره هست هیچ وقت از پیاده خبر نداره تا پیاده اش نکنی درک نمیکنه.میتازه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج