۶۵۶۴۷۴
۷۷ نظر
۵۰۲۱
۷۷ نظر
۵۰۲۱
پ

آخرین ملاقات پدر قاتل «ستایش» با پسرش

روزنامه شهروند نوشت: به پایان قصه رسیدیم؛ قصه‌ای که از آن یکشنبه تلخ شروع شد؛ یکشنبه ٢٢فروردین ٩٥. دختربچه ٦ساله‌ای به نام «ستایش قریشی» به طرز دلخراشی به قتل رسید. قاتل امیرحسین ١٦ساله بود، پسر همسایه‌ای که به ستایش تجاوز کرد و او را با چاقو به قتل رساند.

روزنامه شهروند نوشت: به پایان قصه رسیدیم؛ قصه‌ای که از آن یکشنبه تلخ شروع شد؛ یکشنبه ٢٢فروردین ٩٥. دختربچه ٦ساله‌ای به نام «ستایش قریشی» به طرز دلخراشی به قتل رسید. قاتل امیرحسین ١٦ساله بود، پسر همسایه‌ای که به ستایش تجاوز کرد و او را با چاقو به قتل رساند.

امیرحسینی که زندگی دو همسایه در خیرآباد ورامین را ویران کرد؛ یکی در حسرت قصاص و دیگری در انتظار بخشش. شهریور‌ سال ۹۵ بود که امیرحسین در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی خازنی پای میز محاکمه قرار گرفت. پس از چندین‌بار محاکمه، سه اتهام عمل منافی عفت، قتل عمد و جنایت بر میت به امیرحسین تفهیم شد. براساس رأی صادره، قاتل این پرونده درخصوص اتهام قتل عمد به قصاص نفس و درخصوص اتهام تجاوز به عنف به یک‌بار اعدام و درخصوص اتهام جنایت بر میت به ۷۴ضربه شلاق محکوم شد.

حالا پس از گذشت یک‌سال و ٩‌ماه، ساعت ٩ صبح سه‌شنبه با خانواده امیرحسین تماس گرفتند و از آنها خواستند در زندان حضور پیدا کنند. شاید این آخرین ملاقات باشد. مادر، پدر و خواهر امیرحسین به زندان رجایی‌شهر رفتند. وارد یک سالن بزرگ شدند؛ سالنی با ٥ نگهبان. ٥ دقیقه‌ای روی صندلی‌های سرد نشستند تا امیرحسین را آوردند. هم دستبند به دستانش بود و هم پابند به پاهایش. ثانیه‌ها به سرعت می‌گذشت، اما بغض و اشک مجال صحبت نمی‌داد.

پدر امیرحسین در رابطه با آخرین ملاقاتش با تنها پسرش می‌گوید؛

نخستین جمله‌ای که به امیرحسین گفتید، چه بود؟

حرف زیادی برای گفتن نبود. یعنی شرایط طوری بود که نمی‌شد صحبت کرد. اولش او را در آغوش گرفتم. چند دقیقه اول هیچ حرفی بین ما رد و بدل نشد. باور این‌که آخرین ملاقات است، برایم سخت بود. امیرحسین چندبار از ما خواست که حلالش کنیم. همان موقع بود که همسر و دخترم به گریه افتادند. من می‌خواستم جلوی اشکم را بگیرم. به آنها دلداری می‌دادم، اما خودم به گریه افتادم.

امیرحسین می‌دانست این آخرین ملاقات است؟

می‌دانست. مدام این جمله را تکرار می‌کرد که کارش تمام است و دیگر اعدام می‌شود.

ترسیده بود؟

گریه می‌کرد. بیشتر وقتمان به گریه‌کردن گذشت. نمی‌توانستیم حرف بزنیم. تکرار می‌کرد اشتباه کردم، اشتباه.

از شما چیزی نخواست؟

نه، هیچی. فقط می‌گفت ‌ای‌ کاش خدا مِهرم را به دل خانواده آقای قریشی بیندازد و من را ببخشند. من بچگی کردم. در آن زمان درحال خودم نبودم. هیچ‌کدام از کارهایی که کردم را به یاد ندارم. می‌خواست که او را ببخشند.

همسر و دخترت چه کار می‌کردند؟

آنها اصلا فکرش را هم نمی‌کردند این آخرین ملاقات باشد، اما با کلمه‌کلمه‌ای که امیرحسین می‌گفت، اشک می‌ریختند. بعد از پایان ملاقات هم حال همسرم بد شد و او را به بیمارستان بردیم. قلبش مشکل دارد. یکی از رگ‌های قلبش گرفته است. باید بالون بزنند. تا ظهر چهارشنبه هم در بیمارستان بستری بود. اوضاع ‌و احوال خوبی ندارد. دخترم از او پرستاری می‌کند.

از زمان اجرای حکم امیرحسین اطلاع دارید؟

صبح چهارشنبه خودم به دادسرای ورامین رفتم و مطمئن شدم امیرحسین را صبح پنجشنبه اعدام می‌کنند. این درحالی است که هنوز همسر و دخترم خبر ندارند.

برای امیرحسین نتوانستید رضایت بگیرید؟

از آن روزی که این اتفاق افتاده تا دوماه پیش، یک جمله هم بین من و پدر ستایش رد و بدل نشد. چندبار واسطه فرستادیم، اما فایده‌ای نداشت. یک‌بار دخترم واسطه شد، اما خانواده ستایش حتی در را روی او باز نکردند. برادر همسرم هم چندبار خواست وساطت کند، اما نشد. محرم‌ سال گذشته، من پدر ستایش را دیدم، سلام کردم، جواب سلام من را هم نداد. همسرم هم مدتی قبل، مادر ستایش را به‌طور اتفاقی در امامزاده خیرآباد دید. مادر ستایش حتی تحمل دیدن ما را هم ندارد. پدرش هم همین‌طور. البته من حال آنها را درک می‌کنم.

با وجودی که ما همسایه بودیم، اما چند روز پس از این اتفاق خانواده ستایش از محل ما رفتند. البته هنوز در خیرآباد هستند اما محل زندگی‌شان را تغییر داده‌اند. از اهالی محل شنیدیم که مادر ستایش حال ‌و روز خوبی ندارد. وقتی هم که ما را می‌بیند، حالش خراب‌تر می‌شود. با وجود این، توانستم دوماه پیش پدر ستایش را در خیابان‌های خیرآباد ببینم. با او صحبت کردم. از او خواستم پسرم را ببخشد. التماسش کردم. دستش را بوسیدم. گفتم من از مال دنیا تنها یک خانه ٨٠متری دارم. آن را هم به نام شما می‌کنم. از خون امیرحسین بگذر، اما فایده‌ای نداشت. او گفت: «نمی‌توانم ببخشم.» ولی من همچنان التماس می‌کردم. بعد اهالی محل و همسایه‌ها ما را از هم جدا کردند. من نتوانستم برای پسرم کاری بکنم.

در حال‌حاضر مادر امیرحسین چه کار می‌کند؟

دوستان و اقواممان به خانه‌مان آمده‌اند و دست به دعا شده‌اند. همه ما منتظر گذشت خانواده ستایش هستیم. امیدوارم این آخرین ملاقات نبوده باشد.

امید به دیدار دوباره امیرحسین دارید؟

من خانواده‌ام را آرام می‌کنم. نمی‌گذارم اشکم و سوز دلم را ببینند، اما امید دارم. امیرحسین را خدا به ما داد و اگر بخواهد دوباره به ما می‌بخشد. چشمانم به رحمت بیکران خداوند است.

قصاص می‌خواهند

این درحالی است که پدر ستایش بارها عنوان کرده بود هیچ صحبتی با کسی ندارد و خواهان اجرای حکم قصاص است. «ستایش که دیگر زنده نمی‌شود. زندگی ما هم که نابود شد، اما اجرای حکم قصاص از مرگ ستایش‌های دیگر جلوگیری می‌کند. باید درس عبرتی برای دیگران باشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدی

      خداروشکرکه ملعون اعدام شد.




      خ

    • بدون نام

      بدبخت بچو مرد

    • محمد چارک

      خدا صبر به خانواده ستایش بدهد واقعا سنگین کلمه گذشت ولی گذشت به نظر بهتر چون شکنجه بیشتر از مرگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرم گذشت کنه بهتره

    • آ

      چقدر تلخ کاش یه مادر دیگه تنها پسرش رو از دست نمیداد

    • عسل

      خدا به هر دو خانواده صبر بده .ولی گذشت کردن واقعا اشتباه بود و باید اعدام میشد

    • بنده ی خدا

      انا الله وانا الیه راجعون....خدا روحش روشاد وقرین رحمت کنه.من واقعا متاسفم برای مردمی که از مرگ یک بچه شاد میشن.امیر حسین مقصرنبود اون تاوان اشتباهات دیگران رو پس داد.من که هیچ نسبتی با اون بچه نداشتم از دیروز اشک میریزم.واقعا موندم به این همه قصاوت وسنگدلی بعضی ها
      امیدوارم خداوند مهربان اونو ببخشه که من شکی در رحمت بی انتهاش ندارم.امین

    • بی نام

      من موندم چرا دولت این افغانی ها رو از کشور خارج نمیکنن والا طلبکار هم هستن از ملت ایران.

      پاسخ ها

      • گل نرکس

        چ طرز فکر غلطی

      • آرش

        ادما از وقتی به دنیا میان ذاتشون پاک و معصومه و مثه آینه هستن.این غبارروزگاروتاثیر محیط، اطرافیان، مدرسه و اموزش کم کاری اموزش دهندگان اموزه های دینی و خانواده هاس و در مجموع محصول برخی دستگاههاواجتماعمونه که این اینه در شانزده سال غبارمیگیره یامشکلات بوجودمیاد.حالا منکر قصاص نیستیم دین و قانون کشور میگه.کاش این قصاص باواکاوی وریشه یابی هدفمند و اصلاحات تاثیرگذار اجتماعی همراه میبود.ولی درمجموع افغانهای زیادی تو ایرانن که بدون مجوز و اوراق هویتی و مکان و ادرس مشخص هزاران جنایت بدتر میکنن و کسی ردشونم تو تهران بیست میلیونی نمیتونه بگیره.کاش میرفتن وطن خودشونو اباد میکردن ماخودمون یه فکری میکردیم واسه مملکتمون.الان بالای سه میلیون نفر افغانی داریم خوب بار اقتصادی امنیتی بهداشتی و سیاسیشونو حساب کنید واسه ایران.

    • رسول 10 ساله از تهران

      متاسفم فقط همین

    • بدون نام

      نوشته خدا مهرم را به دل خانواده قریشی بندازد من بچگی کردم!!!!
      مسخره است! کصافت تو یک مردم یک کشور رو داغدار کردی!
      به نظرم باید همانکاری باهاش بشود که با ستایش کرده است!
      یکبار اعدام برای این شیطان صفتان هیچی نیست بخدا
      ...
      اینجا هستند کسانی که چرت و پرت زیاد زیر پستها می نویسن که دم از بخشش میزنن فکر می کنن روشنفکر هستند ولی شیاطین باید قصاص شوند!

    • خانم افغان هستم

      چی بگم ترا خدا دیگه نگید از دیروز به حال مادر این پسر گریه کرده ام من مادر نیستم ولی هر زنی میتونه حال یه مادر رو درک کنه که در همچین مواقعی چه حالی میتونه داشته باشه و شاید هر مردی بتونه بفهمه که برای یک پدر چقدر سخت میتونه باشه که جلوی چشمش رفتن جوونش رو ببینه مرگ حقه ولی این جور مردن درد آوره شاید دردی رو که این روزا خانواده امیر حسین کشیدن خیلی بیشتر از درد خانواده ستایش باشه اونها یک دفه با مرگ فرزندشون روبرو شدن ولی اینها هر لحظه انتظار مرگ فرزندشون رو کشیدن بدون اینکه بتونن کاری برای بچه شون بکنن خدایا خودت صبر بده به این خانواده و از تمام گناهان این جوون بگذر شاید ما انسانها اون بخشش و دل بزرگ رو نداشته باشیم ولی تو سر چشمه ای رحمت هستی و میدونم این جوون بخشیده میشه چون با جونش تاوان گناهی رو که مرتکب شد پس داد پس دیگه دینی به گردن نداره خدایا رحمتش کن و به خانواده اش صبر عنایت بفرما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت بلاخره این جرثومه اعدام شد.

      • جواد

        داستان نوشتی

      • مهدی گلپا

        کاربرعزیز ومحترم افغان اگر خدای نکرده خواهرخودت بجای ستایش بود وجدانا قسمت میدم به همون خدائی که یادش کردی بازم همین حرف میزدی؟؟؟

      • مهدی گلپا

        کاربرعزیز ومحترم افغان اگر خدای نکرده خواهرخودت بجای ستایش بود وجدانا قسمت میدم به همون خدائی که یادش کردی بازم همین حرف میزدی؟؟؟

      • مهدی گلپا

        کاربرعزیز ومحترم خانم افغان اگر خدای ناکرده خواهرت اگر بجای ستایش بود بشرطی که خواهرداشته باشی وجدانا قسمت میدم بهمون خدائی که یادش کردی بازم همین حرفهارو میزدی؟؟؟ .چون ازمون حقی ضایع نشده راحت قضاوت می کنیم

      • افغان دوست

        خدالعنتش کنه.شماچون خودت نه مادرونه خواهراون دخترمعصوم بودی بااعدام این موجودات کثیف حداقل کمی دل سوخته خانواده اش تسکین پیدامی کنه.شماکه از اینگونه موجودات حمایت کرده واشک تمساح می ریزی بعیده خودت ازدرون بویی از انسانیت برده باشی.
        اگرهم واقعاً افغان ومسلمان باشی،آیه قرآن درموردقصاص جنایتکاران رامیدانی.پس وانمودنکن که انسان ومسلمان هستی.

      • بنده خدا

        خانم افغان این همه از امیر حسین گفتی یه کم از ستایش هم میگفتی درست جون خوش تیپی بود ستایش مگر هموطنت نیست ولی من میگم خداصبربه دوطرف بده

      • بدون نام

        خانم افغان شما با اینکه ممکنه به دلیل قومیتی در ایران مورد آزار و اذیت بوده باشید با این وجود دل بزرگ و مهربونی دارید .من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم .کاش در وجود خیلی از ایرانیها هم این همه خشم ونفرت نبود که حتی اعتراضشون هم با تخریب اموال عمومی و آتش زدن همراه بشه یا طرفداری فوتبالشون با نژادپرستی و فحاشی .

      • علی کریمی

        میشه میشه لطف کنید نظر ندید

    • AMIR 95

      الان با قصاص بچت زندہ شد؟حتے جواب سلام خونوادشم نمیدی؟اونا دیگ چ گناھی کردن؟این کارا اصول و روش اھل بیت ھس؟امام حسینی کہ تالحظہ اخر ب شمر گف اگ بیای میبخشمت امام علی کہ گف اگ زندہ موندم ابن ملجم رو نکشید و...

      پاسخ ها

      • مهدی گلپا

        آقای امیر کاربر عزیز با اطمینان بشما می گم بخاطر کشتن ستایش نیست که نمی خواستن رضایت بدن بخاطر تجاوز بخاطر انداختن جسدش توی اسید بخاطر قصی القلب بودن امیر حسین هستش سالی که نکوست از بهارش پیداست اگرآزاد بشه چن تا ستایش ها باید کشته بشن اگر بعداز آزادیش یکی دیگرو کشت آیا مقصر مادرو پدرستایش نیستن ؟

      • بدون نام

        لازم نبود که به این سرعت آزادش کنند .مهم اینه که ریشه این جور اعمال رو پیدا کنند و جلوی ساخته شدن قاتل های جدید رو بگیرند که نمی کنند .روز به روز خشم و نفرت و کینه در جامعه بیشتر میشه .به همین اعتراضات اخیر نگاه کنید ...همه اینهایی که اینجا کامنت نفرت پراکنانه گذاشتند استعداد تبدیل شدن به بدتر از این پسر رو دارند

    • محمد

      آدم ناراحت میشه ازین صحنه ها.اگه میبخشید یه جوان دیگه احتمال داشت توذهنش بیاره که خب میبخشن اگه این کارا رو انجامش بدیم .ولی این اعدام جلوی خلاف کار رو میگیره

    • نرگس بانو5ساله از کرمان

      منم خیلی دعا کردم ببخشنش خدایی خیلی حالم گرفته شد

    • مهدی گلپا

      پدرامیرحسین می گه خانواده ستایش رادرک می کنم بخدا اگرفقط یذره درک می کرد اصلا صحبت بخشش رانمی کرد خیلی ب ندرت پیش میاد پسری به دختری تجاوز و بعدش دختروبکشه وخانواده دختر رضایت بدن که قاتل اعدام نشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قانون نباید اصلا آدمها رو در چنین موقعیتی قرار بده

    • احمد

      بیچاره خانوادهاشون که یه عمر تاوان اشتباه بچه هاشون باید بدن

    • بدون نام

      .... هیچی نمیگین حیف این خوبی که ایران به شماکردوحق ماروبه شمامیداومدیم ثواب کنیم کباب شدیم قرارنبوداین مدت زیادتوایران باشن واین تعدادزیاد دردیزی بازحیا گربه کجاست پاشین برین خراب شدتون درست کنیدنتیجش بازوتون وبخورین شماهاگناه مارین این اتفاقها افتاد چون اومدین ایران باعث فقروبیکاری جوانان شدین صابکاروپیمانکار خاین کارگرایرانی هم وطن نمیگیروباعث فسادوجرم وجنایت شدین

    • بدون نام

      مگه دعوت نامه دادیم بیاین قاتل پول وجونمون شدیم از وقتی که شمااومدیم باعث خرابی ایران وایرانی شدین دم غیرت احمدی نژاد گرم هم تون انداخت بیرون مثل پاکستان لیاقت ایران وندارین

    • بدون نام

      اگه ما جای افغانیای بودیم عمررااگه میزاشتن اینقدر یا ایرانی بیان کشورشون عمرا اگه میزاشتن بیش از۱۵ملیون چراخرج شغل وکاراب وگاز وبرق بهداشت....خرج هنگفتی بدیم خودمون بیکاریم واین ظلم به ایران وایرانی

    • علی

      امیر حسین مقصر بود ولی غمی جانسوز برای پدر ومادرش جا گذاشت آیا همش امیر مقصر بود....

    • jon

      چرا اینقدر اعدام ها رو کشش میدهید جرسومه فساد هرچه زودتر اعدام بشه بهتره .

    • بدون نام

      ب هر حال جرم تجاوز بوده و حکم اعدام غیرقابل بخشش. پس ربطی ب گذشت خانواده ستایش نداشته کما اینکه اونها اصلا نمیتونستن تفاضل دیه بدن

    • نسیم

      ای‌خدا‌
      جمله‌ی‌آخر‌این‌متن‌عالی‌بود
      خدالعنت‌کنه‌این‌افغانی‌هارو‌فقط‌که‌این‌نیس‌
      ده‌سال‌پیش‌یه‌دختر‌هفده‌ساله‌رو‌هم‌یه‌مرد‌گنده‌افغانی‌کشت‌هیشکی‌هم‌نفهمید‌فامیلای‌ما‌بود‌دروغم‌نمیگم
      چن‌روز‌بعد‌پدرو‌مادرشم‌که‌فهمیده‌بودنومیخواستن‌شکایت‌کنن‌ناپدید‌شدن‌
      نامرداهم‌یه‌ایل‌بودنوماهم‌کاری‌از‌دستمون‌برنمیومد
      من‌بچه‌بودم‌ولی‌نامردی‌اینارو‌هیچ‌وقت‌فراموش‌نمیکنم
      ایشالا‌قیامت‌روسیاه‌باشن

    • نسیم

      بیچاره‌غریبونه‌ستایش‌کشته‌شد
      اونم‌باید‌غریبونه‌کشته‌میشد

    • AMIR

      بنی آدم اعضای یک دیگرن که در آفرینش ز یک گوهرن چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار
      خدا رو شکر که عدالت اجرا شد برای چند لحظه فقط چند لحظه
      فراموش کنید ایرانی و افغانی بودن رو فرقی نداره مجرم ایرانیه یا افغانی باید مجازات بشه عزیزی که میگی طفلی اشتباه کرد باید گذشت میکردن اشتباه با قتل عمد خیلی تفاوت داره بخشش برای کسی هست که ناخواسته مرتکب قتل میشه نه کسی که با میل خودش یکی رو تکه تکه میکنه
      همیشه قبل از نظر دادن بی خود در اعماق وجودتون به دنبال انسانیت تون باشین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اعضای یک پیکرند درسته

    • خانم افغان هستم

      آقای گلپا قسم به همون خدایی که تنها یار و یاورم تو این دنیاست که حتی اگه خواهر یا دختر خودم بود میبخشیدم چون اعتقاد دارم که اگر انتظار ببخشش از خدا داریم باید بتونیم ببخشیم مگه ما مسلمان نیستیم مگه خدا همیشه از عفو بخشش نگفته من در مورد قاتل های آتنا اهورا و بقیه بچه ها همچین حرفی رو نزدم چون آدم های شیطان صفتی بودن با داشتن زن و بچه و سن بالا دست به همچین جنایتی زده بودن ولی این فرق داشت بچه بود فقط 16 سال داشت هنوز خوب بد روزگار رو نچشیده بود تو محیطی رشد کرد که همینا رو میطلبید بدی تو وجودش نهادینه نشده بود میتونست با کمک دیگران راه درست رو در پیش بگیرهو جبران خطای مرتکب شده رو بکنه
      به هر بگذریم حالا که تموم شد من میگم خدا رحمتش کنه و به خانواده اش صبر یده شماها هر چی دوست دارین بگین هر کسی نظری داره و پشت نظرش منطقی هست که حداقل از نظر خودش درسته

    • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

      برا چی اعدامش کردن ؟؟ متاسفم برا ایرانیا که از افغانیا درس عبرت میگیرن ... انقدر اعصابم خورده که اصن ...................

    • بدون نام

      خییلی غم انگیزه خیییییییلی واسه هر دوخانواده خدایا دیگه پیش نیاد واسه کسی دیگه

    • سفید برفی

      من از افعانیها متنفرم برن خیلی از هموطنهای مارا مورد ازار قرار داده اند ولی سکوت کردند حالا به خواسته شون رسیدند کاش همشون نابود بشن

    • بدون نام

      بنده خدا که میگی امیر حسین تاوان گناه دیگران را پس میده .واقعا برات متاسفم که همچین طرز فکری داری.هر کسی مسول اعمال خودش هست حتی ایه قران هست که گناه هیچ کس بر دوش دیگری نیست.من خودم توی خانواده ای که بدتر از شرایط امیر حسین بزرگ شدم خیلی های دیگه رو میشناسم که همین جور بودن ولی هیچ وقت به راه خلاف کشیده نشدم.و تا جایی که سعی کردم پاک زندگی کردم و کسانی رو هم دیدم که در خانواده خوب و با پدر مادر خوب ولی همیشه در خلاف بودن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شخصیت ادمها فرق میکنه. بعضی حتی ژنهایی دارند که منجر به جرم وجنایت میشه .باید علم جرم شناسی و روانشناسی جرم و جنایت در ایران پایه بگیره و افرادی که مستعد جنایت هستند رو زیر نظر بگیرند

    • بهار

      اخ بمیرم امشب چه شبیه برادوخانواده چی میکشنند از خدا میخام جای متنهای غم انگیز ودرد اور دیگه نباشه خدایا خودت رحم به بچه ها وهمه بندهات بکن خدایا همه روبه راه راست هدایت کن خدایا حتی یه لحظه از خودت غافلمون نکن امین

    • سوفیا

      من واسه هر دو خونواده ناراحتم . ب نظرم تجاوز واقعا نابخشودنیه ... مخصوصا اگر ب شکل داستان ستایش ها باشد . ی بچه کاملا ناتوان . خدا صبر بده
      امیر حسین هم خیلی واسش زود بود ک اینکارارو انجام بده
      واقعا خدا فقط ب دل مادر و پدرش ارامش بده ... خیلی سخته

    • رضا احمدی

      واقعا تاسف خوردم،ولی توی این ماجراها...که دائما در حال تکراره،جوابگو ی ستایش ها و این نوجوانان کم سن...مسئولینی هستن که با بی دریاتی مسبب این قبیل جنایات میشن،اعدام...حق اوناس...

    • بدون نام

      پدر و مادر در تربیت فرزند کوتاهیذکردند و مقصر اصلی هستند

    • SARA

      امیرحسین ی بار اعدام نشد یکساله عذاب میکشه و اعدام میشه

    • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

      دلم براااااااا امیر حسین میسوزه ...... خدا رحمتش کنه ....

      پاسخ ها

      • ایران وطنم پاره طنم

        گندم خانم از قزوین جسارتا شما سننتون قد نمیده بخواهید قضاوت کنید و فقط خودتون رو جای ستایش ها بگذارید سپس فقط بگید میبخشید یا خیر
        ضمناً من کاملا شما رو میشناسم و دیدمتان و با روحیاتون هم اشنا هستم ، انطور که بیان میکنید نیستید ...

    • amir

      امشب شب تقاسه وای به حالت امیرحسین وای وای وای
      امشب میفهمی که دنیا دار مکافاته و تقاس کار کثیفت رو پس میدی انشاالله انقدری عذاب بکشی همون طفل معصوم رو که تکه تکه کردی میاد و تیکه تیکت میکنه بعد میسوزونتت
      خداااااا از امیرحسین و امیرحسین هایی که انقدر شیطان صفت
      هستن نگذر
      آمین

    • بدون نام

      امیرحسین افغانیانمیرس مقصرن چراقاچاقی میان توایران هر کشوری بری ۶ماه زندان دار قاچاقی میان شمافقط ردمرزمیشین بایداجرابشود کنیدبه گفته وزارت کشورهای ۳۰ملیون هزینه برای کشوردارازاب وبرق گاز بهداشت....ازیارانه سوبسید وطن وهم وطن امیل یه ایرانی استفادمیکنن وسازمان ملل فقط۱ملیون میدهدوانهایی که کارت کاردارن

      پاسخ ها

      • ایران وطنم پاره طنم

        ۲۱ غلط املایی
        از ۲۰ نمره شما ۲-

    • بدون نام

      آیا به آخرت ایمان ندارید؟ این پسر با اعدام شدنش بار بزرگی بابت جنایتی که مرتکب شد از دوشش برداشته شد. بفهمید که همه چیز زندگی در این دنیا نیست.

    • بدون نام

      باید خانواده ستایش راازایران اخراج کنند،این همه افغانی های ملعون درکشورمان چکارمیکنند؟؟؟اگز غیرت دارندبروند ا خاک وناموسشان دفاع کنند

    • بدون نام

      خانم یاآقا آشماای کاش صبرمیکردی بزرگ شی بعدنظر بدی حق حبیب خداس ایشون دوس داش اشتباه کنه وتاوانشوکه جانش بودبدهدواگراعدام نمیشد می آمد سراع خودت

    • بهار

      امیرجان امیرحسین جاش از منوشما بهتر اون تقاص کارشودادوپاک رفت وای به حال من وشما که قضاوت کردن در حق دیگران گناهش کمتر از کار امیرحسین نیست خدابهمون رحم کنه

      پاسخ ها

      • دختر افغان

        حالا كه تموم شد واون قاتل ايرانى هم اعدام شد صحبت كردن هم در مورد اين داستان تموم شد ايرانى هاى عزيزم اينقدر توهين نكنيد وجرم اون قاتلو قبول كنيد وتخسيراي الكى نيارين والسلام

    • بدون نام

      دلم برای مادرش میسوزد خدایا ببخشش

    • مهدی

      سلام
      باید اعدام میشد . کشتن یک نفر قابل بخشش نیست . باید بچه ها را از کودکی تربیت کرد و مواظب رفتار بچه در جامعه باشیم . باید مواظب باشیم بچه ما با چه کسانی دوست است . مواظب ماهواره و اینترنت باشیم .وقتی بجه دست به تجاوز و قتل میزند دیگه نمیشه اون رو بخشید . این بچه مثل حیوان بزرگ شده .

    • بدون نام

      افغان دوست عزیز از روایات آخرالزمان تفسیر نادرست قرآن است در آیه قصاص خداوند می گوید اگر می توانی ببخشید در غیر این صورت قصاص کنید وببخشش را نیکوتر شمردند

    • Nafas

      معمولاآدم های باوجدان دولت باصرف نظرازقوم، نژاد، زبان وملیت وخیلی چیزای دیگه حکم صادرمیکنن.اگه قرارباشه این چیزارو ملاک قراربدن پس اونایی که باایرانی هاتفاوت دارن انسان نیستن.امیرحسین مرتکب اشتباه شده بودوباید مجازات میشد ولی این موضوع دلیل براین نمیشه که افغانی بودنش روبه رخش بکشن

    • بدون نام

      دوستی که میگی ۱۷ ساله ش بوده و اینکارا رو کرده...الان بچه های دوازده سیزده ساله مشاوره میشن که اعتیاد به پورن دارن حالا هی بگین همه چی باید آزاد باشه

    • نگار فچی فچی 11ساله از،،،،،

      خدا لعنت کنه این افغانها رو که هرچی بدبختی تو این مملکته از همین هاست.نزدیک به ده میلیون افغان تو ایرانه یعنی ده میلیون ایرانی بیکار.بعد از افغانی ها ،موسسه اعتباری ها اقتصاد مملکت فلج کردند

      پاسخ ها

      • ایران وطنم پاره طنم

        ماشاالله ۱۱ ساله چه اطلاعاتی از اختلاس ها داره تو مملکت

    • ع ق

      حالا دیگر اعدام وعدالت اجرا شد تا برای همه درس عبرتی باشه باید بفهمیم همه چیز پول نمیشه پدر ومادرها مراقب باشند هر دو خانواده اشتباه کردند اما خانواده امیر حسین بیشتر ،همانگونه اسمش را امیرحسین نهادند همانند مولایمان علی اورا تربیت میکردند به او توجه میکردند اورا با مسجد ودوستان خوب اشنا میکردند. بچه. فقط از پدر نون واب نمی خواهد اما امروزه زندگ ی ایرانیها اینجوری شده واین زنگ خطر است اما خانواده قریشی نباید اون موقع روز اورا برای خرید بستی تنها راهی کوچه وخیابان میکردند بچها باید توی دلمان دوست داشته باشیم هر وقت چیزی بخوان اینجو ری برایشان فراهم کنیم که طعم انرا نچشد مراقب فرزندانمان باشیم فرق نمی کند ایرانی باشی یا افغانی یا......

    • رویا

      باید اعدام میشدکه شد...

    • بدون نام

      شما ایرانیها همتون سنگدل هستین حبس ابد بهش میدادن خیلی نامردی کرد افغانی کثیف لعنتیهای بدذات سنگدل

    • بدون نام

      اگه دلت به حال کسی نسوخت خدا هم دلش برای تو نمیسوزه .خاطرت جمع .اینم میگذره وگذشت

    • بدون نام

      تعجب میکنم از کامنت بعضی افراد چه راحت دم از بخشش نیزنند وبه یه خانواده مهاجر توهین میکنند.. بله خیلی از افغانی ها مرنکب کارهای خلاف شدند و خیلی ها هم زندگی سالمی دارند.. الان صحبت از ملیت نبست صحبت از جنایتی است که به قول خودتان توسط یه فرد کم سن وسال انجام شده..

    • amir

      خدا لعنت کنه هرچی نژاد پرسته چه ایرانی چه افغانی چه فاشیت آلمانی اشغال های نژاد پرست!!!

    • ایرانی

      لعنت بر مردم بیشعوری که با خشونت و قصاص موافقند و بعد در خیابانها دنبال دموکراسی و آزادی میگردند

    • شیوا

      اووووووف چی بگم والا متاسفم حادثه خیلی خیلیییییی تلخی بود.. خدا به هر دو خانواده صبر بده

    • شیوا

      اووووووف چی بگم والا متاسفم حادثه خیلی خیلیییییی تلخی بود.. خدا به هر دو خانواده صبر بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج