۶۵۶۳۶۱
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

بازی تاریخی ایران و ترکیه پس از ۴۵ سال

فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرد تیم ملی این کشور در دیداری دوستانه میزبان شاگردان کارلوس کی‌روش خواهد بود.

ورزش سه: فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرد تیم ملی این کشور در دیداری دوستانه میزبان شاگردان کارلوس کی‌روش خواهد بود.

دور جدید تمرین ملی‌ پوشان فوتبال ایران در راه آماده‌سازی جام جهانی پس از پایان مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر که روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود، به مدت یک روز و نیم با حضور بازیکنان داخلی آغاز خواهد شد تا کارلوس کی‌روش شاگردانش را طبق وعده‌اش به سطح آمادگی لژیونرها برساند.

از روز شنبه هفته آینده تا پایان مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر که در روزهای دهم الی دوازدهم اسفندماه برگزار می‌شود، بازیکنان ملی پوش داخلی یک روز و نیم پس از اتمام بازی‌هایشان در اختیار کادر فنی تیم ملی خواهند بود؛ اما تمرینات چند روزه و اردوهای شاگردان کی‌روش با حضور تمام نفرات از هفته دوم اسفندماه برگزار می‌شود و از همان مقطع دیدارهای تدارکاتی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

تا به امروز به طور رسمی نام حریفان تیم ملی ایران مشخص نشده، ولی بنابر اعلام کی‌روش، تیم ملی ایران دو روز پیش از سفر به روسیه برای حضور در جام جهانی، روز دوازدهم خردادماه ۹۷ مسابقه‌ای تدارکاتی که از آن به‌عنوان دیدار خداحافظی ملی پوشان در تهران و ورزشگاه آزادی یاد شده، به مصاف تیم ملی الجزایر خواهد رفت؛ البته پس از این اظهار نظر کی‌روش برخی رسانه‌های خارجی و الجزایری عنوان کرده‌اند این بازی تدارکاتی در فروردین ماه ۹۷ برگزار خواهد شد؛ اما هرچه هست، به نظر می‌رسد دیدار دوستانه ایران با این تیم آفریقایی قطعا صورت می‌گیرد.

کی‌روش چندی پیش اظهار نظر کرده بود در تلاش هستند دیدارهای تدارکاتی با تیم های اروپایی مطرح مثل صربستان، ترکیه، رومانی، کرواسی، بوسنی، بلغارستان و حتی ایتالیا داشته باشند که بنابر اعلام فدراسیون فوتبال ترکیه، مسابقه دوستانه تیم ملی ایران با آنها نهایی شده است.

فدراسیون فوتبال ترکیه ساعاتی قبل اعلام کرد تیم ملی این کشور روز هفتم خردادماه ۹۷ در ترکیه میزبان تیم ملی ایران که در جام جهانی ۲۰۱۸ با تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه است، خواهد بود.
بازی تاریخی ایران و ترکیه پس از 45 سال

با این اوصاف به نظر می‌رسد، تیم ملی ایران علاوه بر ترکیه، حداقل یک مسابقه تدارکاتی دیگر با یک تیم اروپایی سرشناس دیگر در دستور کار قرار داده تا شبیه‌سازی دیدارهای حساس جام جهانی با پرتغال و اسپانیا را انجام داده باشد.

طبق برنامه قبلی تیم ملی ایران که نخستین مسابقه خود در جام جهانی را روز بیست و پنجم خردادماه ۹۷ با مراکش انجام می‌دهد، ۱۱ روز پیش از این بازی راهی روسیه می‌شود و طی این مدت یک دیدار دوستانه دیگر در کشور میزبان این رقابت‌ها برگزار می‌کند.
گفتنی است، تیم‌های ملی ایران و ترکیه تاکنون ۶ بار به مصاف هم رفته‌اند که چهار پیروزی سهم ترکیه‌ای‌ها بوده و دو مسابقه هم با تساوی به پایان رسیده و آخرین بازی این دو تیم مقابل هم نیز مربوط به سی‌اُم دی‌ماه ۵۲ می‌شود که تیم ایران با نتیجه یک بر صفر شکست خورده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماه مه دقيقاً چه ماهيه

      پاسخ ها

      • پرسپولیس

        سه ماه دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج