۶۵۶۳۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آیت‌الله مهدوی کنی

روحانی به مطالبات همه مردم پاسخ دهد

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: رییس‌جمهور باید مشکلات مردم را تحمل کند و به مطالبات همه مردم پاسخ دهد.

خبرگزاری تسنیم: رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: رییس‌جمهور باید مشکلات مردم را تحمل کند و به مطالبات همه مردم پاسخ دهد.

مراسم افتتاحیه چهاردهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری با حضور اکثریت اعضا به‌ریاست آیت‌الله مهدوی‌کنی در ساختمان قدیم مجلس با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم آغاز شد.

در افتتاحیه این اجلاس آیت‌الله مهدوی‌کنی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: این ایام سالگرد شهادت شهید رجایی و باهنر و مرحوم شهید دستجردی است و این ایام معطر به شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی است. این هفته برای ما الهام‌‌بخش و برای استمرار راه شهداست و مردم نیز از ما می‌خواهند که راه شهدا را ادامه دهیم.

وی افزود: امروز مجلس خبرگان رهبری با حضور اکثریت اعضا برگزار شد که برای ما الهام‌بخش است و اگر ما الآن این مجلس را داریم، آثاری از اثر شهداست، زیرا اگر آنها از کشور اسلامی دفاع نمی‌کردند، ما الآن اینجا نبودیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآن گفـت: شهدا کسانی بودند که در قولی که به خدا داده بودند صادق بودند، زیرا برای این تعهد باید استقامت داشته باشند. بر این اساس عده‌ای رفتند و وظیفه خود را انجام دادند و عده‌ای نیز منتظر ماندند تا وظایف خود را انجام دهند و ما این تعهد را برای ادامه راه خود لازم داریم.

آیت‌الله مهدوی‌کنی با اشاره به انفجار دفتر نخست‌وزیری نیز گفت: انفجار نخست‌وزیری حادثه‌ای بزرگ برای کشور و انقلاب ما بود و از جهتی نیز وسیله‌ای برای بقای انقلاب به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: آن روز من هم باید در آن مجلس می‌بودم و از وزارت کشور به من زنگ زدند که ساعت ۲:۱۵ بعدازظهر جلسه شورای عالی برگزار می‌شود و شما نیز به این مجلس بیایید، ولی بر اثر خستگی من ساعت ۲:۳۵ از خواب بیدار شدم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وقتی از خواب بیدار شدم، کمیته مرکزی انهدام در ساختمان نخست‌وزیری را اعلام کرد که من آن دفتری را که همیشه شورای عالی در آنجا تشکیل می‌شد نگاه کردم که در حال اشتعال بود و سپس برگشتم، ولی خبر نداشتم که آنها شهید شده بودند.

آیت‌الله مهدوی‌کنی با تأکید بر اینکه آن روز، روز سختی برای ملت و انقلاب بود، تصریح کرد: کسی که در آن روزها به همه مسئولان دلداری می‌داد، وجود امام بود که مانند کوهی ایستاد و بعد از آن نیز امام دستور دادند برای کسانی که شهید شدند جایگزین قرار دهید و فرمودند: آنها به بهشت رفته‌اند و شما نیز به‌دنبال کار خود بروید. راه و روش امام در تمام حوادث سنگین به همین صورت بود و امام ما را راهنمایی کرد که باید استقامت داشته باشیم و راه را ادامه دهیم.

وی با بیان "ما هیچ‌گاه نباید امام و شهدا را فراموش کنیم" اظهار داشت: یکی از خصوصیات رجایی این بود که می‌گفت: "من مقلد امام هستم" و یکی از خصوصیات دیگر رجایی اعتقاد به روحانیت بود.

رئیس مجلس خبرنگان رهبری افزود: در آن زمان که بنده وزیر کشور بودم، در مسافرت‌هایی که با شهید رجایی می‌رفتیم، وی حاضر نمی‌شد که جلوتر از بنده وارد هواپیما شود و می‌گفت: شما روحانی هستید و نباید عقب‌تر از من باشید.

آیت‌الله مهدوی‌کنی با بیان اینکه سال‌هاست که ابدان گمنام شهدا را می‌آورند، ولی هنوز کسانی که در راه خداوند شهید شدند تمام نمی‌شوند، اظهار داشت: برادران در مجلس خبرگان، خبرگانی که از رهبری صیانت می‌کنند و راهی را که شهدا ترسیم کرده‌اند ادامه دهیم.

وی با اشاره به مسئله انتخابات نیز اظهار داشت: در این ایام مسئله انتخابات ریاست جمهوری مطرح بود. ریاست جمهوری امر مهم و از ارکان انقلاب است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انتخابات خوبی بود و مردم باشکوه و جدیت در این انتخابات شرکت کردند و بالاخره حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی رئیس‌جمهور شد و من نیز مانند همیشه به ایشان تبریک می‌گویم و ان‌شاءالله فردا می‌آید که سخنان قبل از دستور را داشته باشد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی با بیان "تبریک را به ۳ معنی عرض می‌کنم"، تصریح کرد: معنای اول برای شادباش و تحیت است که به‌نوعی امری تشریفاتی است و معنای دوم نیز دعا است.
وی در مورد معنای سوم تبریک نیز اظهار داشت: معنای سوم جنبه تقاضا و مطالبه را دارد و از نظر معناشناسی به‌معنای خیر کثیر است و در قرآن نیز مبارک مصداقاً در جایی آورده شده است که دارای خیر عمومی است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کلمه مبارک به‌معنای موجودی است که واقعاً خیر عام داشته باشد، گفت: ما این معنای سوم را به‌عنوان یک خواست عمومی از مقام ریاست جمهوری می‌خواهیم، زیرا خودشان نیز در یک نطقی بیان کردند که رئیس‌جمهور همه مردم هستند؛ بنابراین اگر رئیس‌جمهور همه مردم شد باید خیرش به همه برسد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی با اظهار "ممکن است ما نیز به آقای روحانی رأی نداده باشیم"، تصریح کرد: وقتی رهبری حجت‌الاسلام روحانی را تنفیذ کردند، تقاضای ما نیز مشروط است، همان‌طور که تنفیذ رهبری مشروط است و آقای روحانی نیز باید مشکلات را تحمل کند، همان‌گونه که پذیرفته است که باید با این مشکلات دست و پنجه نرم کرد. البته خداوند در قرآن فرمودند که پس از سختی آسانی است و ما امیدواریم خدا بر دولت شما لطف را مقدر کند.

وی با بیان "امیدواریم شما (رئیس‌جمهور) بتوانید مشکلات را برطرف کنید"، تأکید کرد: مردمی که رأی دادند در عین حال مسلمان هستند و مسائل مادی و معنوی با هم می‌خواهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج