۶۵۶۲۵۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

چاووش اوغلو: موضوع ایران، مسئله داخلی است

وزیر خارجه ترکیه ضمن انتقاد از مواضع تند رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل در قبال ایران تأکید کرد که این یک موضوع داخلی است و آنکارا مخالف هرگونه مداخله خارجی است.

خبرگزاری فارس: «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه (امروز) با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران درباره تحولات اخیر در برخی شهرهای ایران، «پ ک ک» و «یگان‌های مدافع خلق» در سوریه و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، گفت‌وگو کرد.

بنا به گزارش روزنامه ترکیه‌ای «دیلی صباح»، چاووش اغلو جزئیاتی درباره دیدار با وزیر خارجه ایران در اختیار خبرنگاران در آنکارا قرار داد.

وزیر خارجه ترکیه گفت که ظریف به وی گفته است که اوضاع در ایران به بدی و گستردگی آن چیزی نیست که رسانه‌ها به تصویر می‌کشند.

چاووش اوغلو گفت که مخالف هرگونه مداخله خارجی در قضیه ایران است زیرا این یک موضوع داخلی است و ترکیه امیدوار است که ثبات و صلح به زودی در ایران برقرار شود.

اظهارات وی در حالی مطرح شده است که ترامپ و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آشکارا از آشوب‌های ایران حمایت کردند و رئیس‌جمهور آمریکا خواستار برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل درباره این موضوع شد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد که ترامپ تنها به واسطه موضع ضدایرانی خود، چنین خواسته‌ای را مطرح کرد و این موضوع هیچ بعد سیاسی ندارد و بنابراین این اقدام ترامپ هیچ نتیجه‌ای در برنخواهد داشت.

این دیپلمات ترکیه‌ای همچنین تصریح کرد که دولت فعلی ایران توسط مردم در انتخابات برگزیده شده است و گفت که کشورها باید از اظهارنظرات دوگانه در حین انتقاد از ایران بپرهیزند.

وی ادامه داد: «تا امروز روشن بوده است که چه کسی به دنبال دامن زدن به مشکل در ایران بوده است. اگر قرار است تغییری ایجاد شود، باید از طریق انتخابات باشد».

این مقام ترکیه‌ای همچنین تصریح کرد که اظهارات «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران درباره اعتراضات مسالمت‌آمیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چاووش اوغ ازتجربه دخالت آم شیطان بزرگ درکودتای کشورش بهره عاقلانه برده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج