جاباما
۶۵۶۴۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نيكبخت: كريمی نبايد گوشت قربانی شود

عليرضا نيكبخت‌واحدي همچنان جزو گزينه‌هاي جذاب براي گفت‌وگو محسوب مي‌شود.

وبسایت روزنامه گل: عليرضا نيكبخت‌واحدي همچنان جزو گزينه‌هاي جذاب براي گفت‌وگو محسوب مي‌شود.

بازيكن سابق تيم ملي كشورمان كه به تازگي سري به تمرين استقلال زده در مورد شرايط سرخابي‌ها و حتي حضور فيلمش در جشنواره ميلان با ما به گفت‌وگو پرداخت.

چه شد كه به تمرين استقلال رفتي؟

براي يك كار شخصي به آنجا رفتم و ديدم بهترين فرصت است تا با بچه‌هاي تيم ديداري تازه كنم.

اوضاع و احوال استقلال چطور بود؟

با يك جلسه حضور در تمرين نمي‌شود در مورد وضعيت يك تيم صحبت كرد اما چيزي كه در مورد استقلال مشخص است، اين تيم در حال حاضر به شرايط بهتري رسيده. استقلال يك تكاني خورده و من فكر مي‌كنم كه آبي‌ها در ادامه بهتر و روان‌تر بازي كنند.

از سوي مسوولان استقلال صحبتي براي بازگشت تو به اين تيم نشده؟

صحبت‌هايي براي بازگشت من به استقلال و تيم‌هاي پايه انجام شده ولي در حال حاضر چون دوران نقاهت را پشت‌سر مي‌گذارم نمي‌توانم اين كار را انجام دهم. همان‌طور كه مي‌دانيد من از ناحيه كمر دچار آسيب‌ديدگي شدم و حتي به اتاق عمل رفتم. من آدمي نيستم كه كنار زمين بايستم و تيم را تماشا كنم. دلم مي‌خواهد كه اگر در جايي كار مي‌كنم به زمين بروم و همراه بچه‌هايم باشم. خودتان شاهد هستيد كه من اين كار را حتي در مدرسه فوتبالم انجام مي‌دادم. امير قعله‌نويي هم همين اخلاق را دارد؛ با اينكه سنش بالا بود، گهگاه به زمين مي‌آمد و با ما فوتبال بازي مي‌كرد.

با تمام اين حرف‌ها، اگر به شرايط ايده‌آل برسي پيشنهاد حضور در كادر فني شفر را قبول مي‌كني؟

هنوز كه پيشنهادي براي حضور در كادر فني بزرگ‌ها نشده ولي اگر اين اتفاق بيفتد قبول مي‌كنم چون دوست دارم با مربي باتجربه‌اي مثل شفر كار كنم.

در مورد پرسپوليس چه صحبتي داري؟

با اينكه پرسپوليس بازيكنان محروم و مصدوم داشت، نتايج خوبي گرفت. پرسپوليس تا الان بازي‌هاي خوبي را انجام داده و من معتقدم كه اين تيم مي‌تواند مدعي اصلي قهرماني باشد.

پس هنوز پرسپوليس را قهرمان نمي‌داني.

صحبت كردن در مورد قهرماني هنوز خيلي زود است. 12، 13 بازي تا پايان بازي‌هاي ليگ باقي مانده و من معتقدم كه اگر استقلال با همين فرمان جلو برود مي‌تواند حتي جزو مدعيان قهرماني باشد.

از ماجراي طارمي و بحث لژيونر شدن او خبر داري؟

پرسپوليس تا امروز پاي طارمي ايستاده. از ماجراي نقل و انتقالات گرفته تا بحث محروميت، جريمه و... پرسپوليس پاي بازيكنش ايستاد و به نظر من بهتر است كه طارمي هم همين كار را انجام بدهد. ما در سال حضور در جام جهاني قرار داريم و من فكر مي‌كنم كه با توجه به شرايط سخت مهاجمان، طارمي بايد بهترين تصميم را بگيرد. كي‌روش مهاجمان خوب و زيادي دارد كه در خارج از كشور بازي مي‌كنند و به همين دليل او حسابي دستش باز است. طارمي بايد بهترين تصميم را بگيرد.

در مورد ماجراي قائدي و حاشيه‌هايش چه صحبتي داري؟

به نظر من قائدي شرايط يك بازيكن خوب را دارد و فقط از لحاظ جثه است كه او كمي ضعف دارد. من معتقدم كه قائدي بازيكن بسيار خوبي است و به همين دليل احتياج به يك مدير قوي دارد. اتفاقا من روز دوشنبه قائدي را در تمرين استقلال ديدم و با او صحبت كردم. قائدي مي‌تواند نقش سياوش اكبرپور را در استقلال ايفا كند و به يك بازيكن بزرگ تبديل شود. اگر قائدي يك مدير خوب داشته باشد و بتواند از تجربيات او استفاده كند، حتما به اهداف بزرگش مي‌رسد...

...و شايد اين همان نقطه‌ضعف تو بود.

من در 16 سالگي از ابومسلم به تيم‌ملي بزرگسالان دعوت شدم. سن و سال و شرايط من با اكثر اين دوستان خيلي فرق مي‌كرد و يك جورايي خيلي جلوتر بودم. الان وقتي طرف با بيست و يكي، دو سال سن به چشم مي‌آيد، كلي در موردش صحبت مي‌كنند ولي من با 16 سال سن از مشهد به تيم ملي دعوت شدم... قطعا شرايط من بسيار سخت‌تر از بقيه دوستان بود.

حتي رقباي تو هم اسمي‌تر و بزرگ‌تر بودند.

صددرصد... من زمان پورحيدري و در شرايطي كه يورگن گده مربي تيم بود، از ابومسلم به تيم ملي دعوت شدم. در آن دوران مهرداد ميناوند در اشتورم‌گراتس بازي مي‌كرد. رضا شاهرودي جزو بهترين‌ها بود و محمد نوازي چپ استقلال را قُرق كرده بود. حسابش را بكنيد كه در آن شرايط سخت منِ 16ساله مي‌بايستي خودم را نشان مي‌دادم. اگر من در آن دوران پخته‌تر بودم و بارها به راحتي از تيم ملي دور نمي‌ماندم الان تعداد بازي‌هايم خيلي بيشتر از اينها بود.

در مورد وضعيت چپ پاهاي استقلال چه صحبتي داري؟

ميلاد زکی پور و نورافكن هردو خوب هستند و بايد خودشان را با شرايط وفق بدهند. من سال‌هاي سال در سمت چپ بازي مي‌كردم و وقتي به پرسپوليس آمدم نقش يك بازيكن نفوذي و مهاجم را ايفا كردم. بعد از پرسپوليس به استقلال رفتم و يكهو قلعه‌نويي من را دفاع چپ استقلال گذاشت! به نظر من يك بازيكن بايد خودش را براي هر چيزي آماده كند و اين اتفاق براي خود من در آخرين سالي كه بازي كردم افتاد.

در مورد علي كريمي و پذيرفتن سرمربيگري تيم سپيدرود چه صحبتي داري؟

از اينكه علي كريمي را در ليگ برتر مي‌بينم خيلي خوشحالم. من عاشق علي كريمي هستم و همه اين را مي‌دانند. اما اميدوارم علي كريمي در فوتبال ما به گوشت قرباني تبديل نشود. علي كريمي آنقدر بزرگ است كه از مالك و مدير گرفته تا بقيه اعضاي يك باشگاه دوست دارند با او عكس يادگاري بگيرند. اين اسطوره و اين چهره محبوب نبايد گوشت قرباني فوتبال شود. اميدوارم در سپيدرود براي علي شرايط خوبي به وجود بيايد چون يكي مثل علي كريمي نبايد در اين فوتبال قرباني شود.

اما اين اتفاق درمورد خيلي‌ها افتاد.

با شما موافقم... متاسفانه اسطوره‌هاي‌مان را به راحتي نابود مي‌كنيم... كريمي، مجيدي، مهدوي‌كيا و... جزو نسل طلايي فوتبال بودند كه به راحتي نابود شدند.

از بازيگري چه خبر؟ پيشنهاد جديدي نداري؟

شايد براي‌تان جالب باشد كه من در حال حاضر دو پيشنهاد بازي در تئاتر را دارم.

واقعا؟!

خودم هم نمي‌دانم كه چرا به من پيشنهاد تئاتر داده‌اند! (خنده) تا قبل از اين چند پيشنهاد بازيگري داشتم اما ماجراي پيشنهاد تئاترها برايم بسيار قابل توجه بود.

خودت كدام را دوست داري؟

فيلم را بيشتر دوست دارم و فكر مي‌كنم كه در فيلم دوم كه مقابل دوربين رفتم بسيار روان‌تر و راحت‌تر بودم. فيلم اول كه خودت هم در آن حضور داشتي كمي برايم سخت بود اما در كار دوم روان‌تر ظاهر شدم.

فيلم آوار هم به جشنواره فيلم‌هاي ورزشي راه يافت.

بله... فيلم آوار قبل از اين هم در جشنواره ميلان جزو 14 فيلم ورزشي برتر شد كه اين براي همه ما يك اتفاق جالب بود. جا دارد كه اين موضوع را به خود شما و خانم اميني (كارگردان آوار) تبريك بگويم. براي خود من هم اين خيلي جالب بود كه اولين فيلمي كه بازي كردم چنين عنواني را به دست آورد و حالا هم در جشنواره فيلم‌هاي ورزشي در تهران به عنوان فيلم برگزيده معرفي شده است.

بازيگري را ادامه مي‌دهي؟

منتظر دو فيلمي هستم كه بازي كرده‌ام... اگر پيشنهاد خوبي بيايد حتما بررسي مي‌كنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج