۶۵۶۴۲۷
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

دولت برای همسان سازی حقوق ها فکری کند

نایب رئیس کانون بازنشستگان شهرستان تهران ضمن تاکید بر اینکه علی رغم اقدامات صورت گرفته برای افزایش حقوق‌ها، هنوز هم حقوق دریافتی بازنشستگان کفاف هزینه‌های زندگی آنها را نمی‌دهد گفت: ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و شرایط زندگی برایشان مشکل است که امیدواریم در این دولت فکری برای همسان سازی و افزایش حقوق‌ها شود.

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس کانون بازنشستگان شهرستان تهران ضمن تاکید بر اینکه علی رغم اقدامات صورت گرفته برای افزایش حقوق‌ها، هنوز هم حقوق دریافتی بازنشستگان کفاف هزینه‌های زندگی آنها را نمی‌دهد گفت: ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و شرایط زندگی برایشان مشکل است که امیدواریم در این دولت فکری برای همسان سازی و افزایش حقوق‌ها شود.

علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چالش‌ها و مشکلات پیش روی صندوق‌های بازنشستگی بویژه سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: همانطور که بارها مسئولان اعلام کرده‌اند اگر بدهی‌های تامین اجتماعی تسویه نشود و چاره‌ای برای خروج از بحران‌های فعلی اندیشیده نشود، در آینده با مشکلات بزرگتری دست به گریبان می‌شویم.

وی افزود: علیرغم آنکه وضعیت سازمان تامین اجتماعی در دولت‌های نهم و دهم مطلوب نبود اما در چند سال اخیر تلاش‌های خوبی جهت جبران حقوق بازنشستگان که در دوره گذشته حتی رشد کمتر از نرخ تورم داشت، صورت گرفته است.

نایب رئیس کانون بازنشستگان شهرستان تهران با بیان اینکه البته این میزان دریافتی حقوق هم کفاف زندگی همه بازنشستگان را نمی‌کند گفت: مطالبات صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی در حال پیگیری است و امیدواریم آنچه شایسته بازنشستگان است تحقق پیدا کند. از جمله انتظارات کارگران و بازنشستگان برقراری ثبات مدیریتی، ارتقای شان و منزلت بازنشستگان، افزایش خدمات رفاهی و درمانی و همسان سازی حقوق بازنشستگان است.

دهقان‌کیا با اشاره به بهبود نسبی خدمات درمانی در مراکز ملکی تامین اجتماعی گفت: البته تحمیل شدن هزینه‌ به تامین اجتماعی در پی اجرای طرح تحول سلامت و مطرح شدن مباحثی جهت جدا کردن بخش درمان از این سازمان و پیوستنش به وزارت بهداشت انتقادات بسیاری از سوی جامعه کارگران و بازنشستگان به دنبال داشت. درمان بخش جدایی ناپذیر سازمان تامین اجتماعی است.

عضو کانون بازنشستگان استان تهران با استناد به آمارهای ارائه شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار کرد: در حال حاضر ۵۵میلیون و ۳۸۲هزار نفر تحت پوشش صندوق‌های بیمه‌ای هستند که در واقع ۶۹ درصد جمعیت کل کشور را شامل می‌شود. همچنین تعداد بازنشستگان تامین اجتماعی حدود سه میلیون و تعداد بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است. صندوق بازنشستگی فولاد ۸۳ هزار و صندوق بازنشستگی عشایر ۴۷۰۰ بازنشسته دارد و بتدریج شاهد هستیم که شمار مستمری بگیران نسبت به شمار شاغلان تحت پوشش در حال افزایش است.

وی ادامه داد: از مجموع بازنشستگان، ۶۰ درصد حداقل بگیر هستند و شرایط زندگی برایشان مشکل است که امیدواریم در این دولت فکری برای همسان سازی و افزایش حقوق آنها شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      آیا دولت مردان ما (نجومی بیگیران بی دغدغه ) نمیدانند کارمندان سازمانها و اداراتی چون شهرداری که جزء لایحه خدمات کشوری نشده اند چقدر حقوق میگیرند. و هنوز نظام هماهنگ حقوقند.چرا بفکر این قشر زحمتکش میستید.

    • بدون نام

      شمارو بخدا فکری بحال قشر تحصیلکرده بکنید چکار کنیم ما نه پارتی داریم نه از خانواده شهدا ....

    • بدون نام

      دولت قول داده امسال همسان سازی حقوق بازنشستگان خصوصافرهنگیان رااجرانمایدومابی صبرانه منتظراحکام همسان سازی هستیم

    • بدون نام

      چه فکری کندزرزد۱۰%افزایش سال جدیدوخداد%افزایش خودشان همین بازنشسته هاانشاالله کمراین دولت رامیشکنند

    • بدون نام

      دولت و فکر ؟مگه دولت فکر کردن میدونه چیه ؟دولت فقط فیلتر کردن و میدونه چیه چون خیلی فوری فوتی انجامش داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج